Tartalomjegyzék
Féktárcsák túlmelegedése: jelek, okok, a probléma megoldása
Az egyik legáltalánosabb féktárcsa probléma a túlmelegedés. Abban az esetben, ha túlmelegedés esetén a féktárcsák hőmérséklete eléri a kritikus értéket, a fékbetét csúszni kezd a féktárcsán, és a fékrendszer hatékonysága minimálisra csökken.
Hogyan érzékeljük a féktárcsa túlmelegedését
A féktárcsa túlmelegedését az alkatrész vizsgálatával lehet megállapítani. Leggyakrabban az acélt használják fel a féktárcsák gyártásához. A tárcsa felmelegedése esetén az anyagának a színe megváltozik. Az acél féktárcsa, ha kritikus hőmérsékletre melegszik, világos narancsszínű lesz, majd lehűlés után lilára vált.
Amennyiben az ellenőrzéskor úgy látja, hogy a tárcsa színe megváltozott, azonnal szervízbe kell vinnie az autót, hogy átvizsgálják az autót. A hiba felfedezése után mind a féktárcsát, mind a fékbetéteket kötelezően cserélni kell. Ezt meg tudja végezni saját maga is. Részletes videó útmutatónkban megnézheti, hogyan kell csinálni.
A féktárcsa túlmelegedés okai
A féktárcsa túlmelegedés fő oka a súrlódás. Bár a fékrendszer működésének alapja a súrlódás, ha agresszívan vezet, ezzel megnöveli ezt. Ez ahhoz vezet, hogy 600-700 °C-ra nő a féktárcsák hőmérséklete. Emellett a túlmelegesét oka lehet még:
- a fék mechanizmus meghibásodása;
- a fékbetét helytelen beszerelése;
- a féktárcsák és fékbetétek élettartamának lejárta után való használat;
- féktárcsa deformáció;
- alacsony minőségű féktárcsák és fékbetétek;
- a féknyereg vezető csap beszorulása.
Ne felejtse: ha a hátsó tengelyen dobfék van, fékezéskor a terhelés nagy része az első féktárcsákra esik. Ez is hozzájárulhat a féktárcsák túlmelegedéséhez.
Hogyan előzzük meg a féktárcsák túlmelegedését
A féktárcsák idő előtti kopásának megakadályozásához, és a leghatékonyabb fékezés biztosításához az AutoDoc a következőt ajánlja:
- kellő időben cserélje ki a féktárcsákat és a autó fékbetétek;
- kiváló minőségű alkatrészeket szereljen fel;
- ha nincs tapasztalata, bízza a javítási munkát szerelőre;
- a tárcsákat párban cserélje, hogy a tengelyen a terhelés egyensúlyban legyen;
- hosszan tartó lefelé haladás esetén használja a motorféket;
- ellenőrizze rendszeresen a féktárcsa vastagságát.
Szeretnénk emlékeztetni, hogy az első fékbetétek hasznos élettartama 30-40.000 km, a hátsóké pedig 40-50.000 km. Ezek az értékek a vezetési stílustól függően változhatnak. Ha agresszívan vezet, hirtelen gyorsul és fékez, ezzel csökkenti a féktárcsák élettartamát.
Hogyan válasszon féktárcsát
Ne felejtse el, hogy autója fékrendszerének hibája az Ön, és mások biztonságát veszélyezteti Ezért felelősen kell kiválasztania a fékrendszer elemeit, melyeket megvásárol.
Amikor féktárcsát keres, figyelembe kell vennie az autó gyártójától származó előírásokat és ajánlásokat.. Ne felejtse, hogy mindig olyan féktárcsákat kell vásárolnia, melyeket kifejezetten az Ön autójához terveztek. Ezeknek az alkatrészeknek olyan anyagból kell készülniük, melyek a következő tulajdonságokkal rendelkeznek:
- nagy szilárdság és hőátadó kapacitás;
- alacsony tapadás;
- magas súrlódási együttható.
Előnyben kell részesítenie a megbízható autóalkatrészeket melyekre garanciát is kap. Az AutoDoc webáruházban kizárólag ilyen autóalkatrészeket talál. Nálunk jó áron vásárolhat, és műszaki ügyfélszolgálatunk képzett személyzetétől szaktanácsokat is kaphat. Az AutoDoc az Ön megbízható partnere!