Motorolaj az autójához
Prémium motorolaj márkák
Keresés motorolaj viszkozitás alapján
Megnevezés
OEM jóváhagyás
Fizikai és kémiai tulajdonságok
Top Motorolaj ajánlatok
Vásároljon motorolajat és kenőanyagokat autójához olcsón, online







Motorolaj az Top autó márkákhoz
Vélemények és értékelések
Ez a kiszerelés a képen hordóban van. Sajnos papír dobozban egy zacskóban érkezik. Viszont a minősége ugyan olyan jó.
Szerintem a legjobb választás a VW Passat B7 illetve B8 modellekhez! Az ár/érték arány pedig kiváló!
Próbáltam több Touareghez ajánlott olajat, de mindegyikből 2000 km- ként megevett egy litert. Ebből 6000 km- ként fogy el a liter.
BMW F650cs motorkerékpárba vettem, rendkívül csendes lett, minden jól működik rajta. Köszönet a gyártónak.
Meriva 1.7 cdti motorhoz használom, a fogyasztáson látszik már. Egy teljes tank alig 1000 km-es volt, most már 1150 lett. ?
A motorolajat a motor mozgó alkatrészeinek kenésére használjuk. A kenőanyagok csökkentik a gyors csiszolódó kopás és a korrózió valószínűségét, és lemossák a szennyeződéseket.
A motorolajok típusai
A felhasználási évszak és viszkozitás szerint:
- Nyári egyfokozatú olajok;
- Téli egyfokozatú olajok. A SAE J300 osztályozás alapján ezeket W betűvel jelölik;
- Minden évszakos motorolajok.
A SAE szabvány alapján a kenőanyag neve egy vagy két számot tartalmazhat. Az első szám a folyadék minimális üzemi hőmérsékletét jelzi. A második szám a viszkozitást jelenti magas hőmérsékleten. Minél nagyobb a szám, annál sűrűbb a kenőanyag.
Motortípus szerint:
- benzinüzemű motorokhoz - az API osztályozás szerint ezeket „S” betűvel jelölik;
- dízelüzemű motorokhoz - ezek jelölése a „C” betű;
- univerzális olajok - ezek mind a benzin-, mind a dízelüzemű motorokban használhatók, jelölésük mindkét betűt tartalmazza.
Számos konkrét jelölés is létezik, például:
- SF - az 1980-as években gyártott személygépkocsikban használt motorolajokat jelöli;
- SG - az ugyanebben az időszakban gyártott kereskedelmi járművekben használt olajok jelölése;
- SH - az 1994 után gyártott motorokban használt olajokra alkalmazzák;
- SL - a 2000 után gyártott, többszelepes turbófeltöltős motorokban használt olajokat jelöli.
Bázis alapján:
- Az ásványolajak finomított nyersolajból készülnek. Ezek olcsók. Ugyanakkor, hajlamosak a párolgásra és hideg időben a sűrűsödésre. Használatuk iszap felhalmozódásához vezethet, ha túlmelegszik a motor.
- A félszintetikus olajok gyártásakor szintetikus adalékokat adnak az ásványolaj bázishoz - a teljes mennyiség egyharmadát. Ezek fagyállók, de fokozatosan elveszítik viszkozitásukat a használat során. Bomlástermékeik lerakódhatnak a motor belső részében.
- A szintetikus olajokat szénhidrogénekből kémiai reakcióval állítják elő. Ezek megvédik a motort a korróziótól, hosszú élettartammal rendelkeznek, de drágák.
- A hidrokrakkolt olajok előállítását nyersolaj molekuláris szintű módosításával végzik. Ezek ára alacsony, de ugyanakkor gyorsan elveszítik jellemzőiket, és nem ellenállók a gyors hőmérséklet-változásokkal szemben.
A használatra vonatkozó tippek
A motorolaj élettartama átlagosan 10-15 000 km, és a motor jelentős terhelése esetén körülbelül 6-8000 km. Továbbá tanácsos a motorolajat akkor is évente lecserélni, ha nem használjuk az autót. 1000 km-enként ellenőriznie kell a kenőanyag szintjét és állapotát az olajnívópálca segítségével. Ne keverjen különféle típusú és márkájú kenőanyagokat az olaj cseréje során. Fontos, hogy csak az autógyártó által ajánlott kenőanyagokat használjuk. Soha ne töltse túl a motort.
A motorolaj romlásának okai és jelei
- Különböző típusú és minőségű kenőanyagok keverése a motor falán feloldhatatlan lerakódásokat okoz. Ez az ellenőrzés során az olajnívópálcán észlelhető.
- Bizonyos folyadékok a magas vagy az alacsony hőmérsékletnek, vagy a kenési rendszerbe szivárgó fagyállónak köszönhetően veszti el jellemzőit. A nívópálca segítségével végzett ellenőrzés során láthatja, ha az olaj állaga vagy emulgeálása változott.
- A hosszú használat eredményeként a folyadék elveszíti jellemzőit, amit az állagának és színének megváltozása jelez.
- A motor hosszantartó, alapjáraton való működése negatív hatással van a kenőanyag minőségére. A csereintervallumot ebben az esetben csökkenteni kell.
Hogyan kell kicserélni a motorolajat
- Állítsa az autót vízszintes felületre, és várjon 10 percig, hogy lehűljön a motor.
- Csavarja ki az olajteknő leeresztő dugót.
- Eressze a használt olajat egy előkészített tartályba.
- Az olajcsere során szereljen be új olajszűrőt is. Az eltömődött szűrő nem működik megfelelően.
- A szűrő beszerelése előtt öntsön bele körülbelül 200 ml olajat, és használjon olajat az olajszűrő tömítőgyűrűjének kenésére is.
- Először töltse be az autógyártó által előírt folyadékmennyiség kb. 80%-át. Ezután fokozatosan, kb. 150 ml-enként adja hozzá a maradékot, és ellenőrizze a szintet a nívópálcával. Az olajszint felső értékének a „Min” és „Max” jelölések között kell lennie.
- Ellenőrizze az összes tömítést és alátétet, valamint az olajsapkát. Cserélje ki ezeket, ha szükséges.
AUTODOC - professzionális segítség
Hasznos információk a működésről, a meghibásodás okairól, a diagnosztikáról és a csereintervallumokról