Csere
A “csere” vagy “cserés-alkatrész” megjelölésű termék vásárlásakor az alkatrész ára mellett a pótdíj összegét is ki kell fizetni. Az európai jogszabályok értelmében a pótdíj az az összeg, amelyet a gyártónak garancia gyanánt kell kifizetni, egy adott régi - felújítható, újra felhasználható - alkatrész visszaküldésekor. A pótdíj összege a régi, használt alkatrész visszaküldésének megtörténtekor kerül visszatérítésre. Csak az Európai Unió területén belül gyártott termékekre vonatkozik a pótdíj kifizetése. A pótdíj összegét az alkatrészek beszállítója állapítja meg. Ebből kifolyólag a különböző beszállítók által biztosított ugyanazon alkatrész esetében egy adott pótdíj összeg kerül megállapításra, illetve előfordulhat, hogy egyáltalán nem kerül pótdíj összeg megállapításra.
Beleértve a Csereáru 11162.48 HUF vállalást (27% ÁFÁ-val) A használt alkatrész visszaküldése során térítjük vissza
Egyszerű visszaküldési folyamat
Autodoc GmbH (Retoure - Lager R)
Rhinstraße 132
12681 Berlin
Németország
8
hét
Hogyan működik?
- Ön kifizeti az új alkatrész árát és a pótdíj összegét.
- Megkapja az új alkatrészt.
- A használt alkatrészt előkészíti a visszaküldéshez. Ha van benne/rajta folyadék akkor azt el kell távolítani (ez a művelet akkumulátorokra nem vonatkozik).
- Az oldal alján lévő űrlap révén, vagy a Autodoc.hu oldalon lévő felhasználói fiókjában le kell adnia az adott használt alkatrész visszaküldésére vonatkozó kérvényt.
- A régi, használt alkatrészt az új alkatrész dobozába kell behelyeznie. A postázandó küldeményhez csatolja azt a számlát, amit korábban a rendelése leadásakor kapott. Ez jelentős mértékben felgyorsítja a kérelme feldolgozásának folyamatát.
- A használt alkatrészt megfelelő állapotban az alábbi címre kell elküldenie:
Autodoc GmbH (Retoure - Lager R)
Rhinstraße 132
12681 Berlin
Németország
- A használt alkatrészt átvizsgálás céljára elküldjük a gyártóhoz.
- A megrendelés feldolgozása általában a küldött alkatrész raktárba érkezésétől számítva 6-8 hetet vesz igénybe. Értesítjük a vizsgálat eredményéről.
Mennyi időm van a használt alkatrész visszaküldésére?
A használt alkatrész visszaküldésére a cserealkatrész vásárlási időpontjától számítva egy éve van.
Mi a letét visszafizetésének folyamata, amennyiben a vizsgálat pozitív eredménnyel zárul?
A letétet ugyanazon a módon térítjük vissza, ahogyan Ön fizetett, vagy jóváírjuk Autodoc.hu ügyfél letéti számláján.
Mi történik, ha a vizsgálat eredménye negatív?
Tájékoztatjuk, hogy nem tudjuk visszafizetni Önnek a letétet.. 2 hónapig tároljuk raktárunkban a használt alkatrészt. Amennyiben kéri, visszaküldjük Önnek az alkatrészt (a szállítás költségét a(z) Autodoc.hu fizeti). 2 hónap tárolást követően az alkatrész megsemmisítésre kerül.
Mit jelent a visszatérítési politika?
- A használt alkatrész visszaküldésének költsége a vevőt terheli.
- Még abban az esetben is a vevőt terheli a használt alkatrész visszaküldésének költsége, ha az adott rendelés a Safe Order - Biztonságos Rendelés - opciót is tartalmazza. Abban az esetben, ha a vevő nem küldi vissza a forgalmazónak/gyártónak a régi alkatrészt, akkor a pótdíj összege nem kerül visszatérítésre, és kompenzáció gyanánt a gyártót illeti.
- Ha a használt alkatrész erősen megrongálódott, sérülések találhatók rajta, akkor a pótdíj nem kerül visszatérítésre.
- Abban az esetben, ha vevő egy más típusú/kategóriájú alkatrészt küld vissza, a pótdíj nem kerül visszatérítésre. Például, ha a vevő egy generátort vásárolt, viszont helyette egy önindítót küldött vissza.
- A pótdíj összegének visszatérítéséhez egy másik gyártótól vásárolt hasonló alkatrészt is visszaküldhet. Például egy BOSCH márkájú féknyereg korábbi megvásárlása esetében egy TRW márkájú féknyereg is visszaküldhető.
- Amennyiben az új alkatrész a különféle jellemzői tekintetében (péládul a teljesítménye) nem egyezik meg a régi alkatrésszel, akkor a gyártó révén ki kell derítenie, hogy van-e lehetőség egy megfelelő alkatrész beszerzésére. Mindezt a(z) [email protected] ügyfélszolgálati e-mail cím használata révén is lebonyolíthatja.
Mely termékkategóriák tartalmaznak cserés alkatrészeket?
Hidraulika szivattyú, kormányzás
Vezérlő, üzemanyag befecskendezés
Adagoló-fúvóka egység (PDE)
Kompresszor, sűrített levegő rendszer
Csuklós tengely, tengelyhajtás
Vezérlőegység, befecskendező rendszer
Mennyiségelosztó, befecskendező rendszer
Vezérlő, gyújtóberendezés
Ellátó egység, karbamid befecskendezés
Munkahenger, szervokormány
Vezérlőegység, üresjárati szabályozás
Több
Használt alkatrészekre vonatkozó követelmények:
* Az utasítás csak tájékoztató jellegű. Minden eset egyedi elbírálás alá esik (a gyártó egyedi vizsgálatnak vett alá minden egyes alkatrészt).
Féknyereg
A féknyereg visszaküldésének feltételei:
- A használt alkatrésznek a korábban megvásárolt alkatrésszel megegyezőnek kell lennie.
- A használt alkatrésznek hiánytalannak kell lennie.
- Minden féknyereg vezetőcsapnak, rögzítőnek, csatlakozó és légtelenítő csavarnak meg kell lennie.
- A használt alkatrészen nem lehet jelentős korrózió.
- A használt alkatrész nem lehet repedt vagy megmunkált.
- Csak az felújításra megfelelő alkatrészek küldhetők vissza és írhatók jóvá.
- A csomagoláson a címke nem lehet szennyezett, nem hiányozhat, és nem lehet rajta kiegészítő jelzés vagy írás.
- * Az utasítás csak tájékoztató jellegű. Minden esetet egyedi elbírálás alá esik (a gyártó egyedi vizsgálatnak vett alá minden egyes alkatrészt).
Eredeti csomagolás
- A Bosch, Elstock, GKN alkatrészeket az eredeti csomagoláskban kell visszaküldeni. Ha nem az eredeti csomagolásban érkezik, az alkatrész nem elfogadható. Ez a beszállító előírása.
Generátor
A generátor visszaküldésének feltételei:
- Azonosíthatatlan generátorok nem elfogadhatók.
- A gyártó OE-címkéje rajta van a terméken, vagy a vésett OE-szám a generátoron olvasható / felismerhető.
Korrózió
- A generátor a leszerelést követően nem került hosszú ideig tárolásra, az ékszíjtárcsán nincsenek korrózió nyomai.
- Erősen korrodált generátor.
A sérülés mértéke
- Sérült műanyag burkolat.
- Egy hiányzó borda az első részen és/vagy a hátsó szerelvényen.
- A tömítés előtti csatlakozó hibás.
- Két hiányzó borda az első részen és/vagy a hátsó szerelvényen.
- A tömítés alatti csatlakozó hibás.
A generátor hiánytalansága:
- A generátor hiánytalan és összeszerelt.
- Szétszerelt vagy hiányos generátor.
- A használt és az új generátor teljesítményének meg kell egyeznie. Ellenkező esetben a letét nem visszatéríthető.
Önindító
Az önindító visszaküldésének feltételei:
- A termék elfogadásra került.
- A termék visszautasításra került.
Azonosíthatóság
- Azonosíthatatlan önindítók nem elfogadhatók.
- A gyártó OE-címkéje rajta van a terméken, vagy a bevésett OE-szám az indítón olvasható / felismerhető.
Sérülés mértéke
- A reléburkolat pereme nem sérült.
- Az önindító relé műanyag része sérült.
- Az önindító deformálódott / sérült, például a házat ért ütés hatására, törött ház vagy kopott fogaskerék.
- A tengely túlterhelés hatására erősen elszíneződött (pl. kék színe van az elszíneződés miatt).
Korrózió:
- Az önindító a leszerelést követően nem került hosszú ideig tárolásra, nincs rajta korróziós sérülés.
- Erősen korrodált önindító.
Az önindító hiánytalansága
- Az önindító hiánytalan és összeszerelt.
- Szétszerelt vagy hiányos önindító.
- A fogaskerék erős korróziója.
- A hátsó lemez hiánya.
- Sérült első burkolat.
- * Az utasítás csak tájékoztató jellegű. Minden esetet egyedi elbírálás alá esik (a gyártó egyedi vizsgálatnak vett alá minden egyes alkatrészt).
Hajtótengely
A hajtótengely visszaküldésének feltételei:
- A használt alkatrészek és a cserealkatrésznek ugyanolyan típusúnak kell lennie.
- A hajtótengelynek hiánytalannak kell lennie - az összekötő tengely és mindkét csuklós kötés benne kell legyen.
- Az összekötő tengely egyenes kell, hogy legyen. A meghajlott tengelyek nem felújíthatók.
- Az összekötő tengely nem lehet rozsdás vagy törött.
- A csuklók meneteinek teljesnek és szorosan záródónak kell lenniük.
Kompresszor, klíma
A klímakompresszor visszaküldésének feltételei:
- Az egység visszautasításra kerül, amennyiben:
- Súlyosan korrodált (a sérült terület >3 cm²).
- Nem minden csőcsatlakozás szorosan van lezárva eredeti kupakokkal.
- A tengelyt kézzel 360 °-al nem elforgatható.
- A használt alkatrész nem azonosítható (az adattábla olvashatatlan vagy hiányzik).
Hidraulika szivattyú, kormányzás
A szervoszivattyú visszaküldésének feltételei:
- A használt alkatrész elfogadásra kerül, amennyiben:
- 1. A használt szivattyú eredeti csomagolásában kerül visszaküldésre.
- 2. A szivattyú hiánytalan és a katalógusban található alkatrésznek megfelelő.
- 3. Az alkatrészen nincs mechanikai sérülés.
- 4. A menet jó állapotban van.
- 5. A szivattyú nem küldhető vissza sérült tárcsával vagy tengellyel.
- 6. A tárcsa, a tengely vagy az adapter nem sérült.
- 7. A sapka nem hiányzik vagy nem sérült.
Kormánygép
A használt alkatrész elfogadásra kerül, amennyiben:
- 1. A használt kormánymű az eredeti csomagolásában kerül visszaküldésre.
- 2. A kormánymű hiánytalan, azaz tartalmazza a következőket:
- - porvédők
- - nyomótömlők
- - kormányösszekötő rudak (amennyiben az új alkatrészhez tartoznak)
- 3. A kormánymű nem erősen korrodált.
- 4. Nincs mechanikai sérülés, az alkatrész nem hajlott meg, a fogasléc működése nem károsodott, a rögzítők nem sérültek.
- 5. A kormányösszekötő rúd(ak) menete nem sérült, a rúd(ak) nincsenek görbültek el és nem töröttek.
- 6. A kormánymű hidraulikus tömlői és azok elemei nem sérültek vagy nem vesztek el.
- 7. A tengely és a hornyok nem sérültek.
- 8. A visszaküldött kormánymű megegyezik az újjal.
Töltő, feltöltés
A turbófelöltő visszaküldésének feltételei:
- A használt alkatrészt hiánytalanul és összeszerelve kell visszaküldeni.
- Nem lehet leszerelt, kicserélt vagy eltávolított része.
- A használt és a megvásárolt alkatrésznek megegyezőnek kell lennie.
Fúvóka
Az injektor visszaküldésének feltételei
- Szétszerelt alkatrész -> nem elfogadható
- Hiányzó fúvóka -> nem elfogadható
- Az injektor visszaküldésének feltételei
- Sérült csatlakozó -> nem elfogadható
- Törött csatlakozó -> nem elfogadható
- Megolvadt csatlakozó -> nem elfogadható
- Sérült bemeneti csatlakozó -> nem elfogadható
- Sérült injektor törzs, mely a nem megfelelő bánásmód következménye (pl. kalapács) -> nem elfogadható
- Sérült tömítés fészek -> nem elfogadható
Adagoló
A használt alkatrész elfogadásra kerül, amennyiben:
- A visszaküldött használt alkatrész és az új alkatrész ugyanolyan típusú.
- Az injektor pumpa hiánytalan.
- Nincs sérülés.
- A vezérlőszelep nem sérült
A következő hibákkal rendelkező használt alkatrész nem visszaküldhető:
- Szétszerelt
- Hiányzó részek
- Erős korrózió
Indító akkumulátor
A használt akkumulátorokra vonatkozó előírások:
- A gyártókneak nincsenek különleges követelményeket a használt gépkocsi akkumulátorokkal kapcsolatban. Ugyanakkor javasoljuk, hogy ne nyissa ki a használt akkumulátort, és ne ürítse ki belőle a folyadékot (elektrolitokat), mivel ez veszélyes.
A használt gépkocsi akkumulátorok visszaküldése
- 1. Hozza a használt akkumulátort raktárunkba, a következő címre : Autodoc GmbH (Retoure - Lager R) Rhinstraße 132 12681 Berlin.
- 2. Adja le a használt akkumulátort hulladék újrahasznosító központban, autószervizben, autójavító műhelyben vagy bármely más olyan szervezetnél, mely begyűjti a lakossági akkumulátorokat.
- Fontos! A nekünk fizetett letétet a nyilvános hulladékgyűjtő pontok és újrahasznosító szervezetek nem térítik vissza. Ugyanakkor megvan az a lehetőség, hogy igazolja, hogy leadta a használt akkumulátort (pl. nyugtával). Ha bemutatja ezt az igazolást, visszatérítjük a letétet.
Gyújtáselosztó
A gyújtáselosztó visszaküldésének feltételei:
- Az egységen nem lehetnek súlyos korrózió jelei.
- A gyújtáselosztó fedél nem hiányozhat.
- A csatlakozó nem hiányozhat.
- Az egységnek hiánytalannak kell lennie.
- Azonosíthatatlan gyújtáselosztók nem elfogadhatók.