Autó fékbetét hátsó és első
Fékbetétek hátsó és első rendeljen olcsón
Fékbetét készlet, tárcsafék kiváló minőségben: Top gyártók
Fékbetétek az Top autó márkákhoz
Fékbetétek a legnépszerűbb autómodellekhez
AUTODOC Legnépszerűbbek: Fékbetét készlet, tárcsafék jó áron
A legnépszerűbb cserealkatrészek a Fékbetét kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Fékbetét alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
Autó Fékbetétek hátsó és első: melyik márka a jobb?
Vásárlóink szerint Fékbetét készlet, tárcsafék első és hátsó termékkategóriában a legjobb alkatrészek a következő márkáktól valók:
- BREMBO
- TRW
- FEBI BILSTEIN
- METZGER
- KAVO PARTS
Fékbetét: mennyibe kerül ez a termék?
A(z) Fékbetét kategóriába tartozó autóalkatrészek ára a jármű típusától, gyártójától és a termék specifikációjától függően 6815 Ft és 23250 Ft között mozog.
Fékbetét csere: Szerelési útmutató videó:
OPEL CORSA C 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005,2006 Hátsó fékbetétek csere [ÚTMUTATÓ] | AUTODOC Weboldalunkban széles választékban talál autóalkatré...
Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.
Fékbetét: hasznos információk
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
P 23 021 | 0 986 424 098 | P 85 020 | P 86 002 | 0 986 424 790 | P 06 025 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
RIDEX | BREMBO | TRW | FEBI BILSTEIN | METZGER | KAVO PARTS |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VW | OPEL | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Fékbetét – műszaki adatok | |||||
Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Vastagság [mm] | |||
109 | 55 | 47 | 53 | 18 | 15 |
109,2 | 87 | 47,4 | 56 | 17 | 16,2 |
61 | 127 | 48,1 | 54,3 | 17,2 | 15,5 |
Tudjon meg többet Fékbetét alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A fékbetétek a fékrendszer részei, fontos szerepük van abban, hogy az autó milyen gyorsan áll meg. Amikor lenyomjuk a pedált, a fékpofa a tárcsához nyomódik, melynek következtében az autó megáll.
A fékbetétek típusai- Szinteres: A fékpofák anyaga vas, réz és grafitpor. Előnyük a jó hőátadás, hátrányuk a gyors kopás, hőmérséklet leesése esetén a hatékonyság vesztés, és a fékezéskor keletkező zaj.
- Organikus: Ez az egyik legjobb típus. Anyagában több a réz és a vas, ami jobb hőelvezetést eredményez. Egyetlen hátránya a féktárcsák gyorsabb kopása.
- Kerámia: Gyakorlatilag nincs hátránya, a víz beszivárgása nem befolyásolja a teljesítményt, a féktárcsák kopása minimális, a por és a hő felszabadulása kevesebb, mint a fenti két másik típusnál.
Az alkatrész alapja egy fém tárcsa, rögzített surlódófelülettel. A fékbetét olyan formájú, mint a féktárcsa vagy a fékdob. A fékbetétet szegecsekkel vagy speciális ragasztóval rögzítik az alaphoz. Sok fékbetéten van kopásérzékelő.
Tippek a fékbetétek kezeléséreA fékbetétek élettartama függ a vezetési stílustól, és a futott kilómétertől. Hirtelen gyorsítás és fékezés következtében gyorsabban kopik. Átlagos élettartama 15.000-20.000 km. Nem ajánlatos a használat, ha a betétvastagság 2-3 mm-re lecsökken, mert ezzel a féktárcsa kopását és a fékfolyadék felforrását kockáztatjuk.
A fékbetétek hibái:- az alkatrész deformálódik
- holtjáték
- a súrlódási felület sérülése vagy törése
- a fékbetétek nagymértékű kopása
- egyenlőtlen az alkatrészek elhasználódása
- kopásjelző jelzi, hogy az alkatrész elkopott
- a kerekekből recsegő vagy vinnyogó hang hallatszik fékezéskor
- erősebben kell nyomni a fékpedált
- a pedál nem tér vissza eredeti helyzetébe felengedés után
- csökkenő fékhatás
- az alkatrész nincs megfelelően rögzítve
- a féktárcsák kopása
- por, kosz vagy idegen anyagok a felületen
- nem megfelelő beszerelés;
- agresszív vezetés
- hiba a fékhengerekben
A fékbetétek javítása és helyreállítása nem javasolt. Nem megfelelő működés esetén ki kell cserélni ezeket, különösen mivel ezek viszonylag olcsó alkatrészek. A fékbetétek cseréje megnöveli a féktárcsák és az egész fékrendszer élettartamát. Ön is tudja cserélni a fékbetéteket, minimális mennyiségű szerszám kell hozzá. A következőket kell tennie:
- húzza be a kéziféket és emelje fel az autót
- vegye le a kereket
- üsse ki a rögzítőcsapokat és vezető csapszegeket
- fogóval vagy egy csavarhúzóval húzza ki a féknyereg hengerben lévő dugattyúkat, és vegye le a régi alkatrészeket
- olajozza meg a vezető csapszegeket, és hajtsa végre a fenti lépéseket fordított sorrendben
- Időmegtakarítás. A megrendelés csak néhány percig tart.
- Lehetőség van ingyenes szállításra
- Bizalom. Minden alkatrész minősége garantált
- Szakértő támogatás. Kérjen információt az Autodoc szakértőitől bármikor
- Gyors szállítás
Hasznos információk a működésről, a meghibásodás okairól, a diagnosztikáról és a csereintervallumokról
FAQ
A manuális sebességváltóval rendelkező gépkocsikban az alkatrészek átlagosan 30-50 ezer kilométerig, az automata sebességváltóval felszereltekben pedig 25-30 ezer kilométeren át használhatók. Az alkatrészek élettartama néhány tényezőktől függ:
- Egyedi vezetési stílus. Ha gyakran használja a féket nagy sebességnél, az alkatrészek már 5000 kilométer használat után elhasználódhatnak.
- Járműtípus. A nehéz autók gyakrabban igénylik az alkatrészek cseréjét.
- A féktárcsa kopásának mértéke. A sérült alkatrész egyenetlen felülete rontja a betétek állapotát.
- A féknyereg dugattyúinak megszorulása, ami az alkatrészek egyenetlen kopását okozza.
- A súrlódóbetét összetétele. A kerámia alkatrészek élettartama hosszabb, mint a szerves anyagokból készült alkatrészeké.
Egy készlet általában 4 darab alkatrészt tartalmaz – 2 alkatrészt mindkét tengelyre. Néhány készletben egy tengelyre 8 alkatrész található. Ez attól függ, hogy milyen autóhoz kapható.
A modern alkatrészeket elektronikus vagy mechanikus kopásjelzővel látják el. Ezek jelzik, ha ki kell cserélni az alkatrészeket, vagy van egy lámpa a műszerfalon, ami ilyenkor kigyullad; vagy csikorgó hangot hall a fékezés során. Ezenkívül megmérheti a súrlódóbetét vastagságát tolómérővel, és összehasonlíthatja az autógyártó által megadott adattal. A gyártó a minimálisan megengedett értéket adja meg. Ezenkívül a kopást a következő jelekből is észlelheti:
- megnövekedett féktávolság;
- a munkafolyadék szintjének csökkentése;
- fémpor a keréktárcsán;
- szokatlan hangok és kopogás, amikor hirtelen állítja le az autót.
A munkához a következő szerszámokre lesz szükség:
- laposfejű csavarhúzó
- villáskulcs- és gyűrűskulcskészlet
- emelő
Tekintse meg a csere részletes leírását az autó javítási útmutatójában. A csere lépései rendszerint a következők:
- Győződjön meg arról, hogy a szerkezet lehűlt.
- Nyissa ki a motorháztetőt, és vegye le a fékfolyadék-tartály kupakját.
- Rögzítse a kerekeket, ehhez használjon ékeket.
- Lazítsa meg a kerékcsavarokat.
- Emelje fel a gépkocsit.
- Vegye le az összes kerékanyát, majd magát a kereket is.
- Vegye le a féknyereg rögzítőt.
- Távolítsa el a rögzítőkapcsokat és húzza ki a kopásjelzőt (ha van).
- Nyomja be a féknyereg dugattyúkat.
- Vegye le a kopott alkatrészeket.
Ne feledje, hogy a munka befejezése után szükség lehet a fékfolyadék feltöltésére, és légtelenítenie kell a rendszert. Az autó használata előtt nyomja le néhányszor a fékpedált.
A fékezéskor fellépő idegen hangoknak az alábbi okai lehetnek:
- A betétek gyenge minősége.
- Az alkatrészek éppen bekopnak, még nem dörzsölődött le a gyári bevonatuk.
- Nem megfelelően szerelték fel az alkatrészeket.
- A szerelvény alkatrészei nem egymáshoz valók.
- A rendszer túlmelegedése vagy esőben történő vezetés.
- Idegen részecskék jutnak be a szerkezetbe.
- A féknyereg dugattyú beragad.