Autó lengéscsillapító hátsó és első
Gólyaláb hátsó és első rendeljen olcsón
Lengéscsillapító szett kiváló minőségben: Top gyártók
Gólyaláb az Top autó márkákhoz
Gólyaláb a legnépszerűbb autómodellekhez
AUTODOC Legnépszerűbbek: Lengéscsillapító szett jó áron
A legnépszerűbb cserealkatrészek a Lengéscsillapító kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Lengéscsillapító alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
Autó Gólyaláb hátsó és első: melyik márka a jobb?
Vásárlóink szerint Lengéscsillapító szett első és hátsó termékkategóriában a legjobb alkatrészek a következő márkáktól valók:
- MONROE
- TRW
- SACHS
- BILSTEIN
- TOKICO
Lengéscsillapító: mennyibe kerül ez a termék?
A(z) Lengéscsillapító kategóriába tartozó autóalkatrészek ára a jármű típusától, gyártójától és a termék specifikációjától függően 7172 Ft és 150106 Ft között mozog.
Lengéscsillapító csere: Szerelési útmutató videó:
Útmutató: OPEL ASTRA G 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 Hátsó lengéscsillapítók csere | Autodoc Weboldalunkban...
Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.
Lengéscsillapító: hasznos információk
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
JGT234T | JGT233T | JGT1236T | 533701 | JGT286T | JHM413T |
Népszerű gyártóktól: | |||||
RIDEX | MONROE | TRW | SACHS | BILSTEIN | TOKICO |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VW | OPEL | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Lengéscsillapító – műszaki adatok | |||||
PR-számhoz | Lengéscsillapító rögzítés | Lengéscsillapító-rendszer | |||
G02 | G06 | felül szem | alul szem | Kétcsöves | szintszabályzás |
G25 | G28 | felül csavarorsó | alul csavarorsó | Egycsöves | Csillapítás elektronikusan állítható |
G29 | G32 | alul bilincs | alsó lemez | Egycsöves felfordított | - |
Tudjon meg többet Lengéscsillapító alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A lengéscsillapító az az alkatrész, ami elnyeli a kerekek és a karosszéria rázkódását és az ütéseket, azáltal, hogy a mechanikus energiát hővé alakítja. Nemcsak a kényelmet, hanem a haladás biztonságát is biztosítja.
A lengéscsillapító típusai és felépítéseTöltés alapján:
- Hidraulikus: olajat használnak a működtetésre
- Gázzal töltött: nagy nyomáson nitrogént pumpálnak a rendszerbe, ami meggátolja az olaj habzását.
Felépítés alapján:
- Ikercsöves: Előny a lengéscsillapító rendszer felépítésének egyszerűsége. Hátránya gyors felmelegedés és az olaj habzása, ami csökkenti a működés minőségét. A lengéscsillapítókban van egy munkahenger a tartály házban. Összenyomáskor a rúdhoz csatlakoztatott dugattyú lefelé mozog, kinyomva az olajat a munkahengerből az alkatrész alsó részébe. Széthúzáskor a folyamat fordított.
- Egycsöves: A fent említett hátrányok ennél a rendszernél nincsenek meg, az alkatrész alsó részének sérülése a rendszer leállásához vezethet. Az alul található tartály látja el a munkahenger feladatát. Az úszó dugattyú két kamrára osztja a lengéscsillapítót: az egyikbe nitrogént pumpálnak, a másikba olajat. A lengéscsillapítás a gáz összenyomásával jön létre.
A lengéscsillapítók élettartama az út felszínétől és a vezetési stílustól függ. Ezt figyelembe kell venni, amikor sebességet választ.
Megfelelő működés esetén az alkatrészt 20ezer kilóméterenként elegendő ellenőrizni. A hideg megterheli még az új alkatrészt is, ezért ajánlott kora tavasszal ellenőrizni az alkatrész állapotát.
Ha sokáig állt az autó, a szakértők azt ajánlják, hogy az első 10 percben lassan vezessünk, hogy a hidraulikus folyadék felmelegedjen, és a lengéscsillapító rugalmassága visszaálljon.
Abban az esetben, ha olajfoltok jelennek meg a kerekeken, azonnal vigye szervízbe az autót. A lengéscsillapítókat ajánlott függőleges helyzetben tárolni, hogy a dugattyúrúd ilyen helyzetben legyen.
A lengéscsillapító hibái- az alkatrészek deformálódása
- tömítés szivárgása
- szelep meghibásodása
- a karosszéria imbolyog
- megnövekedett fékút
- kanyarodásnál az autó lelassul
- kopogás és más hangok menet közben
- egyenlőtlen gumikopás
- olajfoltok az alkatrészen
- az autó megsüllyed gyorsítás és fékezés közben
- gyenge minőségű útfelület
- agresszív vezetési stílus
- nem megfelelő időben való szervizelés
- a hőmérséklet esése
- kosz vagy aktív kémiai anyagok behatása
- olajhiány a tartályban
- az alkatrészek hibája
A mei lengéscsillapítók szétszerelhetetlenek. Ha meghibásodik az alkatrész, ki kell cserélni, lengéscsillapítót nem javítanak. Amennyiben egy lengéscsillapító eltörik, a másikat is ki kell cserélni, ami ugyanazon a tengelyen helyezkedik el. Ön is ki tudja cserélni ezeket, a következő lépésekben:
- távolítsa el a kereket
- csatlakoztassa le a féktömlőket, amennyiben szükséges
- szedje szét a felső rugóstagot, majd az alsót is
- speciális fogóval vegye ki a rugót
- tegye be az új alkatrészt a régi helyére, és hajtsa végre a fenti lépéseket fordított sorrendben
Cégünk időt spórol Önnek azzal, hogy bármilyen tételt meg tud rendelni néhány kattintással. Emellett az ingyenes szállítás lehetősége tovább csökkenti költségeit. Ha tisztázni szeretne valamit, szakértő kollégáink mindig készek megválaszolni kérdéseit, és kiválasztani a megfelelő alkatrészt. Ne felejtse, hogy minden termékre garanciát adunk. Vásároljon alkatrészt az Autodoc-tól!
Hasznos információk a működésről, a meghibásodás okairól, a diagnosztikáról és a csereintervallumokról
FAQ
A kiválasztás során a legfontosabb, hogy hogyan és hol használja az autót, illetve mit javasol a gyártó. Az olajos lengéscsillapítók olcsók. Ha alacsony sebességgel autózik, akkor kényelmesek, de nagy terhelés esetén hajlamosak a túlmelegedésre.
A gázos alkatrészek keményebbek. Javítják az autó kezelhetőségét, és megakadályozzák a karosszéria megbillenését. Gázkamrájuk nitrogénnel van töltve, ami megakadályozza az olaj habosodását. A gyorsan autózik, az ilyen alkatrészek tökéletesen elnyelik a rezgéseket. Ugyanakkor zavartalan utazást biztosítanak.
A gázzal töltött lengéscsillapítók a nagy teljesítményű sportautókhoz tökéletesek. Ellenállók a nagy megterheléssel szemben, és jó a hűtésük. Az alkatrészek megnövelik a futómű merevségét, ami jó hatással van az autó kormányozhatóságára és kezelhetőségére. Ugyanakkor az autózás kevésbé kényelmes.
Vegye alaposan szemügyre az alkatrészeket. Az olajszivárgások nyomai, a burkolaton található horpadások, a dugattyúrúd korróziója és deformációja mnd azt jelzik, hogy hibás a lengéscsillapító. Ha a lengéscsillapítóknak hibájának nincs nyilvánvaló jele, a hiba csak speciális kialakítású próbapadon, szervizben azonosítható.
Ha a következő jelek valamelyikét érzékeli, ellenőrizze az alkatrészeket:
- megnövekedett féktávolság;
- Az autó karosszériája éles fékezéskor vagy egyenetlen útfelületen megbillen;
- lassú kormányválasz;
- felgyorsult gumiabroncskopás;
- kopogás a futóműből, amikor rossz minőségű úton halad az autó.
A cseréhez a következő szerszámokra lesz szüksége:
- emelőeszköz;
- kéziszerszámkészlet: csavarkulcsok, dugókulcsok, kalapács, csavarhúzók és fogók;
- WD-40 spray, hogy könnyebben kicsavarhassa a megszorult alkatrészeket.
Az alkatrészek cseréjének folyamata meglehetősen bonyolult és időigényes. A részletes utasítások az autó kézikönyvében találhatók. Ne feledje, hogy ezeket az alkatrészeket egy tengelyen párban kell kicserélni. Beszerelés előtt pumpálja fel a lengéscsillapítókat.
A felső tartó és a rögzítőelemek eléréséhez sok esetben le kell vennie a motortér tömítését, vagy a csomagtér kárpitburkolatát. A kerekek és a féktárcsák pedig az alsó szerelvényhez és a rögzítőkhöz való hozzáférést akadályozzák. A lengéscsillapítók cseréjéhez el kell vennie a lengőkar gömbcsuklóját, a kormányösszekötő rudat, és a stabilizátor rúd csatlakozót. A sérülések elkerülése érdekében a leszerelt egységet gondosan meg kell támasztani. A rugókkal végzett munka során mindig használjon speciális összenyomó szerszámokat.