Autó féktárcsa hátsó és első
Féktárcsák hátsó és első rendeljen olcsón
Féktárcsa szett kiváló minőségben: Top gyártók
Féktárcsák az Top autó márkákhoz
Féktárcsák a legnépszerűbb autómodellekhez
AUTODOC Legnépszerűbbek: Féktárcsa szett jó áron
A legnépszerűbb cserealkatrészek a Féktárcsa kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Féktárcsa alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
Autó Féktárcsák hátsó és első: melyik márka a jobb?
Vásárlóink szerint Féktárcsa szett első és hátsó termékkategóriában a legjobb alkatrészek a következő márkáktól valók:
- BREMBO
- TRW
- ATE
- FEBI BILSTEIN
- ZIMMERMANN
Féktárcsa: mennyibe kerül ez a termék?
A(z) Féktárcsa kategóriába tartozó autóalkatrészek ára a jármű típusától, gyártójától és a termék specifikációjától függően 9169 Ft és 176239 Ft között mozog.
Féktárcsa csere: Szerelési útmutató videó:
Hogyan cseréljünk első féktárcsát és fékbetéteket TOYOTA PRIUS II (Prius-2) NHW20, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 gépkocsiban Első féktárcsá...
Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.
Féktárcsa: hasznos információk
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 986 478 501 | DF2805 | 0 986 479 119 | 08.7351.14 | 92082503 | 24.0110-0232.1 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
RIDEX | BREMBO | TRW | ATE | FEBI BILSTEIN | ZIMMERMANN |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VW | OPEL | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Féktárcsa – műszaki adatok | |||||
Átmérő [mm] | Féktárcsavastagság [mm] | Centrírozási átmérő [mm] | |||
238,8 | 230 | 9,9 | 9 | 63,6 | 65 |
232 | 211 | 11 | 22 | 55 | 555 |
239 | 259 | 10 | 9,6 | 64 | 62 |
Tudjon meg többet Féktárcsa alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A féktárcsa a fékrendszer része, feladata az autó fékezése és megállítása. A folyamatos hőterhelés miatt a féktárcsák tartós anyagból készülnek.
A féktárcsa típusaiA felhasznált anyag alapján:
- Öntöttvas
- Szén
- Kerámia
A szellőzés jelenléte alapján
- Szellőző: Két tárcsából áll, melyek között rés van
- Nem szellőző: Szilárd lemez perforációkkal, bemetszésekkel vagy ezek nélkül
A perforáció típusa szerint:
- Lyukak a tárcsán keresztül: Nagyon hatékony hűtés, elvezeti a kipufogógázt és az égéstermékeket; de nem tartós
- Mély lyukak: Hosszabb működés
A féktárcsák élettartama függ a gyártásukhoz felhasznált anyagoktól, és a vezetési stílusunktól. Gyakran szükséges a féktárcsákat cserélni minden második fékbetét cserénél, tehát 30-40ezer kilóméterenként. A pontos ajánlás a féktárcsák cseréjére vonatkozóan az autó műszaki leírásában található.
A féktárcsa hibái- kopás a felületen
- deformáció és kopás a féktárcsa felületén
- egyenetlen vastagság az alkatrész kerületén
- karcolások a tárcsa felületén
- az alkatrészek sérülése
- fékezéskor az autó eltér a menetiránytól
- fékezéskor sípoló hang
- a fékpedál lenyomáskor vibrál
- a féktávolság jelentős megnövekedése
- az alkatrészek nagymértékű elhasználódása
- tartósan ki van téve a nedvességnek
- a fékpofák rossz minőségű fékbetétekkel való felszerelése
- mechanikus eredetű sérülés
- állandó kemény fékezés
Az első meghibásodásra utaló jel után mérje meg a féktárcsa vastagságát egy tolómérővel. A megengedett eltérés az eredeti értékektől 1-3 mm lehet.
A féktárcsa élettartama csiszolással meghosszabbítható. Egy speciális berendezés eltávolítja a kis repedéseket és sorjákat, kiegyenlíti a vastagságot a teljes felületen. Ez azonban csak átmeneti megoldás a féktárcsát mindenképpen cserélni kell.
A féktárcsa cseréjeAz új féktárcsa beszerelése egyszerű, meg tudja csinálni otthon. A következőket kell tennie:
- Egy hidraulikus vagy más emelő segítségével emelje fel az autót. Távolítsa el a csavart és vegye le a kereket.
- Vegye le a nyerget, úgy hogy kicsavarozza a csavarokat, melyek az alkatrész hátsó részé találhatók.
- Ha kell, vegye le a nyeregházat is.
- Távolítsa el a tárcsát, úgy hogy kicsavarja a rögzítőt a kerékagyból.
- Szerelje be az új tárcsát.
- Erősítse fel a nyeregházat, a nyerget, a kereket, majd engedje le az autót.
- Hatalmas termékválasztékunk van.
- Minden egyes alkatrész minőségét garantáljuk.
- Kényelmes megrendelési és fizetési módokat ajánlunk.
- Gyors és ingyenes szállítást ajánlunk.
- Vevőszolgálatunk bármiben tud segíteni.
FAQ
Ha fékezés közben imbolygást és rezgést érez, valamint éles csikorgó hangot hall, akkor valószínűleg eljött a csere ideje. Ahhoz, hogy megtudja, a problémát a féktárcsák okozzák-e, ellenőrizze, hogy nem sérültek-e meg: nem lehetnek repedések, forgács vagy görbületek az alkatrészeken. Mérje meg az alkatrészek maradék vastagságát.
A gyártók általában vágnak egy kopásjelző hornyot a tárcsa felületébe, ami segít figyelemmel kísérni a kopást. Ha ezek a jelek már nem láthatók, cserélje ki az alkatrészeket. A minimális vastagság jelölése a tárcsa szélén is lehet. Mérje meg ezt az értéket egy tolómérővel, és hasonlítsa össze az autógyártó által megadott értékkel.
A megengedett kopás mértéke az alkatrész márkájától és típusától függ. Ez az érték a hagyományos (tömör), szellőző, fúrt, hullámos felületű és vágott alkatrészek esetében eltérő lehet. Rendszerint az 1,5-3,0 mm-es tartományon belül kell lennie.
Ehhez a feladathoz az alábbiakra lesz szüksége:
- Emelőeszköz.
- Villáskulcs- és gyűrűskulcskészlet.
- Lapos és csillagcsavarhúzó.
- Új fékbetétek, mivel ezeket a tárcsákkal együtt kell kicserélni.
A feladat részletes ismertetése a gépkocsi szervizkönyvében található. Az általános lépések a következők:
- Húzza be a kéziféket.
- Lazítsa meg a kerékcsavarokat.
- Emelje fel az autót.
- Csavarja ki a kerékcsavarokat, és vegye le a kereket.
- Nyomja be a féknyereg dugattyúkat.
- Vegye ki a féknyerget a tengelycsonkhoz csatlakoztató rögzítőket, és távolítsa el a féknyerget. Ne csavarja meg féktömlőt, és ne terhelje meg túlságosan.
- Csavarja ki a rögzítőket.
- Vegye le a kerékagyról a régi alkatrészt.
- Vigyen fel védőzsírt az új alkatrészre, és törölje le egy ruhával a felesleget.
- Szerelje fel az alkatrészt, rögzítse rögzítőcsavarokkal, majd szerelje vissza az alkatrészeket fordított sorrendben.
A felszerelés befejezése után légtelenítse a fékrendszert.
Lassításkor nagyobb teher jut az első tengelyre, így az azon található alkatrészek gyorsabban elkopnak, így gyakrabban cserélendők. Ezért nem kell mind a 4 alkatrészt egyidőben kicserélnie. Javasoljuk, hogy az alkatrészeket párban szerelje fel, és ugyanekkor, kopásuk mértékétől függetlenül, cserélje ki a fékbetéteket is. Az első 150–200 kilométer során, amikor az alkatrészek bekopnak, fontos, hogy kerülje a folyamatos vagy hirtelen fékezést.
Amikor új alkatrészt vásárol, vegye figyelembe autója üzemeltetési körülményeit és saját vezetési stílusát. Az alkatrészek három árkategóriába sorolhatók:
- Olcsó termékek. Ezek a Ridex, a Japanparts, a Febi és más márkák termékei, amelyek akkor megfelelők, ha általában a városban, lassú tempóban autózik. Az áruk alacsony.
- Közepes áru termékek. Az A.B.S., a Ferodo, a Metzger, a VAICO, a Delphi Technologies stb. gyárt ilyen tárcsákat. Ezek a jó minőség és az elfogadható ár kombinációi, dinamikus városi vezetéhez és az autópályán is megfelelők.
- Prémium áron kapható termékek. Ilyen féktárcsák a Brembo, a Zimmermann, a Hella, a Bosch, a Textar és a TRW üzemeiben készülnek, modern gyártási módszerekkel, kiemelkedő szilárdságú anyagokból, így ellenállóak a szélsőséges terheléssel szemben. Ennek megfelelően magas áron kaphatók.
Városi forgalomban fúrt és résekkel rendelkező féktárcsákat akkor használja,
- ha sportosan vezet. A hirtelen gyorsítás és fékezés a szerelvény túlmelegedését okozza, ezért el kell távolítani a fékbetétek kopásából származó maradványokat. Ebben az esetben a hasított és fúrt alkatrészek jelentik a legjobb megoldást.
- Ha nagy terepjárója vagy pickupja van. A jármű nagy tömege miatt az alkatrészek túlmelegednek és gyorsabban meghibásodnak. A fúrt tárcsák jobban elvezetik a hőt, így az ilyen járművekhez jobban megfelelnek.
- Ha dinamikusabb megjelenést szeretne adni autójának. Ezek az alkatrészek a könnyűfém keréktárcsákon keresztül jól láthatók, és egyedi stílust kölcsönöznek autójának.