Fékberendezés autóalkatrészek

Csavar, féktárcsa
Dobfék
Dugattyú, féknyereg
Érzékelő gyűrű, ABS
Érzekelő, hossz- / harántgyorsulás
Fék készlet
Fék készlet, dobfék
Fékbetét készlet, tárcsafék
Fékcsövek
Fékdob
Fékerőszabályzó
Fékfolyadék / -tartály
Féklámpa kapcsoló
Féknyereg
Fékpofakészlet
Fékpofakészlet, rögzítőfék
Fékrásegítő
Fékrendszer szerszámai
Féktárcsa
Fékvezetékek
Főfékhenger
Hidraulika egység, fékberendezés
Huzal, rögzítőfék
Javítókészlet, fékmunkahenger
Javítókészlet, féknyereg
Javítókészlet, főfékhenger
Javítókészlet, rögzítőfék tengely
Kopásjelző
Menetdinamika szabályozás
Munkahenger
Nagyteljesítményű fékbetét
Nagyteljesítményű féktárcsa
Nyomáskapcsoló, fékhidraulika
Nyomástároló, fékberendezés
Rögzítőfék
Tartó, féknyereg
Tartozék készlet, fékpofa
Tartozékkészlet, tárcsafékbetét
Terelőlemez, féktárcsa
Utánállító, dobfék
Vákuumszivattyú, fékrendszer
Vezérlő, fék- / menetdinamika
Vezetőperselykészlet, féknyereg
Fékrendszer autóalkatrészek részére Top autó márkákhoz
Top 10 termék a Fékberendezés kategóriában
Fékberendezés autóalkatrészek - minden fontos információ a működésről, szerelésről, diagnosztikáról és élettartamról
A fékrendszer számos alkatrészekből áll, amelyek célja az autó egy bizonyos pillanatban történő kontrolállt megállítása. Azt is megakadályozza, hogy elguruljon az autó, ha a vezetőnek lejtőn kell parkolnia.
A fékrendszer kialakítása
Számos típusú fékrendszer létezik: Napjainkban a legelterjedtebb kialakítás a hidraulikus rendszer tárcsafékekkel. Kulcsfontosságú elemei a következők:
- Pedál - a vezető ennek lenyomásával működteti a rendszert.
- Fékrásegítő - ez megsokszorozza a pedálra gyakorolt nyomást, hogy a rendszer hatékonyan működjön.
- Főfékhenger - ez hozza létre a sok működtető mechanizmus működéséhez szükséges nyomást.
- Tömlők és csövek - ezek a munkafolyadék hengerekhez való továbbítását biztosítják.
- Dugattyúk - a folyadék nyomása kinyomja dugattyúkat a hengerekből, és ezek nyomják a tárcsákhoz a fékbetéteket.
- Féknyereg - a dugattyúk és a fékbetétek burkolataként szolgál. Az úszó alkatrészekben a féknyereg tartó nyomja a tárcsához a betétek egyikét.
- Fékbetétek - a súrlódó párok elemeit, és súrlódó felülettel rendelkeznek. Ha a vezető lenyomja a pedált, ezek hozzányomódnak a féktárcsához. A közöttük létrejött súrlódási erő megállítja a kerék forgását.
- Tárcsák - ezek a súrlódó párok második elemei. A kerékagyra van felszerelve és azzal együtt forog.
A dobfékekben a fékpofák a kerékfékhengerrel együtt a dob belsejében találhatók. Ha lenyomjuk a pedált, a fékfolyadék nyomása kinyomja a főfékhenger dugattyúit. Ezek legyőzik a visszahúzó rugók ellenállását, és a dob belső felületéhez nyomják a fékpofákat.
A parkolófék-rendszereket hidraulikus működtető helyett kábellel (bowden) szerelik fel.
Karbantartási tanácsok
- 2-3 évente cserélje ki a fékfolyadékot. A folyadék a gumitömlők pórusain keresztül magába szívja a nedvességet. Idővel a fékfolyadék víztartalma megemelkedik, ami forráspontja jelentős csökkenését eredményezi. Ha a folyadék forr, a rendszerben légzárak jelennek meg, amelyek nagymértékben csökkentik hatékonyságát.
- 5 évente cserélje ki a tömlőket. A gumi és az egyéb polimerek, amelyekből készül, kopásra és elhasználódásra hajlamosak. Idővel elvesztik rugalmasságukat. Ennek a eredményeként a rendszerben keletkező magas nyomást semlegesíti a tömlők szélsőséges tágulása. A megmaradt nyomás nem elegendő a fékbetétek vagy fékpofák mozgatásához, illetve ahhoz, hogy a féktárcsához vagy a fékdobhoz nyomja ezeket.
- Rendszeresen mérje meg a féktárcsák és fékbetétek vastagságát, és szükség szerint cserélje ki ezeket. A kopott féktárcsa megrepedhet. A súrlódó felület kopása következtében a szükséges súrlódás létrehozása lehetetlenné válik.
- Tegyen kenőanyagot a féknyereg vezetőcsapokra és időnként cserélje ki tömítéseiket. Így megakadályozza a szerelvény megszorulását, és a betétek egyenlőtlen kopását.
- Használjon csikorgásgátló alátéteket. Ezek segítenek elkerülni a csikorgást, és kényelmesebbé teszik a fékezést.
A meghibásodás jelei
Amikor kigyullad a fékfolyadék figyelmeztető lámpája, az általában azt jelenti, hogy a fékrendszer valamelyik alkatrésze szivárog. Ebben az esetben sárga, borostyán, rózsaszín, szürke, kék vagy lila színű tócsát található az autó alatt, miután egy adott helyen parkolt egy ideje, általában a kerekek körül. Lehet, hogy az autó az egyik oldalra húz, ami sok esetben a megszorult féknyereg jele. Hasonló jelek jelennek meg, amikor olaj kerül a fékbetétekre, míg a megnövekedett pedálút általában azt jelzi, hogy a rendszerbe levegő került.
A hibák okai
Leggyakrabban ezek a problémák akkor fordulnak elő, ha a vezető elmulasztja időben kicserélni a fékrendszer alkatrészeit. Például, a megszorult féknyereg a fékbetétek egyenlőtlen kopását kopását okozza és megrongálja a féktárcsát. A régi tömítések és tömlők elvesztik rugalmasságukat és megrepednek, amitől a fékrendszer szivárogni kezd. A kopott vezetőcsap porvédők gyakran a szennyeződések és nedvesség érintkező felületekre való jutását eredményezik, ami korróziót és megszorulást okoz. Az agresszív vezetés a tárcsa deformációjához vezethet.
Autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Webáruházunkban mindig kiváló minőségű fékrendszer alkatrészeket vásárolhat kedvező áron.
nagyon jó minőség.