Tartalomjegyzék
MultiJet
A MultiJet a második generációs turbófeltöltős dízelmotorokra használt kifejezés, amelyeket common rail (közös nyomócsöves) közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel láttak el. Milyen jellemzők különböztetik meg a MultiJet-et a common rail dízelmotorok korábbi generációitól? Az elektronikus vezérlés a teljes üzemanyag-ellátást független, többszörös befecskendezésekre osztja, így csendesebb, környezetbarátabb és hatékonyabb működést tesz lehetővé.
2005-ben az ""International Motor of the Year"" (Az év nemzetközi motorja) címmel díjazott 1,3-as MultiJet motor a legmagasabb pontszámot kapra az 1,0 és 1,4 literes motorok között.
A MultiJet motorokat számos járműben használják, mint például a Fiat, az Alfa Romeo, a Lancia gépkocsikban.
Common Rail rendszerrel felszerelt egyéb motorok:
- XDi (SsangYong);
- VCDi (Chevrolet);
- TiD, TTiD (Saab);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- TDCi (Ford);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia);
- i-CTDi (Honda);
- HDi, e-HDi, BlueHDi (Citroën, Peugeot);
- DI-D (Mitsubishi);
- DDiS (Suzuki);
- dCi (Nissan, Renault);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- D-4D (Toyota);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- CiTD (Mazda);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- CDI (Mercedes-Benz).