HDi, e-HDi BlueHDi
A HDi (High Pressure Direct Injection) egy Common Rail közvetlen üzemanyag befecskendező rendszerrel ellátott dízel motort, amelyet a PSA Peugeot Citroën csoport tervezett meg és fejlesztett ki.
A HDi motorok első generációját 1998-ban adták ki. Az ebbe a generációba tartozó összes motor 4 hengeres volt és megfelelt az Euro 4 emissziós szabványoknak, amelyek a kipufogógázok elfogadható károsanyag szintjét szabályozzák.
A HDi motorok második generációja 2003-ban lépett színre. A 4 hengeres soros motorok mellett megjelentek a V-motorok is. A HDi 2.7 204 LE motor nem csupán a hengerek elrendezése miatt volt figyelemreméltó, hanem azok száma miatt is, ugyanis ez a változat 6 hengerrel rendelkezett. A második generációs motorok mindegyike megfelelt a Euro 4 szabványoknak.
A HDi motorok harmadik generációjának gyártása 2009-ben vette kezdetét. Ezek az erőforrások már megfeleltek az Euro 5 emissziós normáknak is. A harmadik generációs HDi motorok között a 4 hengeres változatok mellett két, V-alakú 6 hengeres motor is helyet kapott: HDi 3.0 245 LE and HDi 3.0 275 LE
2010-ben a PSA Peugeot Citroën mérnökei előrukkoltak az e-HDi motorral, ami az igen korszerűnek számító "start-stop" rendszerrel is el volt látva. Ez a megoldás jelentős mértékben csökkentette az üzemanyag fogyasztást.
A Common Rail közvetlen üzemanyag befecskendező rendszerrel ellátott dízel motorok negyedik generációjának gyártása 2013-ben vette kezdetét. Az Euro 6 szabványoknak is megfelelő motorok a BlueHDi elnevezést kapták. A negyedik generációs motorok mindegyike 4 hengeres volt.