Problémák a start-stop funkcióval: már 20-30 000 km-nél jelentkezhetnek.
Túlzott gumikopás: gyakran 30-50 000 km-től észlelhető, különösen a kerék rossz beállítása esetén.
A parkolássegítő hibás működése: Ezek gyakran 40-60 000 km után jelentkeznek, gyakran a hibás érzékelők miatt.
Problémák az elektromos szervokormányzással: Ezek 70-90 000 km után jelentkezhetnek, gyakran a hibás érzékelők miatt.
Problémák a Škoda Kamiq esetében: 1.0 TSI és 1.5 TSI
A kisebb, 1,0 és 1,5 literes lökettérfogatú TSI motoroknál időnként előfordulhatnak problémák a turbófeltöltővel. Ezek általában 60 000 és 100 000 km között jelentkeznek. Tünetei a teljesítménycsökkenés és a megnövekedett olajfogyasztás. Egyes esetekben a turbófeltöltő teljesen meghibásodhat.
A rendszeres olajcserék és a jó minőségű olajok használata segíthet meghosszabbítani a turbófeltöltő élettartamát. Meghibásodás esetén a turbófeltöltőt általában ki kell cserélni.
A 3 hengeres motorok (1.0 TSI) hajlamosak lehetnek a vibrálásra és nagyobb zajra. Ez a konstrukcióból adódik, és alacsony fordulatszámon gyakrabban fordul elő.
A rendszeres karbantartás és a jó minőségű üzemanyag használata segíthet a rezgések csökkentésében. Bizonyos esetekben a motortartók beállítása vagy hangelnyelő szőnyegek használata is segíthet.
A Škoda Kamiq problémái: vezérműlánc
A TSI motorok vezérműlánca megnyúlhat, ami hidegindításkor csörgő hangot okozhat. Ez a bonyodalom gyakran 100 000 és 150 000 km között jelentkezik. Ritka esetekben a lánc meg is ugorhat, ami súlyos motorkárosodást okozhat.
A vezérműlánc és a feszítő rendszer 100 000 km körüli megelőző cseréjével elkerülhetők a költséges következményes károk. A rendszeres olajcsere szintén fontos.
A Škoda Kamiq DSG sebességváltóval kapcsolatos hibák
A 7 fokozatú DSG sebességváltó időnként nehézségeket okozhat a rángatózó sebességváltásokkal vagy a késleltetett indulással. Ezek a bonyodalmak gyakran 50 000 és 100 000 km között jelentkeznek.
A sebességváltó vezérlőegység szoftverfrissítése általában segíthet. Fontos továbbá a váltófolyadék és a szűrő cseréje a gyártó előírásainak megfelelően.
Az automata sebességváltóval kapcsolatos problémák
A klasszikus automata sebességváltóval ellátott modelleknél 120 000 km körüli kilométertől kezdve előfordulhatnak hibák a sebességváltó vezérlőegységében, ami durva váltáshoz vezethet.
A sebességváltó vezérlőegység szoftverfrissítése gyakran orvosolhatja ezt a problémát. Bizonyos esetekben a vezérlőegység vagy a mechatronika cseréjére is szükség lehet.
A Škoda Kamiq problémái: hátsó fékek
A hátsó féktárcsák és fékbetétek idő előtti kopása nem ritka, gyakran már 30 000-50 000 km után.
Fontos a féktárcsák és fékbetétek rendszeres ellenőrzése és időben történő cseréje. A kiváló minőségű fékalkatrészek használata szintén meghosszabbíthatja az élettartamot. Hosszú ideig tartó használaton kívüliség után a fékeket többszöri erőteljes fékezéssel meg kell tisztítani a korrózió eltávolítása érdekében.
Alkalmanként előfordulhatnak problémák az infotainment rendszerrel, például összeomlások, működési zavarok vagy hibák a szoftver frissítésekor. Ezek a problémák már korán, gyakran az első 30 000 km-en belül jelentkezhetnek.
A rendszeres szoftverfrissítések sok ilyen hibát orvosolhatnak. A rendszer újraindítása vagy a gyári beállítások visszaállítása segíthet az ütközéseken. Bizonyos esetekben a hardverkomponensek javítása vagy cseréje is szükséges lehet.
A Škoda Kamiq problémái: Bluetooth
Egyes tulajdonosok nehézségekről számolnak be a Bluetooth-kapcsolattal kapcsolatban, különösen okostelefonok párosításakor vagy az Apple CarPlay vagy Android Auto használatakor.
Az infotainment rendszer szoftverfrissítése gyakran segíthet. Az összes párosított eszköz törlése és újbóli párosításuk szintén orvosolhatja a hibákat. Ritka esetekben hardverhiba állhat fenn, amely javítást igényel.
További gyakori hibák a Škoda Kamiq esetében:
A Škoda Kamiq vezetőinek tapasztalatai alapján áttekintést adunk a további lehetséges gyenge pontokról:
Szivárgás a vízhűtőnél: 80-100 000 km után gyakran előfordul, különösen a régebbi modelleknél.
A központi zárrendszer meghibásodásai: Ezek már 50-70 000 km-nél jelentkezhetnek, gyakran az ajtózárak vagy a vezérlőegységek hibája miatt.
Turbófeltöltő problémák a benzinmotoroknál: Ezek jellemzően 100-120 000 km után jelentkeznek.
Hibás lambda-érzékelők: Ezek már 60-80 000 km után komplikációkhoz vezethetnek, különösen a benzinmotoroknál.
Problémák a légkondicionáló rendszerrel: Ezek néha már 40-60 000 km után jelentkezhetnek, gyakran szivárgás vagy a kompresszor meghibásodása miatt.
Az elektromos ablakemelők meghibásodásai: Ezek általában 70-90 000 km után jelentkeznek, különösen a hátsó ajtóknál.
Ezekre a problémákra nem minden járműnél kell számítani, de néhány esetben előfordulhatnak. A rendszeres karbantartás és ellenőrzés sok ilyen probléma korai felismerését és elhárítását segítheti.