A Mercedes GLA hibák
Mercedes GLA tapasztalatok: gyakori hibák, tipikus problémák és a modell gyenge pontjai
- 4MATIC differenciálmű problémái: Különösen a 250 4MATIC és a 220 CDI 4MATIC modelleknél 80.000-120.000 km között zajok és rezgések jelentkeznek a differenciálműben, amelyeket az olajhiány vagy a csapágyak kopása okoz.
- A tolatókamera nem működik: A H247-es sorozat modelljeiben a Mercedes GLA tolatókamera 30 000 km-től meghibásodik, gyakran szoftverhiba vagy hibás kábelcsatlakozások miatt.
- A hátsó ajtó nem záródik: A hátsó ajtó elektromos hibái főként az automatikus zárórendszerrel rendelkező modelleknél (pl. GLA 200, GLA 250 e) 50 000 km-től fordulnak elő, gyakran hibás érzékelők vagy működtető elemek miatt.
- Váltási problémák a 7G-DCT sebességváltóban: A GLA 200 és GLA 180 modelleknél a 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltóval 60.000-100.000 km között, különösen a hidegindítási tartományban rángatózás vagy késleltetett váltás fordul elő.
- Motorvezérlési hibák a 220 CDI 4MATIC esetében: 100 000 km-től olyan hibakódok fordulhatnak elő, mint a P0087 (túl alacsony üzemanyagnyomás) vagy a P2291 (nyomásérzékelő), amelyek gyakran teljesítménycsökkenéssel járnak.
Mercedes GLA: 4MATIC differenciálmű problémái
A 4MATIC összkerékhajtású modellek, mint például a GLA 250 4MATIC vagy a 220 CDI 4MATIC, magasabb futásteljesítménynél tipikus differenciálmű-problémákat mutatnak. A tünetek közé tartoznak a kanyarodáskor jelentkező csörgő hangok, a jármű padlójának rezgése és a gumiabroncsok egyenetlen kopása. Tanulmányok szerint az érintett járművek mintegy 18%-a igényel differenciálmű-javítást 80 000 és 120 000 km között. Az okok gyakran az elégtelen kenés vagy a hibás golyóscsapágyak.
A szakszerű karbantartás elengedhetetlen az összkerékhajtás megbízhatósága szempontjából. A Mercedes GLA 4MATIC összetett differenciálművei 60 000 km-enként olajcserét igényelnek speciális SAE 75W-85-GL5 olajjal. A zaj első jelére azonnali ellenőrzés ajánlott, mivel az elhasználódott csapágyak 5.000-10.000 km-en belül teljesen tönkretehetik a differenciálművet. A rendszeres ellenőrzésekkel megelőzhetők a költséges következményes károk.

Mercedes-Benz GLA: nem működik a tolatókamera
A jelenlegi H247-es szériában a tulajdonosok a tolatókamera hirtelen meghibásodására panaszkodnak. A probléma általában 2-3 év vagy 25.000-40.000 km után jelentkezik, és fekete képernyő vagy olyan hibaüzenetek formájában jelentkezik, mint "A tolatókamera nem elérhető". Az okok gyakran a korrodált dugók (különösen a csomagtartó átjárójánál) vagy a frissítések utáni szoftverkonfliktusok.
A hibaelhárításhoz elengedhetetlen a szisztematikus ellenőrzés. Az érzékeny Mercedes GLA kameramodulok XENTRY-n keresztül történő diagnosztikát igényelnek, olyan hibakódokra összpontosítva, mint a B11DF29 (tápellátás) vagy a B148B29 (CAN-kommunikáció). Az esetek 70%-ában elegendő a szoftver újrakalibrálása vagy a 20 tűs csatlakozó cseréje. Megelőző intézkedésként a vezetékeket 20 000 km-enként ellenőrizni kell a törések tekintetében.
Mercedes GLA: Nem záródik a hátsó ajtó
Az elektromos hátsó ajtóval felszerelt modelleknél (alapfelszereltség a GLA 250 e-től) 50 000 km után gyakran fordul elő zárási hiba. Tipikus tünet a zárási folyamat megszakadása, sípoló hangjelzések vagy hibaüzenetek a műszeregységben. A mérések azt mutatják, hogy a hibák 23%-ának oka az eltömődött vezetősínek vagy az elhasználódott nyomórugók. A hibrid modelleknél a 48 V-os akkumulátor feszültségingadozása is okozhatja a problémát.
Az okok azonosításához szakértői vizsgálatra van szükség. A precíz Mercedes GLA hátsó ajtókilépő működtetőszerkezeteia sínek rendszeres tisztítását és szilikonzsírral történő kenését igénylik. Az olyan hibakódok esetén, mint a B167A87 (motoráram túllépése), általában a hajtómotor cseréjére van szükség. A Mercedes GLA csomagtartó zár éves ellenőrzése a meghibásodások 80%-át megelőzi.
Mercedes-Benz GLA: Váltási hibák a 7G-DCT sebességváltóban
A GLA 180 és GLA 200 modellek 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltója 60 000 km után hajlamos a rángatózó sebességváltásokra, különösen a 2. sebességfokozatból a 3. sebességfokozatba való felkapcsoláskor. A műszaki elemzések az esetek 34%-ában kopott kuplungtárcsákat (vastagságuk kisebb, mint 1,8 mm) azonosítanak az okok között. A 2018 előtti járművekben szoftverhibák is előfordulnak, amelyek frissítést igényelnek.
A Mercedes GLA sebességváltó élettartama szempontjából a rendszeres karbantartás elengedhetetlen. A kifinomult Mercedes GLA 7G-DCT vezérlőegységek 40 000 km-enként STAR diagnosztikán keresztül történő adaptációs visszaállítást igényelnek. Az olajcsere-intervallum 60 000 km, speciális DCTF olajjal. A rángatás első jeleinél azonnali diagnózis javasolt, mivel az elhasználódott tengelykapcsoló alkatrészek 3.000-5.000 km-en belül teljesen blokkolhatják a sebességváltót.

Mercedes GLA: Motorvezérlési hiba a 220 CDI 4MATIC esetében
A GLA 220 CDI 4MATIC 2,1 literes dízelében a GLA 220 CDI 4MATIC 100 000 km-től gyakori motorvezérlési hibát mutat. A tipikus tünetek a hirtelen teljesítménycsökkenés, a megnövekedett fogyasztás és a fekete füst. Az olyan hibakódok, mint a P0087, a nagynyomású üzemanyagszivattyú vezérlőegységével kapcsolatos problémákra utalnak, amely a 2017 előtti járművek 15%-ában meghibásodik. A mérések szerint a nyomás 1300 bar alá esik.
A diagnózishoz elengedhetetlen a szisztematikus ellenőrzés. A nagy teljesítményű 220 CDI motoroknál 30 000 km-enként ki kell cserélni az Mercedes GLA üzemanyagszűrőt és ellenőrizni kell a common rail vezetékeket. Nyomásveszteség esetén a nagynyomású szivattyút egy M14x1,5-es tesztadapterrel (nyomásmérési tartomány 0-2.500 bar) ellenőrizni kell. A megelőző karbantartás 40%-kal csökkenti a meghibásodás kockázatát.
Mercedes-Benz GLA: Fékproblémák
Fékproblémákról gyakran érkeztek jelentések, különösen 2015-ben, 2017-ben és 2018-ban. Ezek biztonsági kockázatokhoz vezethetnek, ha nem orvosolják őket időben. A tünetek közé tartozik a lágy fékpedál vagy az egyenetlen fékút.
A rendszeres karbantartás elengedhetetlen e problémák korai felismeréséhez. A Mercedes GLA fékek rendszeres ellenőrzést és szükség esetén a hibás alkatrészek cseréjét igénylik az optimális biztonság érdekében. Egy szakértői ellenőrzés segíthet az ilyen problémák azonosításában és kijavításában, mielőtt azok nagyobb károkat okoznának.
A Mercedes GLA további gyakori hibái
A felhasználói beszámolók és a műhelyszakvélemények alapján ezek a problémák is előfordulnak:
- Hibás Mercedes GLA turbófeltöltő tengelykapcsoló: 130 000 km-től, felismerhető sípoló hangokról és a P00AF hibakódról.
- Szivárgó AdBlue adagolóegység: 70 000 km-től, 650-800 gyújtási ciklus után hibás indításhoz vezet.
- A féklámpa kapcsoló rugójának elszakadása: 2016-tól a járművek 12%-át érinti, 40 000 km után hirtelen jelentkezik.
- Korrodált villogókapcsolók: A 2019-ig terjedő modellekben 60 000 km-től, a kormányoszlop modulban lévő nedvesség okozza.
- A 48 V-os fedélzeti tápegység meghibásodása (GLA 250 e): 3-4 év után jelentkezik, gyakran a DC/DC átalakító meghibásodása miatt.
Mercedes GLA: gyengeségek és erősségek
Erősségek |
Gyengeségek |
Innovatív MBUX infotainment |
A 4MATIC differenciálmű kopása |
Jó úttartás |
Elektronikus hátsó ajtó meghibásodása |
Gazdaságos hibrid változatok (250 e) |
Érzékeny tolatókamera elektronika |
Kiváló minőségű belső tér |
Váltási problémák 7G-DCT váltó |
Jó törésbiztonság |
AdBlue rendszer problémái a dízelmodelleknél |
Hosszú szervizintervallumok |
A 4MATIC alkatrészek drága autók pótalkatrész költségei |
A Mercedes GLA lenyűgöz modern formatervével és technológiájával, de következetes karbantartást igényel. Az olyan kritikus alkatrészek, mint a 4MATIC rendszer vagy a H247-es sorozat elektronikája a magasabb futásteljesítménytől kezdve gyengeségeket mutatnak. A differenciálművek, sebességváltók és vezérlőegységek megelőző ellenőrzésével azonban számos probléma elkerülhető. A hibrid- és dízelüzemű járművek tulajdonosainak különös figyelmet kell fordítaniuk az akkumulátor-kezelésre és a kipufogógáz-utánkezelésre.