• WEBÁRUHÁZ
  • CLUB
Próbálja ki a prémium fiókot
0
Garázsom
Jármű hozzáadása
0
TÉTEL #
0,00 HUF
Az Ön kosara üres

Manumatic

Tartalomjegyzék

  1. Előnyök
    1. Az alábbi rendszerek esetében használatos a Manumatic terminus

A Manumatic szakszó - terminus - az automatikus sebességfokozat váltás funkcióval rendelkező automata, félautomata, és fokozatmentesen változtatható erőátvitelű sebességváltók esetében használatos.

Manuális mód használatakor a gépjármű vezetője saját maga válthat manuálisan sebességet a sebességváltó kar révén, a sebességváltón "+" vagy "-" megjelöléssel feltüntetett irányba. Egyes gépjárműtípusok esetében a sebességváltást a kormánynál elhelyezett sebességváltó fülek - karok - révén lehet végrehajtani. A rendszer teljesen zökkenőmentes átmenetet biztosít a különböző sebességfokozatok között. A sebességfokozat váltáshoz nincs szükség kuplung pedál használatra: ezt a funkciót a rendszer automatikus végzi el. Amikor a gépjármű vezetője fékez, a sebességváltó automatikusan alacsonyabb fokozatba kapcsol.

Előnyök

  • Extrém helyezetekben a gépjármű vezetője is kiválaszthatja a megfelelő sebesség fokozatot.
  • Szükség esetén, a gépjármű főtengelye sebességének fokozatos csökkentése révén is megállítható az autó.
  • Kisebb mértékű üzemanyag fogyasztás.
  • Előzésnél nem szükséges csökkenteni a motor fordulatszámát.

Az alábbi rendszerek esetében használatos a Manumatic terminus:

  • Tiptronic (Audi, Volkswagen, Porsche, Seat, Peugeot).
  • Steptronic (BMW, MG, Rover, Mini).
  • Sportronic (Alfa Romeo).
  • Switch-Tronic (Alpina).
  • Touchtronic (Aston Martin).
  • EGS (Citroen, Peugeot).
  • Autostick (Chrysler, Dodge, Jeep, Ram).
  • SelectShift (Ford, Lincoln).
  • Active Select (Opel, Holden, Vauxhall).
  • SportShift (Aston Martin, Subaru).
  • Shiftronic (Hyundai).
  • Sportmatic (Kia).
  • CommandShift (Land Rover).
  • E-Shift (Lexus).
  • ActiveMatic (Mazda).
  • TouchShift (Mercedes-Benz).
  • Sequential SportShift (Acura, Ford).
  • S-Tronic (Audi).
  • HiVec H-matic (Hyundai).
  • i-Shift (Honda, Volvo).
  • Geartronic (Volvo).
  • Q-System (Alfa Romeo).
  • Q-Tronic (Alfa Romeo).
  • TAPshift, or Touch Activated Power (Pontiac, Saturn, Chevrolet).
  • S-matic (Honda).
  • Sensodrive (Citroen).
  • Comfortronic (Lancia).
  • G-Tronic (Mercedes-Benz, SsangYong).
  • Xtronic CVT (Nissan).
  • Twin Clutch SST (Mitsubishi).
  • Tiptronic S (Porsche).
  • Sentronic (Saab).
  • Allshift (Mitsubishi).
  • 2-Tronic (Peugeot).
  • TACshift, or Touch Activated Control (Pontiac).
  • Protronic (Proton).
  • Multimode manual transmission (Toyota).
  • Direct-Shift Gearbox, or DSG (Škoda, Volkswagen).
  • Porsche Doppelkupplung, or PDK (Porsche).
  • Driver Shift Control, or DSC (Pontiac).
  • INVECS I-III (Mitsubishi).

Népszerű bejegyzések

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Legfrissebb híreinkhez és tippjeinkhez kérjük, adja meg e-mail címét: