1.000.000 autóalkatrész - találja meg az autójához megfelelő alkatrészt Példa

0 TÉTEL
#
Az Ön kosara üres
0,00 HUF

Hogyan indítsuk el hideg időben a motort?

Iratkozzon fel
HÍRLEVELÜNKRE

Legfrissebb híreinkhez és tippjeinkhez kérjük, adja meg e-mail címét:

Sok autótulajdonos, akik zord téllel rendelkező éghajlaton él, folyamatosan szembesül a motor indításának nehézségeivel a hideg hónapokban. Annak ellenére, hogy az autógyárak folyamatosan fejlesztik rendszereiket és az autók a környezeti körülményektől függetlenül megbízhatóan működő indítási technológiáját, előfordul, hogy az autó egyáltalán nem indul. Ebből a cikkből megtudhatja, hogy miért történik ez, és hogyan előzhet meg, hogy közlekedési eszköz nélkül maradjon.

6 tényező, mely a motor sikeres elindítását befolyásolja szélsőségesen hideg időben

  1. Előfűtés. Ez különösen azon dízelmotorok esetében fontos, melyek alacsony hőmérsékleten nem tudnak elindulni előfűtés nélkül.

A dízelmotorok működési elve az üzemanyag öngyulladásán alapul. A motorba bejutó levegő addig kerül összenyomásra, amíg a hőmérséklete el nem éri a 700-900 °C-t, ami a befecskendezett üzemanyag meggyújtásához szükséges. Ugyanakkor, hideg időben a levegő összenyomásával lehetetlen elérni ezt a hőmérsékletet. Ezért a motorban izzítógyertyákat használnak, hogy gyorsan a kívánt értékre melegítsék az égéstérben lévő levegő hőmérsékletét. Még egy izzítógyertya hibás működése is a motor indításának problémáját okozhatja, így ezeket a tél beállta előtt ellenőrizni szükséges.

A benzinmotorok a dízelmotorokhoz képest kevésbé függenek a környezeti hőmérséklettől, mivel ezekben a motorokban az üzemanyagot a gyújtógyertyák szikrái gyújtják be. Mindazonáltal -24 °C alatti hőmérsékleten a benzin nem párolog, ezért a homogénebb levegő-üzemanyag keverék létrehozásához a benzinmotoros autókban is használhatnak előfűtést.

  1. Az akkumulátor állapota. A levegő bizonyos fokra való összenyomásához egészen nagyfokú akkumulátor-töltöttség szükséges. Az akkumulátor energiatároló kapacitása nagyban függ a környezeti hőmérséklettől: ha az akkumulátor kapacitása +20 °C-os hőmérsékleten tekinthető 100%-osnak, -20 °C-on a felére csökken, és -30 °C-on a 20%-a a kezdeti értéknek. Ezért az elhasználódott vagy nem megfelelő kapacitással rendelkező akkumulátor nem tudja elindítani az önindítót. Emellett, a 320 A-nél kisebb indítóárammal rendelkező akkumulátorok dízelmotorokban való használata a téli időszakban nem ajánlott.
  2. Az üzemanyag jellemzői. Az üzemanyag összetétele meghatározza annak párolgását és viszkozitását, így a hideg évszakban téli üzemanyagot kell használni; és az a benzin- és dízelmotoroka is vonatkozik. A téli besorolású benzin alacsony forráspontú szénhidrogéneket tartalmaz, ami hozzájárul a hatékonyabb üzemanyag-levegő keverék formálódáshoz és az alacsony hőmérsékleten való teljes elégéshez. A téli dízel üzemanyag nem hajlamos a kristályosodásra, hidegben is megtartja nagyfokú folyékonyságát. A dízel üzemanyag sűrűsödési hőmérséklete speciális adalékanyagokkal csökkenthető, melyek a vizet is eltávolítják az üzemanyagból.
  3. Az üzemanyagrendszer üzemképes állapota. Az üzemanyag-keverék hatékony képződéséhez az üzemanyag megfelelő porlasztása szükséges. Ezért a szűrők cseréjét és az injektorok tisztítását időben kell elvégezni. Győződjön meg róla, hogy az üzemanyagtartály mindig fel van töltve: a félig üres tankban a kondenzátum gyorsabban képződik. Ez alacsony hőmérsékleten megfagyhat, ami az üzemanyag-szivattyú meghibásodásához, eltömődött üzemanyag-vezetékhez és egyéb hibákhoz vezethet.
  4. Olaj viszkozitás. A besűrűsödött kenőanyag lassabban mozog a kenőanyag-rendszer vezetékeiben. Ez nem csupán a motor alkatrészeinek gyorsabb kopását okozza, de jobban megterheli a motort is. A hideg évszakban való könnyebb motorindításához használja a megfelelő viszkozitási értéket.
  5. A motor hengereiben lévő kompresszió. Az üzemanyag begyújtásához szükséges nyomás kialakulásához a hengerek égésterének zártnak kell lennie. Amennyiben az egyik hengerben csökken a kompresszió, hideg időben sokkal nehezebben indul a motor.

7 ajánlás az Autodoc-tól, melyek segítenek igazán hidegben is elindítani a motort

  1. Légtelenítse az üzemanyagrendszert a nyomás működési szintre való megnöveléséhez. Ez a módszer csak olyan autókban használható, melyekben az üzemanyag-szivattyú bekapcsolt gyújtás mellett üzemel. A rendszer légtelenítéséhez fordítsa el két fordulatot a gyújtáskulcsot, hogy az üzemanyag-szivattyú bekapcsoljon, majd két másodperc múlva vegye le a gyújtást. Várjon két percet, és ismételje meg. Majd indítsa el az önindítóval a gépkocsit.
  2. Melegítse fel az akkumulátort. Hosszú állás után kapcsolja be a távolsági és tompított fényszórókat vagy a fűtőventilátort egy percre. Rövid felmelegedést követően a akkumulátor kapacitása és a beáramló áram intervalluma növekszik. A motort beindítását megelőzően azonban kapcsolja le az elektromos eszközöket, hogy ne vesztegesse az akkumulátor energiáját feleslegesen.
  3. Melegítse fel az égésteret. Ez a módszer csak dízelüzemű járművek esetében alkalmazható. Kapcsolja be a gyújtást, várjon, amíg az izzítógyertya figyelmeztető jelzés kialszik, majd kapcsolja le a gyújtást. Néhányszor ismételje meg ezeket a lépéseket. Az izzítógyertyák működése gyorsan a megfelelő szintre melegíti az égésteret.
  4. Ellenőrizze és szükség esetén tisztítsa meg az akkumulátor terminálokat. Az elektromos áramkörben lévő nem megbízható érintkezők miatt az érintkezők ellenállása megnő, ami csökkenti a beáramló energiát, és a motor indítása lehetetlenné válik.
  5. Nyomja be teljesen a kuplung pedált. Ez a manuális sebességváltóval rendelkező gépkocsikra vonatkozik. Ha lecsatlakoztatjuk a motort a váltóról, csökken a motor terhelése, és így sokkal könnyebben indul.
  6. Ne működtesse az önindítót hosszabban 10 másodpercnél. Ellenkező esetben az indítószerkezet meghibásodhat. Ha a motor az első kísérletre nem indul, próbálja meg újra, néhány perccel később.
  7. Használjon hidegindító (motorindító) spray-t Többek között a következő gyártóknak vannak ilyen termékeik: Liqui Moly, Presto, Mannol stb. Ezek a spray-k észtereket tartalmaznak, melyek alacsonyabb hőmérsékleten gyulladnak be, mint az üzemanyag. Ez nem csupán hideg időben biztosítja az üzemanyag égését, hanem nagy páratartalom, alacsony akkumulátor töltöttség mellett is, illetve amikor a szikraképződés nem elég hatékony. Amikor ezeket a termékeket használja, nagyon fontos, hogy pontosan betartsa a gyártó utasításai: ha túlságosan sok spray-t fúj be a légbeömlőbe, az megrongálhatja a motort.

Következtetés. A hideg időben való problémamentes motorindításhoz előre készüljön fel a hideg évszakra, Ehhez cserélje le a nyári olajat téli olajra, tegyen be új olajszűrőt, öblítse át az üzemanyagrendszert, ellenőrizze az akkumulátor elektrolit sűrűségét, és vásároljon nagyobb kapacitású akkumulátort, ha szükséges. Ellenőrizze az izzítógyertyák és a gyújtógyertyák állapotát is, valamint a motor és a kapcsolódó rendszerek megfelelő működését. Továbbá, ellenőrizze a generátor szíj feszességét, mivel a generátor hatékony működése biztosítja az akkumulátor töltésének eredményességét. Ne feledje: csak a jármű összes rendszerének megfelelő működése biztosítja az autó megbízható, időjárási körülményektől független indítását.

Vásároljon AKCIÓS árakon, használja ki különleges ajánlatainkat - TecDoc Inside

Az itt bemutatott adatokat, különösen az egész adatbázist, nem szabad másolni. Az adatokat vagy a teljes adatbázist a TecDoc előzetes beleegyezése nélkül tilos reprodukálni, terjeszteni és/vagy ezt harmadik félnek lehetővé tenni. A fentiek be nem tartása a szerzői jog megsértése, amely bírósági eljárást von maga után.

Nemzetközi ügyfélszolgálat

Magyarország ügyfélszolgálat[email protected]Autodoc.hu — Hotline és vevőszolgálat

© 2019 www.autodoc.hu: AUTODOC online áruház

Új, leegyszerűsített keresőnkkel könnyebben megtalálja a megfelelő alkatrészt. Keressen alkatrészeket.

Kérés típusa Példa
Alkatrész Féktárcsa
Alkatrész + Gyártók Olajszűrő BOSCH
Alkatrész + Autógyártó Gyújtógyertya MERCEDES-BENZ
Alkatrész + cikkszám Törlőlapát 3 397 006 951
cikkszám SKWIB-0940040
cikkszám + Gyártók 133652 SWF
OEN 28890JR80A
OEN + Gyártók 3 397 006 951 STARK
loader Kérjük, várjon...