Renault Clio tapasztalatok: gyakori hibák, tipikus problémák és a modell gyenge pontjai
Automatikus váltóproblémák a Clio 5-ben: A Clio 5 automata váltója már 30 000-50 000 km megtétele után megmutatja az első gyenge pontokat, mint például a rángatózó sebességváltások és a késleltetett elindulás. Különösen a CVT-hajtás hajlamos a szíjak és az érzékelők idő előtti elhasználódására.
A Clio 4 klímaberendezése nem hűt: A Clio 4 klímaberendezése 60 000-80 000 km után gyakran elveszíti hűtési képességét a meghibásodott kompresszorok vagy szivárgó kondenzátorok miatt. A tünetek közé tartozik a meleg levegő a bekapcsolt hűtés ellenére, valamint a műszerfalból érkező szokatlan zajok.
Elektromos hibák a különböző generációkban: Az elektromos problémák 40 000 km után gyakrabban fordulnak elő, és meghibásodott ablaktörlőkben, meghibásodott érintőképernyőkben és nem működő indításgátlókban nyilvánulnak meg. A 2013-2018-as modellek különösen érintettek.
Tankfedélproblémák a Clio 4-ben: A Clio 4 tankfedele 25 000-40 000 km után gyakran elakad a koszos mechanika vagy a hibás Bowden-kábelek miatt. Ez a töltőállomásokon meghibásodásokhoz vezet, és gyakran a tömítőrendszer teljes cseréjét teszi szükségessé.
Renault Clio 5: Problémák az automata sebességváltóval
A Clio 5 automata sebességváltója már az első néhány évben különböző gyenge pontokat mutat, amelyek rángatózó sebességváltásokban, induláskor fellépő késésekben és szokatlan zajokban nyilvánulnak meg. Különösen a CVT-hajtás hajlamos a szíjak és az elektronikus érzékelők idő előtti kopására, ami kiszámíthatatlan sebességváltásokhoz vezet. A tünetek gyakran szakaszosan jelentkeznek - az első jelek 30 000 km után jelentkeznek, a problémák 70 000-90 000 km között súlyosbodnak. A sebességváltó kopása jelentősen felgyorsul a gyakori stop-and-go forgalom és a szabálytalan karbantartás esetén.
A sebességváltó élettartamához elengedhetetlen a rendszeres karbantartás. Az érzékeny Renault Clio 5 automata sebességváltókhoz 60 000 km-enként olajcsere szükséges speciális CVT folyadékkal, valamint rendszeres szoftverfrissítés a márkakereskedésben. A megbízhatóság jelentősen javítható a kíméletes vezetési stílus alkalmazásával, a hideg váltóban a teljes gázzal való vezetés kerülésével és a kisebb meghibásodások időben történő javításával.
Vélemények - 31
Termékinformáció
Átmérő [mm]: 180
Termékcsoport:
RepSet
Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: kinyomó csapággyal, kuplungtárcsával
Renault Clio 4: A légkondicionáló rendszerrel kapcsolatos problémák
A Clio 4 klímaberendezése 60 000-80 000 km után különböző alkatrészek meghibásodása esetén már nem hűti megfelelően a járművet. Gyakori okok a meghibásodott kompresszorok, a szivárgó kondenzátorok vagy az eltömődött tágulási szelepek, amelyek a hűtési funkció teljes meghibásodásához vezetnek. Az első tünetek a gyengébb hűtési teljesítmény, szokatlan zajok a műszerfalból és a bekapcsolt légkondicionáló ellenére bepárásodott ablakok. A régebbi, 2013-2016 közötti modellekben gyakran meghibásodik az automatikus hőmérséklet-szabályozás is.
A klímaberendezés megfelelő működésének biztosítása érdekében elengedhetetlen a rendszeres ellenőrzés. A nagy karbantartást igénylő Renault Clio 4 klímaberendezések 40 000 km-enként karbantartást igényelnek, amely magában foglalja a hűtőközeg ellenőrzését, a szűrők tisztítását és az összes vezeték szivárgásmentességének ellenőrzését. Az antibakteriális szerekkel történő megelőző kezelés és a rendszeres üzemeltetés, még télen is, megelőzi a nagyobb károkat és biztosítja az optimális hűtési teljesítményt.
Renault Clio 3: Az 1.2 16V motorral kapcsolatos problémák
A Clio 3 1.2 16V motorja tipikus gyenge pontokat mutat, amelyek különösen 80.000-120.000 km után tűnnek fel, a bizonytalan üresjárat, a teljesítményvesztés és a megnövekedett fogyasztás miatt. A gyakori meghibásodásokat a hibás gyújtótekercsek, a kopott szelepszártömítések és az eltömődött befecskendező fúvókák okozzák. Különösen problémás a vezérműlánc meghibásodása, amely gyakran 100.000-150.000 km között figyelmeztetés nélkül következik be, és költséges motorkárosodáshoz vezethet. A motorellenőrző lámpa gyakran kigyullad, ami a lambda-érzékelőkkel vagy a katalizátorral kapcsolatos problémákat jelzi.
A motorproblémák korai felismeréséhez szakszerű ellenőrzésre van szükség. A nagy karbantartást igénylő Renault Clio 3 1.2 16V egységeknél 15 000 km-enként olajcserét kell végezni jó minőségű motorolajjal, és rendszeresen ellenőrizni kell a vezérműláncot a nyúlás szempontjából. A szakszerű karbantartás a gyújtógyertyák, a légszűrő és az üzemanyagszűrő időben történő cseréjével megelőzi a nagyobb károkat és biztosítja a motor hosszú élettartamát.
Renault Clio TCE 90: A turbófeltöltő problémái
A Clio 5 TCE 90 motorja sajátos turbófeltöltő-problémákkal küzd, amelyek jellemzően 60 000-100 000 km után jelentkeznek teljesítménycsökkenéssel, kékes kipufogógáz füsttel és sípoló hangokkal. A tüneteket a turbófeltöltő kopott csapágyai, szivárgó intercoolerek vagy hibás wastegate-szelepek okozzák. A megbízhatóság jelentősen romlik, különösen rövid utazások és rendszertelen karbantartás esetén. A második problémás ciklus gyakran 140.000-180.000 km után jelentkezik, amikor a turbófeltöltő elektronikus vezérlőelemei is meghibásodnak.
A turbófeltöltő hosszú élettartamához elengedhetetlen a szakszerű karbantartás. Az érzékeny Renault Clio TCE 90 turbófeltöltő rendszerek kiváló minőségű motorolajat igényelnek rövid, legfeljebb 10 000 km-es csereintervallummal, valamint a feltöltőnyomás-vezetékek rendszeres ellenőrzését repedések szempontjából. A speciális adalékanyagokkal történő megelőző kezelés és a hideg motorral való teljes terheléses vezetés elkerülése megakadályozza a korai kopást és biztosítja az optimális teljesítményleadást.
Renault Clio: Az indításgátlóval és az indítási viselkedéssel kapcsolatos problémák
Az indításgátlóval nem induló probléma a Clio különböző generációit érinti, és abban nyilvánul meg, hogy a működő akkumulátor és az ép indítómotor ellenére sem indul el teljesen. Különösen a 2003-2009-es Clio 2 és a 2013-2018-as Clio 4 modellek mutatják ezeket a gyenge pontokat már 40 000-70 000 km után. Az okok gyakran a kulcskártya hibás transzponderében, az indításgátló vezérlőegységének meghibásodásában vagy a kulcs és a jármű közötti hibás kommunikációban keresendők. A tünetek a nem indul asr on üzenetek, a chipkártya nem ismeri fel hibaüzenetek és az indítómotor nem fordul el problémák.
Az indításgátló problémák diagnosztizálásához szisztematikus ellenőrzésre van szükség. Az összetett Renault Clio indításgátló rendszerek speciális diagnosztikai berendezéseket igényelnek a hibák kiolvasásához, és gyakran a kulcskártyák átprogramozását a hivatalos márkakereskedésben. A kulcskártyában lévő akkumulátor rendszeres ellenőrzése és 3-4 évenkénti cseréje megelőzi a hirtelen meghibásodásokat és biztosítja a megbízható indítást.
A Renault Clio vezetők tapasztalatai alapján a következő további problémák fordulnak elő:
Ablakemelő problémák a Clio 3-on: Gyakran 50.000-80.000 km után jelentkeznek, általában kopott motorok vagy eltört Bowden-kábelek okozzák.
Központi zár meghibásodása: Már 30 000 km után is előfordulhat, gyakran az ajtózár működtetőinek hibája vagy a kábelek korróziója okozza.
Kijelző és érintőképernyő hibák: Jellemzően 60 000-100 000 km után jelentkeznek, gyakran a műszerfal túlmelegedése vagy nedvesség okozta sérülések.
A Clio 4 hátsó ajtaja nem nyílik: Mechanikai problémák 40 000 km-től, kopott zsanérok vagy hibás elektromos zárszerkezet miatt.
A rádió és a navigációs rendszer problémái: Szoftverhibák és hardverhibák 50 000-90 000 km után, különösen a 2014-2016-os modelleknél.
Szellőzési hibák: A fúvómotorok meghibásodása 70 000-120 000 km után a szennyeződés vagy elektromos hiba miatt.
A kürt nem működik: A kormánykerék érintkezési problémái vagy a kürtkapcsoló meghibásodása 60 000 km futásteljesítménytől.
Az üzemanyag-mérő hibás értékeket mutat: Hibás úszók a tankban 80.000-150.000 km után, különösen a dízel változatoknál.
Renault Clio: gyengeségek és erősségek
Erősségek
Gyenge pontok
Kompakt méretek a városi közlekedéshez
Gyakoriak az automata sebességváltóval kapcsolatos problémák
Modern asszisztensrendszerek a 4. generációtól
Klímaberendezés meghibásodása 60 000 km után
Jó ár-teljesítmény arány
Különböző alkatrészek elektromos hibái
Alacsony karbantartási költségek a benzinmotoros modellek esetében
Indításgátló-problémák a régebbi modelleknél
Modellek és motorok széles választéka
A turbófeltöltő kopása a TCE motoroknál
Kényelmes felfüggesztés
A kulcskártyák kopására való érzékenység
Jó törésteszt-eredmények
Problémák az üzemanyagtöltő kupak mechanizmusával
A Renault Clio praktikus városi autónak bizonyul, néhány jellegzetes gyenge ponttal, de ezek rendszeres karbantartással és figyelmes gondoskodással könnyen kezelhetőek. A leggyakoribb panaszok az elektronikai alkatrészekre és az automata váltóra vonatkoznak, míg a benzinmotorok megfelelő karbantartás mellett jó megbízhatóságot mutatnak. Különösen fontos a kisebb hibák időben történő kijavítása a költséges következményes károk elkerülése érdekében.
Hasznos videók ebben a témában:
RENAULT CLIO 2 (C65) pollenszűrő csere
AUTODOC Legnépszerűbbek: alkatrész jó áron
Vélemények - 35
Termékinformáció
hőmérséklet-tartománytól [°C]:
-35
Tulajdonságok:
Készre kevert
Hűtőfolyadék-gyártó javaslat:
G12
Szín:
sárga
Gyártói ajánlások:
ASTM D3306, ASTM D1384, CUNA NC 956 / 16, SAE J1034 BS 6580-20, NF R 15601 type 1, DAIMLER DBL 7700.30, MAN 324-SNF, VAG TL-774 D, MTU MTL 5048, VAG TL-774 F
Gyártói ajánlások:
BMW GS 94000, Chrysler MS-7170, Ford ESE-M978B4H-A, GM 1825-M, GM 1899-M, MAN 324 NF, MB 325.0, MTU MTL 5048, GME L1301, GM QL130100