Tartalomjegyzék
CDI
A CDI (közös nyomócsöves dízel befecskendezés) a német Daimler AG egy dízelmotor sorozata, melyek a Mercedes-Benz járművekbe kerültek beépítésre. A CDI motorok 1997-ben kerültek kifejlesztésre és ma is sikeresen használják ezeket. Ezek a motorok hatékony közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel rendelkeznek, ami 15%-al csökkenti az üzemanyagfogyasztást. A gyártó megnövelte a nyomatékot, így a motor ereje 40%-al nagyobb.
Népszerű CDI motorok
OM611. 1998-2004.
Ezek soros, 2,1 és 2,2 literes négyhengeres dízelmotorok. Az autótulajdonosok különböző erősségű motorok közül választhattak: 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134 és 141 LE. OM611 motor volt a következő gépkocsikban: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-osztály (W210), Mercedes-Benz C-osztály (W203).
OM668. 1998-2005.
Ezekben a dízelmotorokban négy henger volt sorban, az űrtartalmuk 1,7 és 2,7 liter. OM668 motorral a következő modelleket forgalmazták: Mercedes-Benz A-osztály (W168), Mercedes-Benz A-osztály (W169), valamint Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
Az előző motorokkal ellentétben az OM612 motorokban 5 henger volt egy sorban. Az hengerűrtartalom 2,7 liter volt. A motorok teljesítménye 154 és 170 LE között változott, a nyomaték pedig 330 és 370 Nm között volt. Ilyen motorok voltak a következő gépkocsikban: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-osztály (W203) Mercedes-Benz E-osztály (W210).
OM628. 1999-2010.
Ez volt a CDI sorozat első V-motorja. 8 hengerrel, 4 literes hengerűrtartalommal, 560 Nm nyomatékkal és 250 LE teljesítménnyel büszkélkedhetett. Ezt a motort szerelték be a következőkbe: Mercedes-Benz E-osztály (W211), Mercedes-Benz S-osztály (W220), Mercedes-Benz M-osztály (W163), Mercedes-Benz G-osztály (W463).
OM647. 2002-2006.
Az öthengeres soros 2,7 literes motor 177 LE-re volt képes. A nyomaték 400 Nm volt. A Mercedes-Benz E-osztály (W211) szedánban volt ilyen motor.
OM648. 2002-2005.
Ebben a motorban 6 henger volt egy sorban. Az hengerűrtartalom elérte a 3,2 litert. A motort kétféle teljesítménnyel forgalmazták: 177 és 204 LE. Ez a motor található a következő autók motorterében: Mercedes-Benz E-osztály (W211) and Mercedes-Benz E-osztály (W220).
OM646. 2003-2010.
Ez egy soros, 4-hengeres, 2,2 literes turbófeltöltős motor, melynek öntöttvas hengerblokkja és alumínium hengerfeje van. Teljesítménye széles sávban mozgott: 88-170 LE-ig. 2006-ban a második generáció - az OM646 EVO - került gyártásba. A mérnökök 90 módosítást eszközöltek a motor kialakításán. Az IM646 a köbvetkező járművekbe került beépítésre: Mercedes-Benz Vito (W639), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-osztály (W203), Mercedes-Benz C-osztály (W204), Mercedes-Benz CLК-osztály (W209), and Mercedes-Benz E-osztály (W211).
OM640. 2004-2012.
A 2-literes OM640 négy, soros hengerrel rendelkezett. Hűtési rendszere volt a turbófeltöltött levegőhöz, valamint változó geometriájú turbófeltöltője. Teljesítmény: 82, 109 vagy 140 LE. Nyomaték: 200, 250, 300 Nm. OM640 volt a következő modellekben: Mercedes-Benz A-osztály (W169) and Mercedes-Benz B-osztály (W245).
OM629. 2005-2011.
Ez a motor egy kicsit módosított OM628 volt. Megkülönböztető jellemzője a fokozott nyomásnövelés volt, mely lehetővé tette a teljesítmény és a nyomaték megnövelését. Elődjéhez, az OM629-hez hasonlóan, V8,4 literes motorja volt. A motor teljesítménye 306 és 320 LE, a nyomaték pedig 700 és 730 Nm között változott. A következő járművekhez került kifejlesztésre: Mercedes-Benz M-osztály (W164), Mercedes-Benz GL-osztály (X164), Mercedes-Benz E-osztály (W211), and Mercedes-Benz S-osztály (W221).
OM651. 2008-napjainkig
Soros 4-hengese turbómotor. Hengerűrtartalom: 1,8 és 2,2 liter. Teljesítmény: 95 - 204 LE. A hengerblokk szürkeöntvényből készül. Ez a következő modellekbe került beépítésre: Mercedes-Benz A-osztály (W176), Mercedes-Benz B-osztály (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-osztály (W204), Mercedes-Benz C-osztály (W205), Mercedes-Benz Vito (W447), Mercedes-Benz GLA (X156), Mercedes-Benz E-osztály (W212), Mercedes-Benz Viano/Vito (W639), Mercedes-Benz GLK (X204), Mercedes-Benz M-osztály (W166), Mercedes-Benz SLK (R172), Mercedes-Benz GLC (X253), Mercedes-Benz CLS (X218), és Mercedes-Benz S-osztály (W222).
OM656. 2017-napjainkig
A turbófeltöltős 3-literes soros 6-hengeres OM656 motor a legerősebb, melyet valaha sorozatgyártású Mercedes-Benz személygépkocsiba beépítettek. Műszaki adatok: 286 LE (600 Nm) és 340 LE (700 Nm). A Mercedes-Benz S-osztály (W222) járművekhez került kifejlesztésre.