Tartalomjegyzék
D-4D
A D-4D a Toyota Motors Corporation által kifejlesztett közvetlen befecskendezésű rendszer elnevezése. Ezt az elnevezést használják az ilyen rendszerrel felszerelt Toyota dízelmotorokra is.
Népszerű 4-D4 motorok
1CD-FTV
Az első 1CD-FTV motort 2000-ben mutatták be. Ez volt az első közös nyomócsöves Toyota dízelmotor. Hengerűrtartalma 2 liter volt, teljesítménye elérte a 116 LE-t. Négy, sorban elhelyezett hengere volt, a hengerblokk fala megerősítésre került, valamint változó geometriájú turbófeltöltővel rendelkezett. Ezt a motort 2007-ig gyártották. A következő Toyota modellekbe került beépítésre: Corolla, Avensis, Previa, Corolla Verso és RAV4.
1ND-TV
Ez a soros 4-hengeres turbófeltöltős dízelmotor 1,4 literes hengerűrtartalommal és közös nyomócsöves közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel 2001-ben került bemutatásra. 2002 óta a következő Toyora modellekbe került beépítésre: Auris, Avanza, Corolla, Etios, iQ, Ractis, Urban Cruiser, Verso-S, Yaris. Maximális teljesítménye 68, 88, és 90 LE volt. 2015 óta az 1ND-TV az EURO VI kibocsátási normáknak megfelelő.
KD-FTV
Ez 4-hengeres soros dízelmotorokból állósorozat két vezérműtengellyel és egy hajtóművel. Az első generáció, a 1KD-FTV, bemutatója 2000-ben volt. Ez egy 3-literes, 172 lóerős motor volt. A következő járművekbe került beépítésre: Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Hilux Surf, Toyota Fortuner, Toyota Hiace és Toyota Hilux. A második generáció a 2KD-FTV jelölést kapta. Ez 2001-ben készült. Elődjeivel ellentétben az ebbe a generációba tartozó motorok csökkentett hengerűrtartalommal és maximális teljesítménnyel rendelkeztek: 2,5 liter, illetve 142 LE. Ez a motor egy Toyota jármű sorozatba került beépítésre: Fortuner, Hilux, Hiace és Innova.
AD-FTV
A soros DOHC dízelmotorok ezen első generációja 2005-ben jelen meg. Az 1AD-FTV turbófeltöltős volt, 2,0 literes hengerűrtartalommal rendelkezett, teljesítménye 127 LE volt. A második generáció, a 2AD-FTV, elődjéhez hasonlóan D-4D közös nyomócsöves volt, változó geometriájú turbófeltöltővel, de hengerűrtartama más volt, 2,2 literes. A maximális teljesítmény 136 és 149 LE között változott. A következő generáció jelölése 2AD-FHV volt. Ezek a motorok a következő jellemzőkkel rendelkeztek: nagysebességű piezoelektromos befecskendezők, D-CAT rendszer a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a 15,7:1 kompresszióarány, ami ebben a sorozatban a legalacsonyabb volt. A 2AD-FTV motorokhoz hasonlóan a hengerűrtartalom nem haladta meg a 2.2 litert. A teljesítmény 174 és 178 LE között volt. A sorozatba tartozó motorokat olyan Toyota modellekbe építették be, mint a RAV4, az Avensis, a Corolla Verso, az Auris, a Verso, és a Corolla.
1WW
Az 1WW motorokat 2013-ba mutatták be. Ez egy újabb DOHC 4-hengeres soros dízelmotor sorozat. Az 1,6-literes motorok teljesítménye elérte a 110 lóerőt, és a kompresszióarány 16,5:1 volt. A 2-literes 1WW motorok 2015-ben jelentek meg. Ezek a Toyota Verso és Toyota Auris gépkocsikhoz készültek.
GD-FTV
A GD sorozat motorjai 2015-ben jelentek meg. Az első generációt a 1GD-FTV jelöléssel látták el. Ezek soros 2,8-literes 175-lóerős 4-hengeres, változó geometriájú turbófeltöltős DOHC motorok voltak. A második generációs 2GD-FTV motorok alacsonyabb hengerűrtartalommal és teljesítménnyel rendelkeztek: 2,4 liter és 147 lóerő. A motorok kompresszióaránya a motorok két generációja esetében megegyezett - 15,6:1 volt. Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Fortuner and Toyota Innova járművekbe kerültek beépítésre.
1VD-FTV
A VD sorozat új szintet jelentet a japán márka motorjainak történetében. Ezek voltak az első 8-hengeres dízel V-motorok. Hengerűrtartalmuk 4,5 liter volt. D-4D rendszerrel és egy vagy két változó geometriájú turbófeltöltővel szerelték fel ezeket. A kompresszióarány 16,8:1 volt. A turbófeltöltős motorok maximális teljesítménye 202 LE volt, az iker-turbó motoroké pedig 268 LE.