A Toyo „noair" gumiabroncs koncepció: nagyon biztonságos és hatékony
A japán vállalat 2006 óta fejleszt légmentes gumiabroncsokat. A 2017 szeptemberben bemutatott levegő nélküli gumiabroncsok a cég hatodik koncepciója. Az innovatív technológiák és a modern anyagok alkalmazása révén az újdonság gördülési ellenállása a hagyományos pneumatikus gumiabroncsokhoz képest 25%-kal csökkent. A féktávolság is csökkent, átlagosan 4%-kal. Az ilyen gumiabroncsok várhatóan sorozatgyártott termékekre kerülnek felszerelésre, elsősorban elektromos gépkocsikra.
A Toyo légmenetes gumiabroncsokban a fő terhelés nem a belső, levegővel töltött tömlőn, hanem a nagy szilárdságú gyantából készült, körben elhelyezett X-alakú küllőkön van. A tapadást a Nano Balance technológiával gyártott anyagból készült futófelület biztosítja, amely az ideális anyag nano-szinten való létrehozását teszi lehetővé. A nagy számú küllő és a köztük elhelyezett szénhidrogén-műanyag réteg, valamint a futófelület segít a terhelés teljes szerkezeten való egyenletes elosztásában, és megnöveli annak tartósságát.
Szakértők szerint a Toyo légmentes gumiamroncsokat már ma is fel lehet szerelni sorozatgyártású járművekre, ugyanakkor a gumiabroncsok által okozott zaj, valamint csillapítási jellemzőik miatt ez még megfontolandó. Míg a közúti zaj olyan mértékű, mint a pneumatikus gumiabroncsok esetén, az utastérben hallható hangok sokkal kellemetlenebbek. Ezenkívül, légmentes abroncsokkal rendelkező gépkocsit vezetni rossz minőségű útfelületen nagyon kényelmetlen, mivel ezek a rázkódást, valamint a sima útfelület érdességét a pneumatikus abroncsoknál sokkal gyengébben csillapítják.
Emellett a légmentes abroncsoknak van egy óriási előnyük: nem áll fenn annak a veszélye, hogy nagy sebesség esetén egy defekt miatt balesetet szenvedünk, így ezek tökéletesítésének haszna nyilvánvaló. A japán gyártó azt tervezi, hogy tovább javítja a technológiát annak érdekében, hogy a legközelebbi jövőben megismerhesse a világ a tökéletes légmentes gumiabroncsokat.