Tartalomjegyzék
Dacia Duster: gyakori hibák és problémák
Nem sok jármű büszkélkedhet azzal, hogy míg az egyik legolcsóbb SUV, egyben New Car Award díjat is kapott (Parkers 2019), de a Dacia Duster pontosan ilyen. Kevesebb mint 7,5 millió forintért olyan csomagot kaphat egyebek mellett, amely a következőket tartalmazza: manuális légkondicionáló, műholdas navigáció, 7"-os érintőképernyős médianavigáció, tolatókamera és Apple CarPlay/Android Auto. A Dacia tulajdonosai a tágasságát és kényelmét is dicsérik, nemcsak a vezető, hanem az utasok számára is. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért lehet ez a tökéletes jármű, és szemügyre vesszük ennek a stílusos SUV-nak néhány hibáját és problémáját.
Dacia Duster - gyakori hibák
Nem számít, hogy új vagy használt vásárlást tervezünk, érdemes odafigyelni néhány olyan problémára, amelyekről a Dacia Duster tulajdonosai számoltak be. Az elsők között szerepelnek az elektromos problémák, amelyeket leggyakrabban a rosszul működő biztosítékok okoznak. Ez egy egyszerű házilag elvégezhető javítás, amelyben a Dacia Duster alkatrész- és tartozékkatalógusunk segíthet. Ha nem szívesen végezzük el ezt saját magunk a munkát, akkor egyszerűen megvásárolhatjuk az alkatrészt, és a helyi szerelő kicseréli azt. Nem ritka, hogy az AdBlue egyes autóknál problémákat okoz, ez a Duster esetében is így van. Még ha van is elég folyadék az autóban, váratlanul bekapcsolhat a szennyeződésgátló ellenőrzés jelzése. Sok autószakértő az AdBlue-szivattyú cseréjét és más adalékanyagmárkára való váltást javasolja ilyenkor.
LuK Kuplung, szett
Központi kinyomóval, 220mm
BOSCH Gyújtógyertya
M 14 x 1,25, Kulcsméret: 16 mm
BOSCH Izzó, parkoló / helyzetjelző lámpa
W5W, 12V, 5W
FAST Olajleeresztő csavar
Kulcsméret: 8
TOYOTA Motorolaj
5W-30, 5l
Sípoló hang - vagy egyáltalán nincs hang?
Egyes Dacia-tulajdonosok az online fórumokon különböző problémákról számoltak be azzal kapcsolatban, hogy a duda egyáltalán nem működik, vagy csak akkor, amikor az autó lámpái ki vannak kapcsolva. Ez a szokatlan hiba az autó légkürtjének cseréjével orvosolható. Mindenképpen ellenőrizzük, hogy a készülék még garanciális-e, és ha igen, vigyük el az autó márkakereskedésbe. Más Dacia-tulajdonosok furcsa sípoló hangokról számoltak be gyorsításkor. Ez egy szabványos biztonsági funkció, amely arra figyelmeztet, hogy esetlegesen túlléptük a sebességhatárt.
Dacia Duster: All-wheel drive light terepjáró használatra
Ha az összkerékhajtású változatot választjuk, számíthatunk arra, hogy a Duster könnyebb terepen is boldogulni fog. Tökéletes választás családi kirándulásokhoz, és akár a hegyi kerékpárokat is magunkkal vihetjük a még teljesebb „off-road” szórakozáshoz. A kerékpárok biztonságos szállítása érdekében mindenképpen szereljük fel a Dacia Duster tetőcsomagtartóját. Ezen kívül van elektronikus hegymenet- és hegymeneti elindulássegítő, valamint többfunkciós kamerarendszer (alapfelszereltség az "Extreme", opcionális a "Comfort" és a "Prestige" változatban), amellyel ellenőrizhetjük elölről, hátulról és oldalról, hogy fennáll-e a veszélye annak, hogy valaminek nekimegyünk vagy mély gödörbe hajtunk.
SHELL Motorolaj
5W-30, 5l
BOSCH Ablaktörlő lapát
550, 475 mm, Keret nélküli
TYC Rendszámtábla-világítás
W5W, kétoldali, Izzóval
OSRAM Izzó, távfényszóró
H7 12V 55W PX26d, 5000K, Halogén
FEBI BILSTEIN Kerékcsavar
M12 x 1,5, Kúpos felfekvés F, 23 mm, 8.8, könnyűfém felnihez, acélfelnihez, SW17, Acél, Külső hatlapfej
Megvenni vagy nem megvenni
Bár a Daciának lehetnek hibái, sokan úgy vélik, hogy ez volt a legjobb és legolcsóbb járművásárlásuk. A Dacia sokat tett azért, hogy a belső térben komfortérzetet teremtsen. Az ülések például érezhetően kényelmesebbek lettek, és új kárpitszöveteket kaptak. A hangszigetelés is sokkal jobbnak tűnik. Az azonban, hogy ennyi pénzért spórolni kell, a részleteken is érezhető. Az ajtókeretek nincsenek burkolva, és a csomagtér padlóján lévő szőnyeg kissé olcsónak tűnik. Ez könnyen orvosolható, ha a Dacia Dusterhez készült különféle autószőnyegek egyikére cseréljük.
A gyakorlatias vezetők számára a Duster mindenképpen jó választás lehet. Az „Access” felszereltségtől azonban érdemes távol maradni, mert itt még az olyan alapvető dolgok, mint a légkondicionáló sem elérhetőek, még felárért sem. A legjobb vezetési kényelmet azok a vásárlók kapják, akik a tesztelt dízel vagy a 131 vagy akár 150 lóerős turbós benzinmotorok valamelyikét választják. Utóbbi mostantól 6 fokozatú automata váltóval is kombinálható. A 91 lóerős alapmodell ezzel szemben inkább az ára miatt nevezhető szemet gyönyörködtetőnek.
TOP-termékek a témában: