Motorproblémák az 1.2 Turbónál: már 50-70 000 km-nél jelentkezhetnek.
Problémák az 1,5-es dízel vezérműláncával: Gyakran 100-150 000 km-től észlelhető.
Az infotainment rendszer meghibásodásai: Gyakran 10-30 000 km után jelentkeznek.
Problémák az automata sebességváltóval: 50-100 000 km körül jelentkezhetnek.
Opel Astra L: motorproblémák az 1.2 Turbo esetében
Az Opel Astra L motorjával kapcsolatos probléma, különösen az 1,2 literes turbómotorok esetében, gyakran az ékszíj kialakításában rejlik. A PSA szomorúan híres Bloc 1.2 PureTech-jének, amelyet az Astra 110 lóerős és 130 lóerős változatában használnak, van egy sajátos problémája: a vezérműszíjak olajfürdőbe vannak merítve, és ki tudnak kopni. Ez azt okozhatja, hogy a vezérműszíjról származó törmelék eltömíti a fékrendszer vákuumszivattyúját, ami megnövelheti a fékutat, vagy a vezérműszíj elszakadhat, ami a motor potenciális károsodását okozhatja. Több visszahívás és kártérítésért folytatott bírósági csata után a Stellantis gyárilag kijavította a hibát, megváltoztatta az ékszíjcserék gyakoriságát, és áttért a lánchajtásos technológiára.
A probléma elkerülése érdekében fontos a vezérműszíjak rendszeres ellenőrzése és szükség esetén cseréje. A vezérműszíjak élettartamának meghosszabbítása érdekében ajánlatos továbbá kiváló minőségű olajokat használni. Ha hibát észlel, általában ki kell cserélni a vezérműszíjat, és szükség lehet más érintett alkatrészek, például a vákuumszivattyú ellenőrzésére és szükség esetén cseréjére is.
Vélemények - 26
Termékinformáció
Tulajdonságok:
Koncentrátum
Hűtőfolyadék-gyártó javaslat:
G12+
Szín:
lila
Gyártói ajánlások:
VAG TL-774 F, VAG TL-774 D, MB 325.3, Volvo VCS, MAN 324 SNF, DEXCOOL, Toyota SLLC, Ford WSS-M97B44-D
Opel Astra L: hibák az 1,5-es dízel vezérműláncával
Az Opel Astra L 1,5 literes dízelmotorjának vezérműláncával kapcsolatos probléma gyakran akkor jelentkezik, ha a lánc idő előtt elkopik. A vezérműlánc megnyúlhat, és hidegindításkor zajt okozhat. Idővel a láncnak akkora játéka lehet, hogy akadályozza a motor forgását, vagy akár el is szakadhat, ami komoly károkat okozhat a mechanikai alkatrészekben. A 2023-as év elejétől a gyárban módosításokat végeztek, és az ezt megelőzően gyártott modellek esetében az Opel más típusú motorolaj (5W30 helyett 0W30) használatát javasolja.
A probléma elkerülése érdekében ajánlatos a vezérműlánc és a feszítő rendszer preventív cseréje 100 000 km körül. A rendszeres olajcsere a vezérműlánc élettartamának meghosszabbítása érdekében is fontos. Ha hiba lép fel, akkor a vezérműláncot ki kell cserélni és a feszítőrendszert ellenőrizni kell.
Opel Astra L: az infotainment rendszer meghibásodása
Az Opel Astra L-ben található infotainment rendszerrel időnként előfordulhatnak problémák, például összeomlások, meghibásodások vagy szoftverfrissítési hibák. Ezek a problémák már korán, gyakran az első 30 000 km-en belül jelentkezhetnek. Gyakori probléma az Apple CarPlay vagy az Android Auto hibás csatlakoztatása, ami gyakori megszakadásokhoz vezethet. Továbbá a rendszer néha nem tud teljesen elindulni, vagy csak szórványosan jeleníti meg az indítási animációt.
E problémák orvoslásához az infotainment rendszer rendszeres szoftverfrissítése szükséges. A rendszer újraindítása vagy a gyári beállítások visszaállítása segíthet az összeomlásokon. Bizonyos esetekben a hardverkomponensek javítása vagy cseréje is szükséges lehet. A hibák kijavításához az is segít, ha minden párosított eszközt töröl és újra párosít.
Opel Astra L: Az automata sebességváltóval kapcsolatos hibák
Az Opel Astra L automata sebességváltója, különösen a 8 sebességes EAT8 sebességváltó időnként nehézségeket okozhat a rángatózó sebességváltásokkal vagy a késleltetett elindulással. Ezek a bonyodalmak gyakran 50 000 és 100 000 km között jelentkeznek. Gyakori probléma, hogy a sebességváltó túl korán kapcsol lefelé, vagy bizonyos helyzetekben egy sebességfokozatot felfelé, ami alacsony motorfordulatszámot és fokozott vibrációt eredményez. Ilyenkor gyakran kell visszaváltani, gázt adni, vagy közvetlenül kézi üzemmódba kapcsolni.
A sebességváltó vezérlőegység szoftverfrissítése általában segíthet. Fontos továbbá, hogy a sebességváltófolyadékot és a szűrőket a gyártó előírásainak megfelelően cserélje. Bizonyos esetekben a vezérlőegység vagy a mechatronika cseréje is szükséges lehet a problémák végleges megoldásához.
Opel Astra L: Gyengeségek a vezetőoldali ajtó szivárgásánál
A fent leírt problémákon kívül más gyenge pontok is előfordulhatnak az Opel Astra L esetében.
Egyes tulajdonosok a vezetőajtó szivárgásáról számolnak be, különösen a B-oszlopnál. Ez zajt okozhat az elhaladó autókból, különösen esőben. Ezt a problémát összeszerelési hiba okozhatja, és gyakran már rövid vezetési idő után jelentkezik.
A probléma megoldásához ellenőrizni és esetleg cserélni kell a tömítéseket és az ajtó zárószerkezetét. A karosszéria alapos átvizsgálása segíthet más lehetséges szivárgások felderítésében is.
Párás hátsó lámpák az Opel Astra L-nél: Amiről a járművezetők beszámolnak
Az Opel Astra L másik problémája a hátsó lámpák belülről történő bepárásodása. Ez gyakran előfordul, és a szellőzés hiánya vagy a lámpaburkolat szivárgása okozhatja.
A probléma orvoslásához a lámpaházat meg kell vizsgálni, és szükség esetén ki kell tisztítani vagy ki kell cserélni. Célszerű ellenőrizni a lámpák szellőzőrendszerét is, és meggyőződni arról, hogy az megfelelően működik.
Vélemények - 61
Termékinformáció
SAE viszkozitási osztály:
ATF VI
Gyártói ajánlások:
JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
Termékcsoport:
Dexron VI
Kötési mód:
Kanna
Sebességváltó fajta:
automatikus váltóhoz, nem CVT automata váltóhoz (fokozatmentes)
Problémák a szélvédőtörlőkkel: ezek gyakran 20-50 000 km után jelentkeznek, különösen akkor, ha az ablaktörlőket rosszul állították be vagy rosszul karbantartották.
Nyikorgások az első felfüggesztési rendszerben: már 10-30 000 km után előfordulhatnak, különösen kátyúkon való áthajtáskor.
A motor teljesítményének elvesztése és fémes zajok: gyakran 30-70 000 km között jelentkezik, különösen az 1,0 literes benzines és az 1,6 literes dízel modelleknél.
Fényszóró figyelmeztetések: Ezek már 20-50 000 km után jelentkezhetnek, különösen a LED-es fényszórók esetében.
Kuplung nyikorgás: Ezek gyakran 10-30 000 km között jelentkeznek, különösen a kézi sebességváltóknál.
Kipufogógázszag a belső térben: Már 10-30 000 km után előfordulhat, különösen a kipufogórendszer szivárgása miatt.
Problémák a központi zárral: Már 50-70 000 km után előfordulhat, gyakran az ajtózárak vagy a vezérlőegységek meghibásodása miatt.
Hibás lambda-érzékelők: Ezek már 60-80.000 km után komplikációkhoz vezethetnek, különösen a benzinmotoroknál.
Következtetés
Az Opel Astra L egy modern és sokoldalú jármű, de van néhány ismert gyenge pontja. Rendszeres karbantartással és szervizeléssel számos ilyen probléma időben felismerhető és orvosolható. Fontos odafigyelni a motor, a sebességváltó, az infotainment rendszer és más alkatrészek konkrét problémáira, hogy maximalizáljuk a jármű élettartamát és megbízhatóságát.
AUTODOC Legnépszerűbbek: alkatrész jó áron
Vélemények - 11
Termékinformáció
Szín:
narancs
Figyelje a szerelési információt
Kioldási nyomaték [Nm]:
7
Vegyi tulajdonságok:
nem oldószer tartalmú, kikeményedő
Térfogat [ml]:
50
hőmérséklet-tartománytól [°C]:
-55
Hőmérséklet tartományig [°C]:
180
Univerzális cikként is elérhető, lásd cikkszám:
461.682 EL-Liq 74