Autó féknyereg hátsó és első
Féknyereg hátsó és első rendeljen olcsón
Féknyereg kiváló minőségben: Top gyártók
Féknyereg az Top autó márkákhoz
Féknyereg a legnépszerűbb autómodellekhez
AUTODOC Legnépszerűbbek: Féknyereg jó áron
A legnépszerűbb cserealkatrészek a Féknyereg kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Féknyereg alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
Autó Féknyereg hátsó és első: melyik márka a jobb?
Vásárlóink szerint Féknyereg bal és jobb termékkategóriában a legjobb alkatrészek a következő márkáktól valók:
- TRW
- NTY
- DACO Germany
- ABAKUS
- A.B.S.
Féknyereg: mennyibe kerül ez a termék?
A(z) Féknyereg kategóriába tartozó autóalkatrészek ára a jármű típusától, gyártójától és a termék specifikációjától függően 10991 Ft és 174627 Ft között mozog.
Féknyereg csere: Szerelési útmutató videó:
Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.
Féknyereg: hasznos információk
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
C74097 | 6250294 | 131-04-470 | 8AN 355 799-881 | 8AN 355 799-781 | 4685 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
MASTER-SPORT | RIDEX | TRW | NTY | DACO Germany | ABAKUS |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VW | OPEL | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Féknyereg – műszaki adatok | |||||
Féknyereg kivitel | Beépítési oldal | Fékrendszer | |||
Féknyereg (1 dugattyús) | féknyereg | Hátsó tengely bal | Első tengely jobb | ATE | BREMBO |
Féknyereg integrált rögzítőfékkel | Úszóágyazású nyereg | Hátsó tengely jobb | Első tengely bal | Lucas | Lucas / TRW |
Féknyereg (2 dugattyús) | Rögzített nyereg (4 dugattyús) | jobb | - | SUMITOMO | - |
Tudjon meg többet Féknyereg alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A tárcsaféknyereg a fékrendszer része. Ez a rész adja az erőt, ami a fékezéshez szükséges.
A tárcsaféknyereg típusaiÚszónyerges: Az alacsony kategóriás autókba szerelik. Felépítése egyszerű, de nem elég hatékony sportautókhoz és nehezebb járművekhez.
Merevnyerges: Ez egy bonyolultabb szerkezet, hatékonyabb is, és az ára is magasabb, mint az úszónyerges típusé.
A tárcsaféknyereg felépítéseA féknyereg a fékpofát a féktárcsához nyomja, amikor lenyomjuk a pedált. Ez a fék egyetlen mozgó része, sok szempontból működésétől függ a fék hatékonysága.
Amikor lenyomjuk a fékpedált, nyomás keletkezik a fékfolyadékban, ami a féknyeregben lévő munkahengerrel nekinyomja a fékbetétet a tárcsának. Ennek eredményeként az autó fékez. Másik fontos feladata a féknyeregnek az, hogy a féktárcsával párhuzamosan tartja a fékbetéteket. Ha nem így lenne, a fékezés ereje csökkenne, és a fékbetétek egyenetlenül kopnának.
Tippek a tárcsaféknyereg kezelésére- Javasoljuk, hogy havonta ellenőrizze a fékrendszer működését, ill. hogy nincs-e folyadékszivárgás. Különösen fontos a féknyereg és a tömlő csatlakozásának ellenőrzése.
- Minden két évben le kell cserélni a fékfolyadékot. Ez azért szükséges, mert felszívja a nedvességet, ami nagymértékben rontja a fékrendszer teljesítményét.
- Amikor a fékbetéteket cseréli, nézze meg hogy kopásuk egyenletes-e. Az egyenlőtlen kopás a tárcsaféknyereg nem megfelelő működésére utal.
A féknyereg élettartama az autó használatától függ. Ha finoman fékez, rendszeresen szer- vizelteti, és megfelelő körülmények között tárolja az autót, a fékrendszer élettartama megnő.
A tárcsaféknyereg hibái- az alkatrész deformálódása
- a féknyereg elmozdulása
- laza rögzítés
- hiba a dugattyú tömítéseiben
- rozsdás felület
- az autó fékezés közben az egyik irányba húz
- a pedál lenyomásakor túl szoros vagy túl laza
- fékezéskor vibrál
- a hátsó fék beragad, amikor nagy erővel nyomjuk
- fékek csúszása
- nem megfelelő időben történő, vagy nem szakszerű szervizelés
- alkatrészek elhasználódása;
- nem megfelelő minőségű alkatrészek használata;
- a rendszer szivárgása
- agresszív vezetési stílus;
- a rögzítők kilazulása
Amennyiben csak kisebb sérülésről van szó, a fékrendszer részeit meg lehet javítani. A fék beragadásának és nem megfelelő működésének oka lehet kosz, idegen tárgyak vagy rozsda a felületen vagy a kenőanyag hibája is. Az alkatrész leszereléséhez a következőket kell tennie:
- emelje fel az autót emelővel
- vegye le a kereket
- csavarozza ki a féknyereg házat
- vegye ki az alkatrészt anélkül, hogy lecsatlakoztatná a fékfolyadék tömlőt
Ha a probléma komolyabb javítást igényel, jobb, ha szervízbe viszi az autót.
A féknyereg cseréje abban az esetben szükséges, ha komoly mechanikus sérülés éri az alkatrészt. Megfelelő tapasztalat hiányában nem ajánlott az otthoni csere, mivel a rendszerben okozhat problémát.
Autodoc: gyors és könnyűOldalunkon a megfelelő alkatrész keresése annyira egyszerű, amennyire csak lehetséges. Csak az autó típusát és modelljét kell beírnia. Ne pazarolja az idejét, vásároljon az Autodoc oldalán, csak néhány kattintásra van szükség. Még mindig van kérdése? Bármikor örömmel segítünk!
Hasznos információk a működésről, a meghibásodás okairól, a diagnosztikáról és a csereintervallumokról
FAQ
Az első típusba tartozó alkatrészek egyszerű és kompakt kialakítással rendelkeznek, alacsony teljesítményű motorral felszerelt, olcsó gépkocsikra szerelik fel ezeket. Ezek a termékek olcsók, a karbantartásuk egyszerű. Azonban az agresszív vezetéshez nem megfelelők. Emellett a belső fékbetét gyorsabban kopik, mint a külső, mivel hamarabb kell működésbe lépnie.
A fix alkatrészeket nagy tömegű SUV modellekre és nagyteljesítményű sportautókra szerelik fel. Nem hajlamosak a gyors túlmelegedésre, és megbízható kialakításuk van. Másrészt az ilyen alkatrészek drágák, és karbantartásuk költsége is magasabb.
A munkához a következő szerszámok kellenek:
- autóemelő;
- kerékékek;
- gyűrűskulcskészlet;
- laposfejű és csillagcsavarhúzó.
- dugattyú visszatekercselő szerszám;
- fogók;
- a gyártó által ajánlott típusú fékfolyadék;
- egy tartály tömlővel a kifolyó folyadékhoz.
Az eljárás az autómárkától függ, illetve attól, hogy az alkatrész melyik tengelyen található. Részletes utasításokat az autó javítási kézikönyvében talál. Általában a leszerelés a következő lépésekből áll:
- Állítsa le az autót vízszintes helyen.
- Húzza be a rögzítőféket.
- Támassza ki ékekkel a kerekeket, és lazítsa meg csavarjaikat.
- Nyissa fel a motorháztetőt, és csavarja le a fékfolyadékot tartalmazó tartály kupakját.
- Emelje fel a kocsit, és csavarja le a kerékcsavarokat.
- Vegye le a kereket.
- Nyomja be a dugattyúkat a féknyeregbe.
- Csatlakoztassa le a féktömlőt.
- Húzza el a fékbetéteket a tárcsától.
- Csavarja ki a féknyereg rögzítőit, és vegye ki a tengelycsonkból.
Figyelem! A hátsó tengelyen található alkatrészek leszerelése előtt ne húzza be a kéziféket.
Az alkatrészek kenésére használt termékeknek két fő típusa van: spray és paszta. Ezek még magas hőmérsékleten, illetve nedvességnek és szervizfolyadékoknak való kitettség esetén is megőrzik jellemzőiket. Általában ezek olaj-alapúak, és fém részecskék hozzáadásával készülnek. A kenőanyagok három fő típusra oszthatók:
- Magas hőmérsékletű berágódásgátló kenőanyag. Ezek készülhetnek rézből, molibdén-diszulfid alapúak, vagy lehet komplex összetételük is. A vezetőcsapok kenésére szolgálnak. Soha ne alkalmazza ezeket a termékeket a fékbetétek munkafelületein. Ebbe a típusba a Liqui Moly, a Mannol, a Textar és más márkák termékei tartoznak.
- Ásványi alapú kenőanyagok. Bentonitot és zsírsavakat tartalmaznak. Nyugodt körülmények között használt, városi autókhoz készülnek. Például a Teroson gyárt ilyen kenőanyagokat.
- Szintetikus kenőanyagok. Ezek a zsírok egy sor oxidálódás- és kopásgátló adalékanyagot tartalmaznak. Üzemi jellemzőiket széles hőmérséklet-tartományban, -40 - +300 °C-on tartják fent. Minden mozgó alkatrész kenésére megfelelők. Ezeket a Permatex és TRW termékkatalógusaiban találja meg.