Autó klímaberendezés alkatrészek
Ügyeljen arra, hogy válasszon autót, különben azt kockáztatja, hogy olyan terméket választ, amely autójához nem megfelelő. Felhívjuk figyelmét, hogy keresőfunkciónk csak egy adott járműtípushoz megfelelő eredményeket adja meg.
Olcsó autó légkondícionálás? Nézd meg az AUTODOC ajánlatait!

Légkondícionálás autóalkatrészek — Top autó márkákhoz
Légkondícionálás: alkatrészek a legnépszerűbb autómodellekhez
Klímaberendezés autóalkatrészek - minden fontos információ a működésről, szerelésről, diagnosztikáról és élettartamról
A légkondicionáló rendszer feladata, hogy lehűtse az autó belsejében található levegőt. A külső hőmérséklettől függetlenül biztosítja az utastér kényelmét.
A légkondicionáló rendszer kialakítása
Az autós légkondicionáló légmentesen zárt rendszer formájában készül, amelyben hűtőközeg kering. Ez egy olyan anyag, amely folyadék halmazállapotra való sűrítésekor hőt generál, amelyet gázhalmazállapotra való tágulásakor elnyel. A hűtőközeget egy kompresszor tartja nyomás alatt. Ezt vagy a motor főtengelye hatja, vagy egy elekromágneses tengelykapcsoló, vagy saját elektromos motorja.
A légkondicionáló bekapcsolását követően a kompresszor összenyomja a hűtőközeget, amelynek eredményeként ez 80-90 °C-osra fűtődik fel. Ezután a kondenzátorba kerül továbbításra, ahol ellenáramú levegőáramok vagy egy ventilátor fúj rá. A hőmérséklet-ingadozások okozzák a kondenzációs folyamatot, a hűtőközeg átáramlik a szárítón, közben folyadékká alakul, és a szennyeződések, illetve a nedvesség eltávolításra kerül belőle. Ezután a hűtőközeg a termosztatikus vezérlőszelepen halad át, és belép az alacsony nyomású csővezetékbe, majd a párologtatóba, és a gáz halmazállapotúvá alakulása során lehűl. A párologtató előtt egy ventilátor található, amely a lehűtött levegőt oszlatja el az utastérben. Ezután a hűtőközeg visszatér a kompresszorba.
Ezen alkatrészek működését az érzékelők és vezérlőegységek vezérlik.
Karbantartási tippek
- Tartsa tisztán a motorteret. A kondenzátort rendszeresen tisztítsa meg a portól, szennyeződésektől és a törmelékektől. Távolítsa el róla az összegyűlt lerakódásokat.
- Ellenőrizze a tömlők szoros rögzítését. Ha kilazulást észlel, húzza meg a rögzítőelemeket.
- Rendszeresen végezze el a légkondicionáló karbantartását. Ne hagyja figyelmen kívül a hűtőközeg feltöltésére vonatkozó ajánlásokat. Ez hajlamos arra, hogy a tömlők pórusain keresztül elpárologjon, így idővel a légkondicionáló rendszerben található hűtőközeg mennyisége csökken.
- Megelőzési intézkedésként télen is kapcsolja be a rendszert. Ez lehetővé teszi a belső alkatrészek kenését, megvédi ezeket a korróziótól és a kiszáradástól. Ha 15 percig be van kapcsolva az egység, az elegendő. Vegye figyelembe, hogy ezt meleg helyiségben kell tennie, például garázsban, fedett parkolóhelyen stb.
- Próbálja meg évente két alkalommal megtisztítani a párologtatót és kicserélni a kabinszűrőt.
- Ha hosszú időre a napon hagyja az autót forró időben, a légkondicionáló bekapcsolása előtt szellőztesse ki. Ez csökkenti a kompresszor terhelését és valamint minimalizálja a megbetegedések kockázatát.
- Ne töltse fel a légkondicionáló rendszert saját maga. Megfelelő eszközök nélkül nem tudja kontrollálni a rendszerben lévő nyomást. A hűtőközeg kiengedése nagyon veszélyes, mert a hidraulikus ütést és a kompresszor megrongálódását eredményezheti.
- Ha be van kapcsolva a rendszer, zárja be az ablakokat. Az utcáról folyamatosan az autóba áramló meleg hatására a légkondicionáló rendszer minden alkatrésze idő előtt elhasználódik.
A hibák jelei
Ha a kompresszorból a légkondicionáló ki vagy bekapcsolt állapotában is zaj és zúgás hallható, ez annak a jele, hogy a tárcsa csapágya meghibásodott. Ugyanakkor, ha a zaj csak járó motor mellett hallható, akkor valószínűleg maga a kompresszor hibás. A kompresszort ki kell cserélni. A csökkent hűtési teljesítmény, valamint a fehér hab az ellenőrzőablakon (ha van ilyen a rendszerben), azt jelzi, hogy a rendszer szivárog. Ha a kondenzátor szennyezett, a rendszer magától kikapcsol. Ugyanez a probléma akkor is, ha a termosztatikus szabályzószelep eltömődik. Ezzel egyidőben a párologtató csöveit jég vonhatja be, és a hideglevegő-ellátásban zavar léphet fel. Hasonló problémák érzékelhetők, ha a nyomásérzékelő hibásodik meg.
A meghibásodás okai
A kompresszor és az egyéb elemek megrongálódását leggyakrabban a kenőanyag hiánya okozza, amit a hűtőközeg szélsőségesen alacsony szintjével, vagy azzal magyarázható, hogy a rendszer hosszú időn át nem volt használatban. Ezért a légkondicionálót legalább hetente egy alkalommal be kell kapcsolni. A hűtőt és a fűtőberendezés korrózió okozta sérüléseit például a szűrő-szárító meghibásodása okozhatja, amennyiben nem cserélték ki a rendszer nyomásmentesítése során.
autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Webáruházunkban a légkondicionáló alkatrészeket akciós áron vásárolhatja meg. Feliratkozhat hírlevelünkre is, így a különleges ajánlatokról tájékoztatást kap.
Vásárolj online jó áron, és csökkentsd az alkatrészcsere költségeit - autó légkondícionálás
Ajánlott alkatrészek a Klímaberendezés részből. Ezek a legkeresettebbek. Vásárolja meg legkeresettebb termékeinket.



