Dugattyúgyűrű készlet autójához
Dugattyúgyűrű készlet rendeljen olcsón
-
Biztonságos megrendelés 200 nap
-
Egy kényelmes alkalmazás, mellyel autóalkatrészt vásárolhat
-
Autójavítás videók

Dugattyúgyűrű készlet az Top autó márkákhoz
Dugattyúgyűrű készlet kiváló minőségben: Top gyártók
A legnépszerűbb Dugattyúgyűrű készlet
Dugattyúgyűrű készlet 34 gyártótól 509,00HUF és 167118,00HUF közötti áron
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
082 77 N0 | 08-408200-00 | 800001013000 | 08-421800-00 | 800073810000 | 083 06 N0 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
GOETZE ENGINE | HASTINGS PISTON RING | MAHLE ORIGINAL | KOLBENSCHMIDT | NE | RIDEX |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
BMW | VOLKSWAGEN | OPEL | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Tudjon meg többet Dugattyúgyűrű készlet alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A dugattyúgyűrűk a motor fontos elemei közé tartoznak. Az égésterekben a kompresszió fenntartására szolgálnak. Biztosítják a hőnek a dugattyúktól a hengerhüvely falak felé történő egyenletes elosztását, meggátolva a túlhevülést. A dugattyúgyűrűk szabályozzák az olajfilm vastagságát. Egy kis rést hagyva kerülnek beszerelésre a dugattyú külső felületén lévő speciális hornyokba.
Típusok
Rendeltetés szerint:
- Kompresszió: ezek a gyűrűk biztosítják az égésterek tömítettségét. Az olajlehúzó dugattyúgyűrűk felett vannak beszerelve. Lehetnek laposak, csavart alakúak, vagy L-formájú résszel és elkeskenyedő peremekkel rendelkezők.
- Olajlehúzó: eltávolítják az olajat a henger hüvely falakról és a dugattyúkról egy optimális vastagságú olajfilmet hátrahagyva azok felületén. Egyrészesek vagy többrészesek lehetnek.
A gyártási anyag szerint:
- Öntöttvas: ezek olcsóbbak, és könnyen és gyorsan bejáratódnak. A megkarcolódás megelőzése végett egy új hüvellyel együtt kerülnek beszerelésre.
- Acél: ezek rozsdamentes acélból készülhetnek. Általában az ilyen alkatrészek sokkal drágábbak, viszont magasabb hőmérsékletnek képesek ellenállni. Ezek bejáratott felületű hüvelybe történő beszerelésre megfelelők.
A dugattyúgyűrűk felszínére egy további réteg - például molibdén - vihető fel, a működési jellemzők jobbá tétele és az élettartam megnövelése végett.
Használati tippek
A dugattyúgyűrűk cseréjét követően működtetni kell a motort az alkatrészek bejáratása végett. A procedúra időnként az adott autó műszaki leírásában is megtalálható a gyártó által megadva. Az esetek döntő többségében ez egy többlépcsős folyamat. A motort fel kell melegíteni 80°C-ra, majd le kell hűteni 40°C-ra. És ezt a műveletet 8-9 alkalommal meg kell ismételni. Majd ezt követően a motorteret ellenőrizni kell, hogy nincs-e szivárgás, és amennyiben ilyet észlelünk, azt meg kell szűntetni. Az első 1500 kilométer megtétele alatt fontos elkerülni a forgalmi dugókat, lejtőket és emelkedőket, és a motor fordulatszámát 2500 percenkénti fordulatszám alatt kell tartani. Az első útnak legalább 300 kilométeresnek kell lennie. A még hátralévő távolság a jármű sofőrje számára kényelmes szakaszokban tehető meg. A bejáratás végeztével az olajat és az olajszűrőt is ki kell cserélni.
A dugattyúgyűrűk élettartamának megnövelése érdekében kizárólag kiváló minőségű olaj használata ajánlott. Az olaj viszkozitásának az adott jármű gyártója által megadott specifikációnak megfelelőnek kell lennie. Mindenképp el kell kerülnie kell a motor túlterhelését; és a túlmegeledését. Emellett fontos megelőzni a hengerfej tömítés kiégését. Amennyiben ez az alkatrész megsérül, azonnal ki kell cserélni. Az alkatrészek élettartama megnövelhető a légszűrő időben elvégzett cseréjével, és a beszívó rendszer integritásának figyelemmel követésével. Ha már probléma lépett fel, akkor rövid távú megoldásként esetleg a motor átmosása is szóba jöhet. Ezt speciális termékek használatával lehet elvégezni.
A meghibásodás jelei
Az egyik leggyakrabban előforduló probléma a dugattyúgyűrűk beragadása. Ilyen jellegű probléma esetében az alkatrészek mozgásképtelenné válnak, ami a dugattyú és a henger közötti résnél szivárgáshoz vezet, és emiatt nagy mennyiségű olaj jut be az égésterekbe. Időnként a gyűrűk megsérülnek, vagy kiégnek, ami a már említett következményekkel jár. A hengerekben alacsony lesz a kompresszió, és problémák adódnak a motor beindításával. A gyorsítás dinamikája csökken. Megnő az olaj- és az üzemanyag fogyasztás. Kékes színű füst távozik a kipufogócsőből. Fekete színű olajos lerakódások jelennek meg a gyújtógyertyákon.
A meghibásodások okai
Az esetek döntő többségében a dugattyúgyűrűk beragadását a nem megfelelő viszkozitású vagy osztály-besorolású olaj használata, vagy az olajcsere elhanyagolása okozza. Az is veszélyes, ha a kiszakadt szűrőelem miatt a szennyeződések bejutnak a motorba vagy, ha szivárgás lép fel a beszívó rendszernél. A motorba bejutó idegen részecskék megkarcolják az alkatrészek felszínét. A motor túlmelegedése - amit például a keverék képzési folyamat során adódó problémák okozhatnak - a komponensek kiégését eredményezheti.
Autodoc.hu: kizárólag kiváló minőségű autóipari pótalkatrészek
Tőlünk kedvező áron vásárolhat az autójához dugattyú készletet is. Regisztráljon a weboldalunkon, hogy minél többet spórolhasson a vásárlásai alkalmával.