Autó lambdaszonda (nox)
Lambda szonda rendeljen olcsón
Sonda lambda kiváló minőségben: Top gyártók
Lambda szonda az Top autó márkákhoz
Lambda szonda a legnépszerűbb autómodellekhez
AUTODOC Legnépszerűbbek: Sonda lambda jó áron
A legnépszerűbb cserealkatrészek a Lambdaszonda (NOx) kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Lambdaszonda (NOx) alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
Autó Lambda szonda : melyik márka a jobb?
Vásárlóink szerint Sonda lambda termékkategóriában a legjobb alkatrészek a következő márkáktól valók:
- DENSO
- BOSCH
- NTY
- DELPHI
- NGK
Lambdaszonda (NOx): mennyibe kerül ez a termék?
A(z) Lambdaszonda (NOx) kategóriába tartozó autóalkatrészek ára a jármű típusától, gyártójától és a termék specifikációjától függően 3303 Ft és 61868 Ft között mozog.
Lambdaszonda (NOx): hasznos információk
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
YT-1754 | UR-083 | UR-085 | UR-082 | UR-713 | 77030 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
YATO | RIDEX | DENSO | BOSCH | NTY | RIDEX PLUS |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VW | OPEL | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Lambdaszonda (NOx) – műszaki adatok | |||||
Teljes hossz [mm] | Kábelhossz [mm] | Lambdaszonda | |||
450 | 440 | 183 | 500 | Sgrószonda | Szabályzó szonda |
510 | 565 | 320 | 410 | Ujjszonda | fűtetlen |
325 | 775 | 492 | 480 | fűtött | Diagnosztizáló szonda |
Tudjon meg többet Lambdaszonda (NOx) alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A lambdaszonda olyan érzékelő, amely a kipufogógázban visszamaradt oxigén mennyiségét méri. Ez segít a keverékben található levegő és üzemanyag arányának meghatározásában. A motor vezérlőegysége ennek az érzékelőnek az adatait használja fel arra, hogy valós időben állítsa be a keverékképződés folyamatát.
Típusok
Kialakításuk alapján az alkatrészek a következőképpen csoportosíthatók:
- Bináris. Ezek az alkatrészek cirkónium-oxidból vagy titánból készülhetnek. Az előző típus az elterjedtebb. Üzemi hőmérséklete 300°С. Ezért az ilyen eszközöknek némi időre van szükségük a felmelegedéshez, így a motorindítást követően nem kezdenek azonnal működni. Az utóbbi típus tartósabb, és nincs szüksége külső levegőre a működéshez. Ezért szerelik ezeket gyakran terepjárókba, mivel víz alatt is működnek, például, amikor vízen hajt át az autó.
- Szélessávú lambdaszonda. Két érzékeny elemmel rendelkeznek. Az ilyen érzékelők pontosabb adatokat biztosítanak. Ugyanakkor, a hőmérséklet-ingadozások és a kondenzvíz megrongálja ezeket az alkatrészeket. Az autó fedélzeti diagnosztikai (OBD) rendszere figyeli ezeket az érzékelőket, így a hibakódok a kódolvasókkal kiolvashatók.
Az alapján, hogy van-e bennük fűtőelem, a lambdaszondák a következő csoportokba oszthatók:
- Fűtőelemmel. Ezek körülbelül 100 000 kilométer megtételére alkalmasak. Beépített fűtőelemmel rendelkeznek, ezért hatékonyabbak, és gyorsabban kezdik meg a működést.
- Fűtőelem nélkül. Az ilyen érzékelőket 50-80 000 kilométer megtételére tervezték. Üzemi hőmérsékletüket a forró kipufogógázokkal való érintkezés révén érik el. Napjainkban ezeket ritkábban használjuk, mivel felmelegedésük viszonylag hosszú időt igényel.
A burkolat típusa alapján az alkatrészek lehetnek menetesek vagy készülhetnek karimával. Ráadásul, néhány csatlakozóval kapható, míg más alkatrészek esetében a régi alkatrész csatlakozójára van szükség.
A használatra vonatkozó tippek
A motor hibás működésének elkerülése érdekében a lambdaszondát tanácsos minden 30 000 km megtétele után, vagy akkor ellenőrizni, amikor környezetvédelmi vizsgálatra viszi az autót. Csak megbízható benzinkúton tankoljon: az ólmozott üzemanyagpára károsítja az eszköz érzékeny elemeit. Ugyanezen okból a kipufogórendszer elemeinek felszerelésénél nem ajánlott a szilikon alapú tömítőanyagok használata.
Próbálja meg elkerülni a kipufogórendszer felmelegedését is. A megfelelően beállított és helyesen működő önindító rendszer ehhez elengedhetetlen.
Amikor új oxigénérzékelőt szerel be, gondosan kövesse a gyártó utasításait és az autógyártó ajánlásait. Mindig tisztítsa be a beszerelési helyet. A menetes csatlakozásokat nyomatékkulccsal húzza meg, és mindig tartsa be a kívánt meghúzási nyomatékot. Néhány gyártó a menet zsírozását is ajánlja. Azt ne hagyja, hogy a kenőanyag bekerüljön az alkatrész érzékeny elemeibe.
A meghibásodás jelei
Az oxigénérzékelők minden hibája ugyanazokkal a tünetekkel jár. Ezek a csökkent motorteljesítmény és teljesítőképesség, a rossz gyorsulás, a megnövekedett üzemanyag-fogyasztás és az instabil alapjárat. Előfordul, hogy az autó leállítását követően az alkatrész felől jellegzetes recsegő hang hallható.
A hibák okai
Az érzékeny elem meghibásodását többnyire a felületén található szénlerakódás okozhatja. Ez akkor történik, amikor az autógyártó által nem engedélyezett adalékanyagokat használ, vagy ha a motor forgórésze kopott, a dugattyúgyűrűk vagy az olajtömítések sérültek, vagy a kartergázelvezető rendszer eltömődött. Emellett, a lambdaszonda érzékeny eleme kiéghet, az üzemanyag tovább ég a kipufogórendszerben. A vezetékezési hibák gyakran okozzák az autó áramellátásának feszültség-ingadozását. A vezetékek idővel el is kopnak.
autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Tőlünk kedvező áron vásárolhat lambdaszondát és egyéb alkatrészeket. Széles termékválasztékkal és kényelmes katalógussal várjuk, amelyek segítenek az alkatrészek gyorsabb kiválasztásában.
FAQ
A következő jelek a lambdaszonda hibájára utalhatnak:
- az autó több üzemanyagot fogyaszt;
- a műszerfalon világít a motorellenőrzés szükségességét jelző lámpa;
- a motor alapjáraton sokszor leáll;
- a motor kevésbé erős, és gyakran túlmelegszik;
- az autó lassabban reagál a gázpedál mozgására;
- a gépkocsi akadozva mozog;
- pukkanó hangok, amikor jár a motor;
- a kipufogógáznak jellegzetesebb és kellemetlen szaga van.
A jármű márkájától és modelljétől, gyártási évétől és motorjának űrtartalmától függően az autógyártók 1-4 eszközt építenek be. Ezeket a katalizátor előtt és után helyezik el. Pontos helyüket általában a gépkocsi szervizelési és javítási útmutatója tartalmazza.
A felfelé irányuló lambdaszondát saját maga is ellenőrizheti. Javasoljuk, hogy a többi érzékelők tesztelését szervizben végeztesse el.
Először keresse meg az érzékelőt a jármű szerviz- és javítási kézikönyvében. Vizsgálja meg az alkatrészt. Ehhez csavarja ki a rögzítőket, húzza ki az érintkezőket, és vegye ki az érzékelőt. Egy jó állapotban lévő alkatrésznek nem lehetnek mechanikai hibái és nem lehetnek rajta lerakódások, valamint a vezetékein nem lehetnek szakadások, olvadás- és korróziónyomok.
Ha van multiméter (volt-ohm-milli-ammeter) készüléke, ellenőrizze az alkatrész fő működési értékeit. Javasoljuk, hogy nézzen oktatóvideókat és tanulmányozza a szonda kapcsolási rajzát. A következőket kell tennie:
- Indítsa be a motort, és hagyja járni pár percig.
- Állítsa le, és nyissa fel a motorháztetőt.
- Indítsa be a motort.
- Csatlakoztassa a multimétert a lambdaszonda fűtőáramköreinek vezetékeihez, és mérje meg a bemeneti feszültséget. 12 V-nak kell lennie.
- Ellenőrizze a referenciafeszültséget, ehhez csatlakoztassa a szondát az érzékelő jelvezetékeihez. Csatlakoztassa a negatív szondát az autó karosszériájához. A kapott értéknek 0,45 V-nál kisebbnek kell lennie.
- Ellenőrizze az érzékelő fűtőjének ellenállását egy nem csatlakoztatott aljzaton. Az üzemi érték 2-10 Ohm között változik. Az autóhoz tartozó pontos értékeket a szerviz- és javítási kézikönyv tartalmazza.
- Indítsa be a motort, és csatlakoztassa a multimétert az érzékelő aljzatához. Növelje a motor fordulatszámát körülbelül 3000-re. Mérje meg a feszültséget. 0,1-0,9 V-al kell megemelkednie.