Kuplung / -alkatrészek autóalkatrészek
Ügyeljen arra, hogy válasszon autót, különben azt kockáztatja, hogy olyan terméket választ, amely autójához nem megfelelő. Felhívjuk figyelmét, hogy keresőfunkciónk csak egy adott járműtípushoz megfelelő eredményeket adja meg.
Autó-Kuplung / -alkatrészek alkatrész
![Márkás Tengelykapcsoló alkatrész — termék katalógus](https://scdn.autodoc.de/catalog/categories/600x600/10150.png)
Tengelykapcsoló autóalkatrészek — Top autó márkákhoz
Tengelykapcsoló: alkatrészek a legnépszerűbb autómodellekhez
Kuplung alkatrészek autóalkatrészek - minden fontos információ a működésről, szerelésről, diagnosztikáról és élettartamról
A tengelykapcsoló (kuplung) sebességváltásnál a motor és a sebességváltó rövid időre történő szétkapcsolására, majd zavartalan összekapcsolására használatos. Emellett védi is a váltót a túlterheléstől, és tompítja a járó motor által keltett rezgéseket.
A tengelykapcsoló kialakítása
Fő részei a következők:
- Lendkerék - ez a motor főtengelyére van felszerelve. Ez a tengelykapcsoló meghajtó eleme, és tompítja a rezgéseket.
- Tengelykapcsolóház szerelvény - ez egy tengelykapcsolóházból, egy nyomólapból és egy tányérrugóból áll. A tengelykapcsolóház egy burkolat, ami a motor lendkerékhez van biztonságosan rögzítve. A tányérrugó nyomást gyakorol a nyomólapra, amely a lendkerékhez nyomja a tengelykapcsoló-tárcsát. A nyomólap a fedélhez hajtószíjakkal van csatlakoztatva. A tengelykapcsoló kioldásakor a tányérrugóra gyakorolt nyomás csökken, és a nyomólap elválik a tengelykapcsoló-tárcsától.
- Tengelykapcsoló-tárcsa (kuplungtárcsa) - a sebességváltó bemeneti tengelyére van felszerelve. A tárcsa tengely mentén való mozgását a bordás csukló teszi lehetővé. Amikor a vezető sebességet vált, a tárcsát elhúzzák a lendkeréktől, és nyomaték a továbbiakban nem kerül továbbításra. A tárcsa mindkét oldalán súrlódó betét található, hogy létrejöjjön a nyomaték átadásához szükséges súrlódás.
- Kinyomócsapágy - ez a szerelvény forgástengelyére van felszerelve. Amikor a vezető lenyomja a kuplungpedált, a csapágy megnyomja a tányérrugó ujjait, és kioldja a nyomólapot.
- Tengelykapcsoló-villa vagy kar - ez mozgatja a csapágyat, ha lenyomjuk a pedált. A villa a pedálhoz egy kábellel (bowden) és egy karral csatlakozik, egy hidraulikus meghajtáson keresztül.
Karbantartási tippek
- Mindig egyes sebességfokozatban induljon el. Az egyetlen kivétel, ha csúszós útfelületen indul.
- Gyors mozdulattal, teljesen nyomja le a kuplungpedált, viszont lassan engedje fel, hogy elkerülje a csúszást.
- Ha hosszabb időre áll meg, például a közlekedési lámpánál, próbálja meg üresbe tenni a váltót: így csökkenti a kinyomócsapágyra eső terhelést.
- Amint a megfelelő sebességfokozatba kapcsolt, vegye le a lábát a pedálról, nehogy véletlenül megnyomja azt.
- Ne terhelje túl gépkocsiját.
- Ha az autója elakadt és pörögnek a kerekek, ne tegye felváltva egyesbe és üresbe az autót, hogy „hintázva” szabadítsa ki azt. Ezzel könnyen túlmelegítheti és leégetheti a súrlódóbetéteket.
- Ne váltson vissza, ha lejtőn lefelé halad.
- Próbáljon nyugodtan és óvatosan vezetni. Az éles gyorsítás, valamint az a szokás, hogy a kuplungpedál használatával vezérli a sebességet, a rendszer korai kopását okozza.
A meghibásodás jelei
A megnövekedett pedálút azt jelzi, hogy a működtető mechanizmusokkal van probléma. Megnyúlhatott a bowden, esetleg a főfékhenger vagy a munkahengerből szivárog folyadék. Az autóban érezhető égett szag azt jelzi, hogy csúsznak a szerelvény elemei. Ezt a problémát az autó teljesítményének csökkenése követi. A sebességváltáskor tapasztalt nehézségek, a rángatás, a ropogó vagy szokatlan hangok annak a jelei lehetnek, hogy a kuplung nem old ki teljes mértékben. Előfordul, hogy a vezető a kuplungpedál lenyomásakor rezgést érzékel. Ez akkor történik, ha olaj kerül a súrlódóbetétekre, a tányérrugó deformált, a motortartók lazák vagy a kuplungtárcsán található hornyok kopottak.
A hiba okai
A tengelykapcsoló nem teljes kioldását a kuplungtárcsa deformációja, a hornyainak vagy súrlódóbetétjének kopása, valamint a gyenge tányérrugó vagy a hibás működtető mechanizmus okozhatja. Ez gyakran a bordás agy korrózióját okozza, ami a nem megfelelő kenés eredménye. A mechanizmus csúszása ugyanebből az okból történik. A tárcsák deformációját pedig a nem megfelelő beszerelés vagy a tengelykapcsoló túlmelegedése okozhatja, amely az agresszív vezetés következménye.
Előfordul, hogy a tengelykapcsoló csúszását vagy a működése közben történő rángatást az olajos súrlódólemezek okozzák. Ezt okozhatja a sebességváltó bemeneti tengely vagy a főtengely tömítések szivárgása vagy egy nem megfelelően beállított hidraulikus működtető.
autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Webáruházunkban mindig jó áron vásárolhat tengelykapcsoló alkatrészeket. Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Top 15 termék a Tengelykapcsoló alkatrészek kategóriában
Ajánlott alkatrészek a Kuplung / -alkatrészek részből. Ezek a legkeresettebbek. Vásárolja meg legkeresettebb termékeinket.
![Lendkerék SACHS 3021 600 288 - Tengelykapcsoló alkatrészek alkatrész rendelés](https://media.autodoc.de/360_photos/9491443/h-preview.jpg)
![Tengelykapcsoló alkatrész - Kettős tömegű lendkerék LuK 415 0103 10](https://media.autodoc.de/360_photos/970814/h-preview.jpg)
![Kuplung alkatrészek alkatrész - Fogaskoszorú, lendkerék VIKA 11050010901](https://media.autodoc.de/360_photos/13153885/h-preview.jpg)
![Kuplung / -alkatrészek alkatrész - Lendkerék SACHS 3021 600 294](https://media.autodoc.de/360_photos/9491445/h-preview.jpg)
![Tengelykapcsoló alkatrészek alkatrész - Kettős tömegű lendkerék SACHS 2294 000 329](https://media.autodoc.de/360_photos/1219821/h-preview.jpg)