Gyújtótekercs autójához
Gyújtótekercs rendeljen olcsón
-
Biztonságos megrendelés 200 nap
-
Egy kényelmes alkalmazás, mellyel autóalkatrészt vásárolhat
-
Autójavítás videók

Gyújtótekercs az Top autó márkákhoz
Gyújtótekercs a legnépszerűbb autómodellekhez
Gyújtótekercs kiváló minőségben: Top gyártók
A legnépszerűbb Gyújtótekercs
Gyújtótekercs 103 gyártótól 10748HUF és 39399HUF közötti áron
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
245104 | 48002 | 20117 | ZSE030 | ZS552 | 48206 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
NGK | HELLA | RIDEX | DELPHI | BERU | HITACHI |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VOLKSWAGEN | BMW | OPEL | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Gyújtótekercs – műszaki adatok: | |||||
---|---|---|---|---|---|
gyújtótekercs: | A dugós csatlakozások száma: | Be-/kimenetek száma: | |||
Gyertyapipával egybeépített gyújtótekercs | Csatlakozó kivitel SAE | 2 | 4 | 1 | 2 |
Gyújtógyertya-csatlakozóval | Csatlakozó kivitel DIN | 3 | 6 | 4 | - |
Kettős gyújtótekercs | Csatlakozó kivitel fűrészfog | 7 | - | - | - |
Tudjon meg többet Gyújtótekercs alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
A gyújtótekercs egy olyan egység, amelyet a kisfeszültségű áram nagyfeszültségűvé való alakítására szolgál. A nagyfeszültségű áram ezután egy gyújtógyertyába kerül továbbításra, amely elektródái között szikrát generál, és meggyújtja a levegő-üzemanyag keveréket.
Típusok
- Elosztó és dobozos gyújtótekercsek. Ezek a főtengely egy fordulata alatt egy szikrát hoznak létre. Ez a megfelelő hengerben található gyújtógyertyához kerül továbbításra egy gyújtáselosztó segítségével. Ezek az alkatrészek olcsók és megbízhatóak. Rendelkezhetnek beépített kimeneti fokozattal, amely korlátozza a tekercs által nyújtott áramot, kimelegszik, ha kikapcsolja, érzékeli a rövidzárlatot, és számítógépes diagnosztikát végez az egységen.
- Kétszikrás gyújtótekercs (elosztó nélküli). Egyszerre két szikrát hoznak létre egy pár hengerhez. A levegő-üzemanyag keverék azonban csak egy hengerben gyullad meg, a másik szikra pedig „kárba vész”. Az ilyen eszközök sokkal kisebb méretűek. Elosztó nélkül működnek, és nem igénylik a vezérműtengellyel való szinkronizációt. Ugyanakkor csak a páros számú hengerrel rendelkező motorokban használhatók.
- Coil-on-plug (ceruza gyújtótrafó). Gyújtógyertyánként egy tekercs van a rendszerben, általában közvetlenül a tetejére szerelve. Egyes motorokban viszont nagyfeszültségű kábeleken keresztül csatlakoztathatók. Stabil és erős szikraképződést biztosítanak, ami teljes, egyenletes égést biztosít. Lehetővé teszik a hengerek egyikének leállítását, ha ez az érzékelők és más egységek károsodásának elkerülése érdekében szükséges. Esetükben a vezérműtengellyel való szinkronizációra van szükség. Az úgynevezett tekercs csomagokban számos tekercs kombinálható. Ezek garantálják a legalacsonyabb gyújtótekercsfeszültség-veszteséget.
- Kettős gyújtótekercs. Az ilyen eszközökben egy burkolatban két gyújtótekercs található. Ezek közvetlenül a megfelelő gyújtógyertyához vannak csatlakoztatva. Ezek a gyújtáskésleltetés csökkentését és a gyújtásidőzítés pontosabb beállítását teszik lehetővé.
A használatra vonatkozó tippek
Soha ne lógassa a vezetékeinél fogva a gyújtótekercset, amikor a gyújtásrendszer alkatrészeinek ellenőrzését vagy cseréjét végzi. Ne kísérelje meg szétszerelni vagy leválasztani a csatlakozót. Ne fejtsen ki nagy erőt az elektromos csatlakozások összekötésekor. Először győződjön meg arról, hogy az összes vezetéket megfelelően csatlakoztatta. Soha ne üsse meg a gyújtótekercs burkolatát. A menetes csatlakozások meghúzásakor alkalmazza az autógyártó által meghatározott meghúzási nyomatékot. Az elektromos érintkezőkre nem ajánlott olajat és sprayt alkalmazni: ez megnövelheti a csatlakozás ellenállását vagy rövidzárlatot okozhat.
A motortér mosása előtt takarja le az összes elektromos alkatrészt műanyag zacskókkal. Szüntesse meg a motorban és a tágulási tartályokban a műszaki folyadékok szivárgását.
A meghibásodás jelei
A szemrevételezés ellenőrzést során a gyújtótekercs rövidzárlatának jeleit általában észlelhetők. A felszínén rendszerint fekete foltok, repedések és hosszanti csíkok találhatók. Ebben az esetben az áram egy része a burkolathoz vezetődik, így az egyik hengerben nem történik szikraképződés. Gyújtáskimaradás lép fel, különösen esős időben. Amikor az alkatrész működése teljesen leáll, a gyújtáskimaradás a környezet páratartamától függetlenül fellép. Az autó dinamikája romlik. Az egy dobozos vagy disztribútoros tekercsekkel rendelkező autókban elképzelhető, hogy meghibásodása esetén a motor nem indul el.
A hibák okai
A gyújtótekercs gyakran elromlik a túlmelegedés miatt. Ezt a hűtőrendszer meghibásodása, a nem megfelelően beállított gyújtásidőzítés okozza, ami túlzottan megterheli az autót. A szélsőségesen magas hőmérséklet megolvaszthatja a burkolatot, és az érintkezők égését vagy rövidzárlatát okozhatja.
Autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Webáruházunk a legjobb hely gyújtótekercsek és egyéb alkatrészek megvásárlására . Szakértői segítségnyújtással, kedvező árakkal, a megrendelések azonnali feldolgozásával és gyors szállításával, széles termékválasztékkal, a termékekre vonatkozó minőségi garanciával és sok mással várjuk.
SKODA FABIA 1 (6Y5) 1.2 Kombi 04.2000–12.2007 gyújtótrafó csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC] A(z) VW Bora Saloon (1J, 1J2) (10.1998 - 05.2005) / VW Golf IV...
Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.
Ha ez az alkatrész meghibásodik, általában a következőket észlelheti:
- A motor működése nem stabil, különösen hideg időben.
- Az alkatrészből erős égett szag érzékelhető.
- A „motorellenőrző” (check engine) figyelmeztető lámpa kigyullad a műszerfalon.
- A motor teljesítménye jelentősen csökken a gázpedál lenyomása után.
- Az autó több üzemanyagot fogyaszt.
- A motor elindítása nehéz, menet közben leáll.
- A motor alapjáraton rezeg.
- Fekete füst és benzinszag áramlik ki a kipufogócsőből;
Mindezek a jelek más alkatrészek, például a nagyfeszültségű kábelek és mások hibás működésére is utalhatnak. Ha ezeket a jeleket tapasztalja, vizsgálja meg az egész gyújtásrendszert.
Először vegye szemügyre az alkatrészt. Nem lehetnek rajta repedések, horpadások, fekete foltok és egyéb hibák. Ezt követően ellenőrizze a vezetékek csatlakozásának helyességét, ehhez használja szervizkönyvében található ábrát.
Ezután mérje meg a tekercs ellenállását csatlakoztassa egy multiméter szondáit a megfelelő terminálokhoz. Ne feledje, hogy a gyújtótekercshez tartozó névleges értékek a különböző autómodellek esetében eltérhetnek, ezeket az autó kézikönyvében ellenőrizheti. Általánosságban a személygépkocsik többségében a primer tekercs ellenállásának 0,5–3,5 kOhm közötti, a szekunder tekercsének pedig 5–16 kOhm között kell lennie.
Az alapos ellenőrzéshez oszcilloszkóp szükséges. Ezért jobb, ha szervizbe viszi az autót, ha nem tudja megtalálni a problémát.
A csere előtt figyelmesen olvassa el a jármű szerviz- és javítási kézikönyvét. A következőkre lesz szüksége:
- megfelelő méretű csavarkulcsok a rögzítőelemek kicsavarásához;
- gyújtótekercs leszedő szerszám;
- elektromos érintkezőkre való zsír
- tiszta ruha a szennyeződés letörléséhez;
- nyomatékkulcs a rögzítőelemek meghúzásához.
A csere leírása:
- Állítsa le a motort és várjon, amíg lehűl.
- Vegye le a negatív sarut az akkumulátorról.
- Távolítsa el az alkatrészt védő műanyag borítást.
- Fényképezze le vagy jelölje meg a kábelek bekötését.
- Csatlakoztassa le a kábeleket az alkatrészről.
- Csavarja ki a rögzítőket és vegye ki az alkatrészt.
- Tisztítsa meg a beszerelési helyet a szennyeződésektől.
- Tegyen speciális zsírt az alkatrész csatlakozójára.
- Szerelje be az új alkatrészt, és húzza meg a rögzítőelemeket a gyártó által ajánlott nyomatékkal.
- Csatlakoztassa a kábeleket a korábban készített fénykép segítségével, vagy kövesse a jelöléseket.
- Csatlakoztassa a negatív akkumulátorsarut.
- Ellenőrizze, hogy az alkatrész megfelelően működik.
Ez volt minőségben é árban elfogatható!