Gyújtás és izzítógyertya rendszer autóalkatrészek
Ügyeljen arra, hogy válasszon autót, különben azt kockáztatja, hogy olyan terméket választ, amely autójához nem megfelelő. Felhívjuk figyelmét, hogy keresőfunkciónk csak egy adott járműtípushoz megfelelő eredményeket adja meg.
Autó-Gyújtás és izzítógyertya rendszer alkatrész
Gyújtás alkatrészek autóalkatrészek — Top autó márkákhoz
Gyújtás alkatrészek: alkatrészek a legnépszerűbb autómodellekhez
Izzítás alkatrészek autóalkatrészek - minden fontos információ a működésről, szerelésről, diagnosztikáról és élettartamról
A gyújtás és az előmelegítő rendszerek közvetlenül részt vesznek a motorindításban, és különféle feladatokat is ellátnak. Az előzőt a benzinmotorokban használják, és célja, hogy előállítsa a levegő-üzemanyag keveréket begyújtó szikrát. Az utóbbit a dízelmotorokban használják. Ennek fő funkciója, hogy felmelegítse az égésterekben található levegőt (örvénykamra vagy előkamra), hogy a hideg motor indítása könnyebb legyen. Ez különösen fontos alacsony külső hőmérséklet esetén.
A gyújtás és előmelegítő rendszerek kialakítása
A gyújtásrendszerek feladata a fedélzeti rendszer alacsony feszültségének magas feszültséggé alakítása és a szikraképzés a levegő-üzemanyag keverék begyújtásához. A feszültséget a gyújtótekercs alakítja át. Az áram, amelyet létrehoz, az elosztóhoz, majd nagyfeszültségű vezetékeken keresztül a megfelelő henger gyújtógyertyájához kerül továbbításra. A nagyfeszültségű kisülés a gyújtógyertya elektródák között jön létre. A rendszer relét és előfordul, hogy megszakítót is tartalmaz, ami szintén részt vesz a rendszer vezérlésében. A modern autókat gyakran elosztómentes gyújtással (DIS) szerelik fel, amelyben egy gyújtótekercs van gyújtógyertyákként, és ehhez közvetlenül csatlakozik, nagyfeszültségű vezeték nélkül.
Az előmelegítő rendszer más elven működik. A benne használt izzítógyrtyák elektromos előmelegítő eszközök. Működésüket vagy egy relé vagy egy külön vezérlőegység szabályozza. Amikor az izzítógyertyák be vannak kapcsolva, a megfelelő jelzőfény kigyullad a műszerfalon.
Karbantartási tippek
- Győződjön meg arról, hogy minden kábel és csatlakozó csatlakoztatása megfelelő. Például a nem megfelelően vezérelt nagyfeszültségű kábelek a gyújtótekercsek, a megszakító vagy más alkatrészek kiégését okozhatják.
- Ne hagyja sokáig rajta a gyújtást, ha le van állítva a motor. Ez a tekercs túlmelegedését, kiégett ellenállást vagy a megszakító rugójának kilazulását eredményezheti.
- Ne hagyja hosszú ideig alapjáraton járni a motort. Ez a korom gyújtógyertyákon való felhalmozódását eredményezi.
- Az új gyújtógyertyák és izzítógyertyák beszerelése esetén tartsa be a gyártó által megadott meghúzási nyomatékot. Ne alkalmazzon túlságosan nagy erőt, mert az alkatrész megszorulhat. Ez különösen igaz az izzítógyertyákra, amelyek könnyen eltörhetnek. Ezek eltávolításához először kenje meg a menet környékét szintetikus olajjal, és hagyja hatni egy éjszakát. Majd indítsa be a motort vagy adjon áramot az alkatrészekre, hogy felmelegedjenek. Ezután megpróbálhatja kicsavarni ezeket, de ügyeljen az ajánlott meghúzási nyomatékra. Ha így sem tudja kicsavarni az alkatrészeket, melegítse fel ezeket újra. Az izzítógyertya nyílások tisztításához használjon speciális lyuktágítót.
- Csak kiváló minőségű üzemanyagot használjon. Ellenkező esetben a gyújtó- vagy izzítógyertyák hamarosan koromréteg képződik.
A meghibásodás jelei
A gyújtás és előmelegítő rendszer hibáinak okát megtalálni nem könnyű, mert a legtöbb esetben ugyanazok a jelek tapasztalhatók. Például, ha nehéz elindítani a benzinmotort, vagy egyáltalán nem indul, akkor ez lehet annak a jele, hogy megsérültek a nagyfeszültségű vezetékek, hogy hibás a gyújtótekercs vagy a gyújtógyertyák, vagy az elosztófedél vagy érzékelők, de a hiba utalhat hibás előgyújtás időzítésre vagy elektronikus vezérlőegység hibára is. Ezek a problémák mind csökkent motorteljesítménnyel és megnövekedett üzemanyag-fogyasztással járnak.
Nem számít, hogy az előmelegítő rendszer melyik alkatrésze hibás, minden dízelüzemű járműnek problémája van a hideg motorindítással. A motor alapjárata jobban akadozhat lehet a szokásosnál.
A hiba okai
A gyenge minőségű üzemanyag, a dugattyúgyűrűk és a szelepszár-tömítések kopása és elhasználódása vagy az előgyújtás szögének hibás beállítása okozhat koromlerakódást a gyújtógyertyákon. Ha az elektromos vezetékek sérültek, a gyújtótekercs túlmelegedhet. Az előmelegítő rendszer alkatrészeinek meghibásodását az eltömődött üzemanyag-befecskendezők is okozhatják. Emellett, a gyújtás és az előmelegítő rendszer az autó elektromos rendszerében előforduló feszültségingadozások miatt is gyakran hibásodik meg.
autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Webáruházunkban vásárolhat a gyújtás és előmelegítő rendszerhez alkatrészeket. A katalógusunkban található termékválaszték segít abban, hogy gyorsan és egyszerűen megtalálja a gépkocsijához szükséges megfelelő alkatrészeket.
Gyújtás és izzítógyertya rendszer autóalkatrészek csere: Szerelési útmutató videó:
Top 15 termék a Gyújtás és izzítógyertya rendszer kategóriában
Ajánlott alkatrészek a Gyújtás alkatrészek részből. Ezek a legkeresettebbek. Vásárolja meg legkeresettebb termékeinket.