Plus
Próbálja ki a prémium fiókot
0   TÉTEL
#
0,00 HUF
Az Ön kosara üres

Generátor autójához

Generátor rendeljen olcsón

Brand autó Generátor hatalmas választék online
Generátor csere: Szerelési útmutató videó:
MERCEDES-BENZ 190 W201 generátor csere [ÚTMUTATÓ]

MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 generátor csere [ÚTMUTATÓ] | AUTODOC Weboldalunkban...

Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.

Generátor az Top autó márkákhoz

Generátor kiváló minőségben: Top gyártók

  • RIDEX Generátor katalógus
  • CV PSH Generátor katalógus
  • AS-PL Generátor katalógus
  • ROTOVIS Automotive Electrics Generátor katalógus
  • VALEO Generátor katalógus
  • ALANKO Generátor katalógus
  • Eredeti STARK Generátor
  • Eredeti LUCAS ELECTRICAL Generátor
  • Eredeti EUROTEC Generátor
  • Eredeti MESSMER Generátor
  • Eredeti HELLA Generátor
  • Eredeti BOSCH Generátor
  • DENSO
  • CASCO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • DRI
  • ELSTOCK
  • MAPCO
  • Henkel Parts
  • ERA
  • LUCAS
  • DELCO REMY
  • VEMO
Több

A legnépszerűbb Generátor

A legnépszerűbb cserealkatrészek a Generátor kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Generátor alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
RIDEX Generátor 4G0041
Generátor
cikkszám: 4G0041
54870,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 90
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 50
  • Bordák száma: 6
  • Csatlakozókivitel száma: D+ W (Plug 25)
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Bilincs: M8 B+
  • Furat-Ø 1 [mm]: 8
  • Hossz [mm]: 40
  • Rögzítési mód: kettős lengőkar
  • RIDEX  Generátor
  • Cikkszám  4G0041
  • A mi árunk   54870,00 HUF
  • Állapot  új
Részletek
RIDEX Generátor 4G0011
Generátor
cikkszám: 4G0011
59962,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 130
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 70
  • Szíjtárcsák: Szabadonfutó szíjtárcsával
  • Bordák száma: 7
  • Csatlakozókivitel száma: B+(M8)/IG/C/L/FR
  • Kiegészítő cikk / kiegészítő info: integrált szabályozóval
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • Generátor kivitel: vákuumszivattyú nélkül
  • rögzítő furatok száma: 4
  • Menetes furatok száma: 1
  • Csatlakozó ház forma: négyszögletes
  • RIDEX  Generátor
  • Cikkszám  4G0011
  • A mi árunk   59962,00 HUF
  • Állapot  új
Részletek
NIPPARTS Generátor J5110308
Generátor
cikkszám: J5110308
62594,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 70
  • Feszültség [V]: 14
  • Rovátkák száma: 4
  • NIPPARTS  Generátor
  • Cikkszám  J5110308
  • A mi árunk   62594,00 HUF
  • Állapot  új
Részletek
DENSO Generátor DAN930
Generátor
cikkszám: DAN930
61388,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 150
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 54,3
  • Szíjtárcsák: Szabadonfutó szíjtárcsával
  • Bordák száma: 6
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Új alkatrész
  • Tömeg [g]: 6420
  • Minőség: OE
  • DENSO  Generátor
  • Cikkszám  DAN930
  • A mi árunk   61388,00 HUF
  • Állapot  új
Részletek
Generátor VALEO 439845
Generátor
cikkszám: 439845
331700,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 180
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 53,3
  • Szíjtárcsák: szíjtárcsával, Hosszbordás ékszíj tárcsával
  • Bordák száma: 6
  • kiegészítő info: NEW STOP&START ORIGINAL PART
  • Helyzet / fok: L 80
  • Jármű felszerelés: Start-stop funkcióval szerelt járművekhez
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • Csatlakozó / szorító: fordulatszámmérő csatlakozó nélkül
  • Rögzítési mód: 4-pontos rögzítés
  • Tömeg [kg]: 9,1
  • új alkatrész betét nélkül
  • VALEO  Generátor
  • Cikkszám  439845
  • A mi árunk   331700,00 HUF
  • Állapot  új
Részletek
Generátor PRESTOLITE ELECTRIC AVI144S3001
Generátor
cikkszám: AVI144S3001
93180,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 110
  • Feszültség [V]: 28
  • Szíjtárcsák: szíjtárcsa, szíjtárcsa nélkül
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • Generátor kivitel: tranzisztoros szabályzóval
  • Tömeg [g]: 7364
  • specifikáció: AVI144
  • Csatlakozás technika: Earth return, Grounded
  • Mennyiség: 1
  • Tervező: PE BL
  • Befogadó átmérő [mm]: 93,8
  • Ház átmérő [mm]: 144
  • Szár átmérő [mm]: 17
  • PRESTOLITE ELECTRIC  Generátor
  • Cikkszám  AVI144S3001
  • A mi árunk   93180,00 HUF
  • Állapot  Újrafeldolgozott
Részletek
Generátor DENSO DAN582
Generátor
cikkszám: DAN582
75676,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 105
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 78
  • Szíjtárcsák: szíjtárcsa
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Új alkatrész
  • Tömeg [g]: 5520
  • Minőség: OE
  • DENSO  Generátor
  • Cikkszám  DAN582
  • A mi árunk   75676,00 HUF
  • Állapot  új
Részletek
Generátor VALEO REMANUFACTURED CLASSIC 746011
Generátor
cikkszám: 746011
57166,00 HUF
27% ÁFÁ-val , ingyenes szállítás
  • Generátor-töltőáram [A]: 70
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 57,5
  • Szíjtárcsák: szíjtárcsával
  • Bordák száma: 6
  • Termékcsoport: REMANUFACTURED CLASSIC
  • cserealkatrész
  • Kiegészítő cikk / kiegészítő info: integrált szabályozóval
  • Helyzet / fok: L 40
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • Csatlakozó / szorító: fordulatszámmérő csatlakozó nélkül
  • Rögzítési mód: 4-pontos rögzítés
  • Tömeg [kg]: 4,814
  • VALEO  Generátor
  • Cikkszám  746011
  • A mi árunk   57166,00 HUF
  • Állapot  Újrafeldolgozott
Részletek
Generátor: válasszon 80414 opció közül az AUTODOC-nál

Generátor 73 gyártótól 17240,00HUF és 1659851,00HUF közötti áron

Legkeresettebb termékek:
0 123 515 003 J5118013 0 124 415 014 DAN588 0 124 325 031 0 123 120 001
Népszerű gyártóktól:
RIDEX CV PSH AS-PL ROTOVIS Automotive Electrics VALEO ALANKO
Közkedvelt autómárkákhoz:
BMW VOLKSWAGEN OPEL FORD AUDI MERCEDES-BENZ
Generátor – műszaki adatok:
Generátor-töltőáram [A]: Szíjtárcsa-Ø [mm]: Szíjtárcsák:
120 70 56 48,3 Szabadonfutó szíjtárcsával szíjtárcsa nélkül
98 105 50 54,3 többszörös szíjtárcsával szíjtárcsával
87 150 53,3 54 Hosszbordás ékszíj tárcsával szíjtárcsa

Tudjon meg többet Generátor alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok

Az autó generátora a főtengely forgásából származó erőt elektromos árammá alakítja. A képződő energia az akkumulátor töltésére, valamint a motor működése során a különféle elektromos eszközök töltésére használják fel. Néhány autóban a motor indításához is felhasználják.

Típusok

  • Szénkefékkel rendelkező. Ezek a legelterjedtebb generátorok. Ezekben az eszközökben a gerjesztő tekercselése a rotor tengelyére van felszerelve. A gerjesztési áram a szénkeféken keresztül folyik a rotorba.
  • Kefe nélküli generátor. Ezek kevésbé elterjedtek. Megbízhatók és tartósak. Ezekben a generátorokon a gerjesztő tekercselés közvetlenül az állórészen található. A rotor és az állórész közötti légrés mágneses vezetésének változásai miatt képződik elektromotoros erő.

Ezenkívül az eszközök mérete, egyes elemeik egymáshoz képest való elhelyezkedése, teljesítménye és teljesítőképessége is eltérő lehet.

A hagyományos generátorokon kívül vannak kombinált indítómotor/generátor szerelvények is. Ezeket általában hibrid járművekbe vagy „Start-Stop” rendszerrel rendelkező autókba építik be.

A használatra vonatkozó tippek

Az egység bármilyen javítása vagy ellenőrzése után minden esetben ellenőrizze, hogy megfelelően csatlakoznak a vezetékek. A csatlakozás polaritásának megfordítása az egyenirányító diódák és a feszültségszabályozó meghibásodását okozhatja. Ne feledje, hogy amennyiben járó motor esetén leválasztja a generátort az akkumulátorról, azzal a jármű elektromos rendszerét károsíthatja. Soha ne próbálja meg szikra segítségével ellenőrizni az egység működőképességét, olyan módon, hogy a generátor pozitív csatlakozóját az autó karosszériához csatlakoztatja. Ne indítson be bikakábellel másik autót, úgy, hogy jár a motor.

Tartsa tisztán a motorteret. A szennyeződés egyrészt az egység burkolatára veszélyes, mivel korróziót okozhat, illetve az elektromos érintkezőkre is ártalmas lehet az oxidáció miatt. Ne feledje, hogy a generátort óvni kell motormosáskor a ráfröccsenő víztől, ilyenkor takarja le erős nejlonzsákkal.

Rendszeresen ellenőrizze a meghajtást. Egy túlfeszített ékszíj vagy a nem megfelelően felszerelt görgők a csigacsapágy korai meghibásodását okozhatják. Ne feledkezzen meg arról sem, hogy a csiga is kopó alkatrész. Az autógyártók a gépkocsi kézikönyvében határozzák meg ennek élettartamát. Cserélje ki a tárcsát, ha a megadott élettartam lejár.

Kerülje a mély pocsolyákon való áthajtást. Ha erre nincs mód, próbáljon meg óvatosan, alacsony sebességgel áthaladni az ilyen területeken. A hőmérséklet-ingadozások is károsíthatják az egységet.

A meghibásodás jelei

A diódahíd hibája, a feszültség-szabályozó meghibásodása, az elszakadt vagy laza ékszíj szinte minden esetben az akkumulátor lemerülését okozza. Így, ha az akkumulátor-figyelmeztető lámpa vezetés közben folyamatosan villog, általában a generátort kell ellenőrizni. Az egység meghibásodását is jelezheti, ha a fényszórók fénye tompa, és járó motor mellett a duda csörög. Ha a csapágy kopott el, a motorháztető alól jellegzetes zümmögés hallható. A fütyülő hang általában azt jelzi, hogy a szíj elszakadt vagy olaj került rá.

A hibák okai

A híd kiégését okozhatja, ha a diódahíd áramköri lapjára víz vagy olaj és szennyeződés keveréke kerül, vagy ha a csatlakozás polaritása megfordul. A megfordult polaritás egyéb generátor-alkatrészekre is veszélyes, többek között a feszültségszabályozóra, amely meghibásodhat, ha az autó hálózatában rövidzárlat keletkezik. A nem megfelelően beszerelt feszítőgörgők és feszítők, valamint az ékszíj beszerelése során keletkező hibák is a tárcsa meghibásodását okozhatják. A kefék a szokványos kopás és elhasználódás következtében hibásodnak meg.

Autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek

Webáruházunkban bármikor akciós áron vásárolhat generátort gépkocsijához. Iratkozzon fel hírlevelünkre, így naprakész információt kap az autójához illő alkatrészekről.

faq
Mit tegyünk, hogy tovább működjön a generátor?

Az alkatrész korai meghibásodását elkerülheti, ha követi az alábbi egyszerű ajánlásokat:

  • Kerülje az úton a vízzel telt mélyedéseket, vagy legalább lassítson mielőtt ilyeneken hajt át. A generátor a felületére kerülő nedvességtől meghibásodhat.
  • A motorháztető alatti tér tisztításakor polietilén fóliával védje a víztől a generátort és más elektromos alkatrészeket.
  • A rendszeres szervizelések alkalmával tisztítsa meg sűrített levegővel az egységet.
  • Rendszeresen ellenőrizze és állítsa be a hosszbordásszíj feszülését.
  • A rögzítőelemek meghúzásához használjon nyomatékkulcsot.
  • Kerülje a további elektromos eszközök beszerelését, hogy megvédje az autó áramszolgáltató rendszerét a túlterheléstől.
A generátor meghibásodásának azonosítása

Az egység ellenőrzésének első lépése, hogy szemügyre veszi az állapotát. A burkolatán nem lehetnek repedések és horpadások, az ékszíjon pedig nem lehetnek kritikus horzsolások és sérült alkatrészek. A terminálokhoz való csatlakozásoknál nem lehetnek elhajlott vezetékek vagy szikrák.

A következő lépés az akkumulátorcsatlakozók feszültségének megmérése, amelyhez multiméterre lesz szüksége. Ha nem jár a motor, a feszültségnek 12,5–12,7 V-nak kell lennie, illetve 13,8–14,5 V-nak, ha jár a motor, de az elektromos berendezések nincsenek bekapcsolva. Terhelés alatt, bekapcsolt légkondicionálóval, fényszórókkal, fűtőberendezéssel és ablakfűtéssel a normál feszültség legalább 13,7–14,0 V.

Ha hibát észlel, távolítsa el és szerelje szét az alkatrészt. A kefék kopásának mértéke a magasságukból becsülhető, az érintkezőgyűrűknek pedig az átmérőjét kell megmérnie. Mérje meg a rotor és az állórész tekercsének, valamint a diódahídnak az ellenállását is, így megtudhatja, hogy van-e nyitott áramkör. Hasonlítsa össze a mért értékeket az autó műszaki dokumentációjában meghatározott adatokkal.

Generátor javítás és csere saját kezűleg

A módszer a különféle autómárkák és modellek esetében eltér. Ez leginkább a motorháztető alatti alkatrészek elrendezésétől függ. Egyes gépkocsikban például a motorháztető felnyitása után lehet hozzáférni, más autókban fel kell emelni a járművet. A csere a legtöbb esetben az alábbi lépésekből áll:

  1. Vegye le a negatív terminált az akkumulátorról.
  2. Távolítsa el az alkatrészeket, amely akadályozza a generátorhoz való hozzáférést.
  3. Vegye le a hajtószíjat.
  4. Fényképezze le vagy jelölje meg a vezetékeket, hogy elkerülje a hibákat az összeszerelés során. Csatlakoztassa le ezeket.
  5. Csavarja ki az összes rögzítőt, és vegye ki az egységet.
  6. Szerelje be az új alkatrészt.
  7. Nézze meg alaposan a szíjat és az övet és a csigákat. Cserélje ki ezeket, ha szükséges.
  8. Csatlakoztassa az összes érintkezőt, és helyezze vissza az eltávolított alkatrészeket a helyükre.

A generátor javítása az érintkezőgyűrűk és kefék, csapágyak, szabadonfutó tengelykapcsoló és diódahíd cseréjéből áll. Ha rendelkezik tapasztalattal az ilyen javítások terén, ezt saját maga is elvégezheti. Ellenkező esetben kérjen segítséget egy autószerelőtől.