Autó generátor
Generátor rendeljen olcsón
Generátor kiváló minőségben: Top gyártók
Generátor az Top autó márkákhoz
Generátor a legnépszerűbb autómodellekhez
AUTODOC Legnépszerűbbek: Generátor jó áron
A legnépszerűbb cserealkatrészek a Generátor kategóriából. Nagy választékban vannak különböző márkájú Generátor alkatrészeink és más alacsony áru ajánlataink
Autó Generátor : melyik márka a jobb?
Vásárlóink szerint Generátor termékkategóriában a legjobb alkatrészek a következő márkáktól valók:
- AS-PL
- BV PSH
- BOSCH
- HELLA
- VALEO
Generátor: mennyibe kerül ez a termék?
A(z) Generátor kategóriába tartozó autóalkatrészek ára a jármű típusától, gyártójától és a termék specifikációjától függően 23481 Ft és 258379 Ft között mozog.
Generátor csere: Szerelési útmutató videó:
MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 generátor csere [ÚTMUTATÓ] | AUTODOC Weboldalunkban szé...
Lépésről-lépésre videó útmutató csináld-magad autójavításhoz. Legyen az Autodoc-al amatőr szerelő.
Generátor: hasznos információk
Legkeresettebb termékek: | |||||
---|---|---|---|---|---|
3111640 | STX102146 | 3126493 | 125.002.035.050 | 695.002.035.050 | LRB00183 |
Népszerű gyártóktól: | |||||
RIDEX | AS-PL | BV PSH | BOSCH | HELLA | VALEO |
Közkedvelt autómárkákhoz: | |||||
VW | OPEL | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Generátor – műszaki adatok | |||||
Szíjtárcsa-Ø [mm] | Generátor-töltőáram [A] | Bordák száma | |||
67 | 57 | 80 | 65 | 6 | 2 |
58 | 70 | 70 | 120 | 4 | 1 |
75 | 45,3 | 35 | 43 | 5 | 7 |
Tudjon meg többet Generátor alkatrészről - működési mód, diagnózis, a hibák okai és a csere intervallumok
Az autó generátora a főtengely forgásából származó erőt elektromos árammá alakítja. A képződő energia az akkumulátor töltésére, valamint a motor működése során a különféle elektromos eszközök töltésére használják fel. Néhány autóban a motor indításához is felhasználják.
Típusok
- Szénkefékkel rendelkező. Ezek a legelterjedtebb generátorok. Ezekben az eszközökben a gerjesztő tekercselése a rotor tengelyére van felszerelve. A gerjesztési áram a szénkeféken keresztül folyik a rotorba.
- Kefe nélküli generátor. Ezek kevésbé elterjedtek. Megbízhatók és tartósak. Ezekben a generátorokon a gerjesztő tekercselés közvetlenül az állórészen található. A rotor és az állórész közötti légrés mágneses vezetésének változásai miatt képződik elektromotoros erő.
Ezenkívül az eszközök mérete, egyes elemeik egymáshoz képest való elhelyezkedése, teljesítménye és teljesítőképessége is eltérő lehet.
A hagyományos generátorokon kívül vannak kombinált indítómotor/generátor szerelvények is. Ezeket általában hibrid járművekbe vagy „Start-Stop” rendszerrel rendelkező autókba építik be.
A használatra vonatkozó tippek
Az egység bármilyen javítása vagy ellenőrzése után minden esetben ellenőrizze, hogy megfelelően csatlakoznak a vezetékek. A csatlakozás polaritásának megfordítása az egyenirányító diódák és a feszültségszabályozó meghibásodását okozhatja. Ne feledje, hogy amennyiben járó motor esetén leválasztja a generátort az akkumulátorról, azzal a jármű elektromos rendszerét károsíthatja. Soha ne próbálja meg szikra segítségével ellenőrizni az egység működőképességét, olyan módon, hogy a generátor pozitív csatlakozóját az autó karosszériához csatlakoztatja. Ne indítson be bikakábellel másik autót, úgy, hogy jár a motor.
Tartsa tisztán a motorteret. A szennyeződés egyrészt az egység burkolatára veszélyes, mivel korróziót okozhat, illetve az elektromos érintkezőkre is ártalmas lehet az oxidáció miatt. Ne feledje, hogy a generátort óvni kell motormosáskor a ráfröccsenő víztől, ilyenkor takarja le erős nejlonzsákkal.
Rendszeresen ellenőrizze a meghajtást. Egy túlfeszített ékszíj vagy a nem megfelelően felszerelt görgők a csigacsapágy korai meghibásodását okozhatják. Ne feledkezzen meg arról sem, hogy a csiga is kopó alkatrész. Az autógyártók a gépkocsi kézikönyvében határozzák meg ennek élettartamát. Cserélje ki a tárcsát, ha a megadott élettartam lejár.
Kerülje a mély pocsolyákon való áthajtást. Ha erre nincs mód, próbáljon meg óvatosan, alacsony sebességgel áthaladni az ilyen területeken. A hőmérséklet-ingadozások is károsíthatják az egységet.
A meghibásodás jelei
A diódahíd hibája, a feszültség-szabályozó meghibásodása, az elszakadt vagy laza ékszíj szinte minden esetben az akkumulátor lemerülését okozza. Így, ha az akkumulátor-figyelmeztető lámpa vezetés közben folyamatosan villog, általában a generátort kell ellenőrizni. Az egység meghibásodását is jelezheti, ha a fényszórók fénye tompa, és járó motor mellett a duda csörög. Ha a csapágy kopott el, a motorháztető alól jellegzetes zümmögés hallható. A fütyülő hang általában azt jelzi, hogy a szíj elszakadt vagy olaj került rá.
A hibák okai
A híd kiégését okozhatja, ha a diódahíd áramköri lapjára víz vagy olaj és szennyeződés keveréke kerül, vagy ha a csatlakozás polaritása megfordul. A megfordult polaritás egyéb generátor-alkatrészekre is veszélyes, többek között a feszültségszabályozóra, amely meghibásodhat, ha az autó hálózatában rövidzárlat keletkezik. A nem megfelelően beszerelt feszítőgörgők és feszítők, valamint az ékszíj beszerelése során keletkező hibák is a tárcsa meghibásodását okozhatják. A kefék a szokványos kopás és elhasználódás következtében hibásodnak meg.
autodoc.hu: csak kiváló minőségű autós termékek
Webáruházunkban bármikor akciós áron vásárolhat generátort gépkocsijához. Iratkozzon fel hírlevelünkre, így naprakész információt kap az autójához illő alkatrészekről.
Hasznos információk a működésről, a meghibásodás okairól, a diagnosztikáról és a csereintervallumokról
FAQ
Az alkatrész korai meghibásodását elkerülheti, ha követi az alábbi egyszerű ajánlásokat:
- Kerülje az úton a vízzel telt mélyedéseket, vagy legalább lassítson mielőtt ilyeneken hajt át. A generátor a felületére kerülő nedvességtől meghibásodhat.
- A motorháztető alatti tér tisztításakor polietilén fóliával védje a víztől a generátort és más elektromos alkatrészeket.
- A rendszeres szervizelések alkalmával tisztítsa meg sűrített levegővel az egységet.
- Rendszeresen ellenőrizze és állítsa be a hosszbordásszíj feszülését.
- A rögzítőelemek meghúzásához használjon nyomatékkulcsot.
- Kerülje a további elektromos eszközök beszerelését, hogy megvédje az autó áramszolgáltató rendszerét a túlterheléstől.
Az egység ellenőrzésének első lépése, hogy szemügyre veszi az állapotát. A burkolatán nem lehetnek repedések és horpadások, az ékszíjon pedig nem lehetnek kritikus horzsolások és sérült alkatrészek. A terminálokhoz való csatlakozásoknál nem lehetnek elhajlott vezetékek vagy szikrák.
A következő lépés az akkumulátorcsatlakozók feszültségének megmérése, amelyhez multiméterre lesz szüksége. Ha nem jár a motor, a feszültségnek 12,5–12,7 V-nak kell lennie, illetve 13,8–14,5 V-nak, ha jár a motor, de az elektromos berendezések nincsenek bekapcsolva. Terhelés alatt, bekapcsolt légkondicionálóval, fényszórókkal, fűtőberendezéssel és ablakfűtéssel a normál feszültség legalább 13,7–14,0 V.
Ha hibát észlel, távolítsa el és szerelje szét az alkatrészt. A kefék kopásának mértéke a magasságukból becsülhető, az érintkezőgyűrűknek pedig az átmérőjét kell megmérnie. Mérje meg a rotor és az állórész tekercsének, valamint a diódahídnak az ellenállását is, így megtudhatja, hogy van-e nyitott áramkör. Hasonlítsa össze a mért értékeket az autó műszaki dokumentációjában meghatározott adatokkal.
A módszer a különféle autómárkák és modellek esetében eltér. Ez leginkább a motorháztető alatti alkatrészek elrendezésétől függ. Egyes gépkocsikban például a motorháztető felnyitása után lehet hozzáférni, más autókban fel kell emelni a járművet. A csere a legtöbb esetben az alábbi lépésekből áll:
- Vegye le a negatív terminált az akkumulátorról.
- Távolítsa el az alkatrészeket, amely akadályozza a generátorhoz való hozzáférést.
- Vegye le a hajtószíjat.
- Fényképezze le vagy jelölje meg a vezetékeket, hogy elkerülje a hibákat az összeszerelés során. Csatlakoztassa le ezeket.
- Csavarja ki az összes rögzítőt, és vegye ki az egységet.
- Szerelje be az új alkatrészt.
- Nézze meg alaposan a szíjat és az övet és a csigákat. Cserélje ki ezeket, ha szükséges.
- Csatlakoztassa az összes érintkezőt, és helyezze vissza az eltávolított alkatrészeket a helyükre.
A generátor javítása az érintkezőgyűrűk és kefék, csapágyak, szabadonfutó tengelykapcsoló és diódahíd cseréjéből áll. Ha rendelkezik tapasztalattal az ilyen javítások terén, ezt saját maga is elvégezheti. Ellenkező esetben kérjen segítséget egy autószerelőtől.