• WEBÁRUHÁZ
  • CLUB
Próbálja ki a prémium fiókot
0
Garázsom
Jármű hozzáadása
0
TÉTEL #21-3088
0,00 HUF
Az Ön kosara üres

Milyen célt szolgál a start-stop rendszer

Tartalomjegyzék

  1. A technológia története
  2. Működési elv és típusok
    1. Előnyök és hátrányok
    2. A start-stop rendszer működéséhez szükséges 10 feltétel
    3. Összegzés

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és a légkörbe jutó károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében a gépjármű gyártók folyamatosan olyan innovatív technológiai megoldásokat kínálnak, amelyek a motor és a vele kapcsolatban álló egységek működésének optimalizálására szolgálnak. Az egyik ilyen legsikeresebb technológiai megoldás a start-stop rendszer, amely rövid ideig tartó megállások alkalmával leállítja a motort - például forgalmi dugókban, vagy a közelekdési lámpák előtt történő várakozás esetén. Ebben a cikkben bemutatjuk ennek a rendszernek a működését, az előnyeit, és a hátrányait is.

A technológia története

Az első olyan kísérlet, amely egy olyan rendszer létrehozására irányult, ami a motor működését kontrollálja, és megakadályozza a felesleges alapjárati futást, a Toyota nevéhez fűződik, és az 1970-es években került kifejlesztésre. A Toyota Crown szedán egy olyan berendezéssel lett felszerelve, ami lekapcsolta az erőforrást 1.5 másodperces alapjárati működést követően.

Később, az 1980-as évek első felében hasonló technológiákkal lettek felszerelve az Audi 100, és a Volkswagen Santana gépjárművek. Az esetükben a motort egy erre a célra szolgáló gomb manuális megnyomásával lehetett leállítani, illetve beindítani. A Fiat Regatta ES-nél is hasonló megoldást alkalmaztak, viszont ez esetben a motor újraindításához rá kellett lépni a gázpedálra. Némi idő elteltével az Opel Ascona, a Volkswagen Lupo és az Audi A2 is ilyen típusú rendszerekkel lett felszerelve.

Manapság már a jól ismert, neves márkák legtöbbje start-stop rendszerrel is felszereli az általuk készített gépjárműveket. Közéjük tartozik a  Peugeot, Citroën, Smart, Volvo, Land Rover, Volkswagen, SEAT, Nissan, Fiat, Bentley, BMW, Ford, Chevrolet, Hyundai, Honda, Jaguar, Kia, Mazda, Toyota, és más gyártók.

Működési elv és típusok

Mindegyik autógyártó vállalat a motor automatikus leállítására és újraindítására a saját technológiai megoldását alkalmazza. A legismertebb és leghíresebb technológiák következő vállalatok által kerültek kifejlesztésre:

  • Bosch. A Bosch rendszere a Stop&Start nevet viseli. Ez a rendszer a legegyszerűbb, de egyúttal a legmegbízhatóbb is. Lehetővé teszi a kipufogógázok károsanyag-tartalmának 8%-os csökkentését, illetve az üzemanyag-fogyasztás 15%-os csökkentését. Stop&Start rendszerrel vannak felszerelve egyebek mellett az Audi, A Volkswagen, és a Fiat által készített autók is. A rendszerhez egy nagyteljesítményű önindító szükséges, ami képes megbirkózni a többszöri motorindítással. A rendszert az ECU motor vezérli. A rendszer működése a következő szenzor elemek mérésein alapszik: járműsebesség-érzékelő, kuplungpedál helyzetérzékelő, fékpedál helyzetérzékelő, forgattyústengely-helyzet érzékelő, akkumulátor töltés-érzékelő, stb.

Amikor a szenzorok azt észleik, hogy a gépjármű megállt, a rendszer automatikus leállítja a motort. Ha a kuplung pedál benyomásra kerül -  kézi sebességváltóval felszerelt gépjármű esetén -, vagy a fékpedál felengedésre kerül - automatikus sebességváltóval felszerelt gépjármű esetén -, a motor beindul. A rendszer későbbi generációinak esetében, a hatékonyabb gazdaságosság érdekében a motor menet közben is lekapcsolható, de csakis akkor, ha az ECU kiadja a megfelelő utasítást azt követően, hogy felmérte az autó sebességét, kiderítette, hogy folyamatban van-e bármiféle manőverezés, illetve, hogy az adott útszakasz emelkedő-e, stb.

  • Kia Motors. Ez a rendszer ISG (Idle Stop&Go) néven ismert. A működési elv tekintetében megegyezik a Bosch Stop&Start rendszerével, de a gépjármű motorjának leállítása és beindítása mellett a generátort is vezérli. Gyorsításkor a rendszer lecsatlakoztatja a generátort, és az összterhelés ilyenkor az akkumulátorra tevődik át. Fékezésnél a generátor ismét aktiválásra kerül, és feltölti az akkumulátort. Ez a megoldás jelentős mértékű üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé - nagyjából 6%-os kombinált használat esetén, és akár 15%-ost városi környezetben történő használat esetén.
  • Valeo. Ez a rendszert a STARS (Starter Alternator Reversible System) nevet viseli. Egyebek mellett ezt a rendszert használják a Citroën, a Mercedes-Benz, és egyéb márkájú autók esetében is. Nagyjából 10%-os üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé. Saját vezérlő egységgel rendelkezik. Ez a rendszer egy megfordítható üzemű generátort használ, ami az önindító és a generátor funkcióit kombinálja. A speciális meghajtó szíjnak és a kifejezetten erre a célra tervezett szíjfeszítőnek köszönhetően, a berendezés mindkét irányba képes átadni az erőt attól függően, hogy mikor mire van szükség: például éppen a motor beindítására, vagy az akkumulátor feltöltésére. Egy ilyen megoldás legfőbb előnye a nagyon rövid reakcióidő: egy hagyományos önindítóhoz képest kétszer kevesebb időre van szüksége a motor beindításához. Emellett a rendszer a fékezési energiát is hatékonyan felhasználja.
  • Mazda. Ez a rendszert SISS (Smart Idle Stop System) vagy i-Stop néven ismert. Kizárólag automata sebességváltóval felszerelt, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű benzinüzemű motorokkal kompatibilis. Akár 9%-os üzemanyag megtakarítást is lehetővé tesz. Az ismételt motorindítás a hengerekbe juttatott kényszerített üzemanyag-befecskendezés és az üzemanyag-levegő keverék begyújtása révén biztosított. Ennek elérése érdekében, a fékezés során a dugattyúk a gyors motor újraindításhoz leginkább optimális pozícióba kerülnek beállításra. Az önindítót csak  segéd-energiaforrásként használja a rendszer.

Előnyök és hátrányok

A mai modern nagyvárosok egyik legnagyobb problémáját a forgalmi dugók jelentik. Az amerikai INRIX Roadway Analytics vállalat legutóbbi vizsgálatai alapján 2017-ben Moszkvában a lakosok 91 órát töltöttek forgalmi dugókban, Londonban az emberek 73 órát, Párizsban 65 órát, isztambulban 59 órát, Zürichben 54 órát, Münchenben 49 órát, Oslóban 47 órát voltak kénytelenek forgalmi dugóban tölteni. Ez a hétvégéket nem számítva majdnem 240 munkanapot jelent. A forgalmi dugókban történő közlekedés jelentős mértékben megnöveli az üzemanyag felhasználást, nagyobb mennyiségű üzemanyag ég el, és a légkörbe nagyobb mennyiségben kerülnek kibocsátásra káros anyagok.

A start-stop rendszerek fő célja az ezen problémák megoldása. A motor leállításával - amikor nem szükséges a működtetése - a rendszer jelentős mértékű üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé.

Emellett egy ilyen rendszer használatának van még egy megkérdőjelezhetetlen előnye. Az alapjárati működéssel töltött órák minimalizálása révén, és az erőforrás alacsony fordulatszámon nagyobb terheléssel való működtetése révén, a rendszer hozzájárul a katalizátor optimális teljesítményéhez, és megnöveli annak élettartamát; ugyanakkor meggátolja a gyújtógyertyáknál a szén lerakódások kialakulását. A dízel üzemű motoroknál lelassítja a lerakódások kialakulását az EGR-szelepen, csökkenti a karbamid felhasználást, és hozzájárul a dízel részecskeszűrő sokkal hatékonyabb regenerálódásához..

Tény, hogy a start-stop rendszernek van néhány hátránya is. Nagyobb teljesítményű berendezések szükségesek hozzá: főként nagyob teljesítményű önindító és akkumulátor. Az ilyen berendezések a hagyományos változatokhoz képest kétszer drágábbak. Emellett a motor ismételt úsjarindításai megnövelik a főtengely csapágyak terhelését. A Federal Mogul vállalat egyik részlegvezetője, Gerhard Arnold, a brit Autocar magazinnak adott interjú során megjegyezte, hogy egy hagyományos motor könnyen megbirkózik több, mint 50,000 beindítással és leállítással. A start-stop rendszerrel felszerelt motorok esetében a ciklusok száma akár az 500,000-et is meghaladhatja. Viszont ebben az esetben a szabványos csapágyak meglehetősen gyorsan, akár már 100,000 beindítást követően  elhasználódnak.

Egy másik bosszantó tényező a késleltetett elindulás. Annak ellenére, hogy ez csak minimális mértékű (a megnövelt teljesítményű önindítóval ellátott rendszereknél 0.8 másodperc, a megfordítható üzemű generátorral ellátott rendszereknél 0.4 másodperc, az üzemanyag befecskendezés szabályozásával 0.35 másodperc), mégis sokak számára okoz kényelmetlenséget.

Ugyanakkor a rendszer működése csak bizonyos feltételek teljesülése esetén lehetséges.

A start-stop rendszer működéséhez szükséges 10 feltétel

  1. A motorháztetőnek és a vezetőoldali ajtónak zárva kell lennie.
  2. A vezetőnek biztonsági övvel kell rögzítve lennie az ülésben.
  3. Az autó sebessége legalább 4 km/h kell legyen.
  4. A motornak üzemi hőmérsékletűnek kell lennie.
  5. Az erőforrás fordulatszáma nem haladhatja meg az alapjárati fordulatszámot.
  6. Az ablakfűtésnek inaktívnak kell lennie.
  7. A belső hőmérséklet nem térhet el 8 foknál többel a beállított értéktől. Ez a hideg évszakra vonatkozik.
  8. Az akkumulátor töltöttsségi szintje nem eshet a rendszer számára beállított érték alá. Az ISG esetében például ez az érték 75%.
  9. A generátornak tökéletesen kell működnie.
  10. A kormánykerék beállítási szöge csak kis jelentőséggel bír.

Összegzés

Számos vállalat jelenleg is komoly erőfeszítéseket tesz a start-stop rendszerek fejlesztése érdekében. A brit Millers Oils vállalat például egy olyan motorolajjal jelent meg a piacon, amint 50%-kal képes csökkenteni a motor alkatrészek súrlódását ás kopását. a vállalat műszaki igazgatója, Martyn Mann szerint ez az olaj és a hasonló jellegű termékek jelentős mértékben hozzájárulnak a star-stop technológiák népszerűségének növeléséhez. Más gyártók erősebb csapágyak kifejlesztésén munkálkodnak. A Bosch, a Valeo, a Denso és más autóipar gyártó cégek azon dolgoznak, hogy csökkenteni lehessen a motor beindításához szükséges időtartamot.

Annak ellenére, hogy a rendszernek még mindig vannak hiányosságai, és az általa biztosított gazdaságosság - a relatíve költséges felszerelés szükségességét figyelembe véve - egyesek számára jelentéktelennek tűnhet, a szakértők szerint a start-stop technológia előtt fényes jövő áll. És kétségtelen, hogy a környezetre gyakorolt pozitív hatásai jelentősek.

AUTODOC Legnépszerűbbek: alkatrész jó áron

LUCAS LRB00183 Generátor 12V, 70A, M8, 0230, Ø 63 mm
Vélemények - 3
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 70
  • Feszültség [V]: 12
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 63
  • Bordák száma: 6
  • Csatlakozókivitel száma: 0230
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Bilincs: M8
  • 1. furatátmérő [mm]: 10
  • Nettó súly [kg]: 4,75
  • Hossz 4 [mm]: 27,0
  • LUCAS: Generátor
  • Cikkszám: LRB00183
  • A mi árunk: 25435,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
LUCAS Generátor 12V, 70A, M8, 0230, Ø 63 mm
Cikkszám: LRB00183
25435,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., szállítási költségeket
S3 007 BOSCH S3 0 092 S30 070 Indító akkumulátor 12V 70Ah 640A B13 Ólom-sav akkumulátor
Vélemények - 15
Termékinformáció
  • Termékcsoport: S3
  • Akkumulátor kapacitás [Ah]: 70
  • Akkumulátor: Ólom-sav akkumulátor
  • Padlóléc kivitel: B13
  • Hidegindítási áram EN szerint [A]: 640
  • Hossz [mm]: 278
  • Szélesség [mm]: 175
  • Magasság [mm]: 175
  • Feszültség [V]: 12
  • DIN / ISO: LB3
  • Végpólus fajta: 1
  • BOSCH: Indító akkumulátor
  • Cikkszám: 0 092 S30 070
  • A mi árunk: 50965,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
BOSCH Indító akkumulátor 12V 70Ah 640A B13 Ólom-sav akkumulátor
Cikkszám: 0 092 S30 070
50965,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
-38%
AS-PL A9011 Generátor 12V, 115A
Vélemények - 7
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 115
  • Feszültség [V]: 12
  • Szíjtárcsák: szíjtárcsával
  • Minőség: STANDARD LINE
  • új alkatrész betét nélkül
  • AS-PL: Generátor
  • Cikkszám: A9011
  • A mi árunk: 52994,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
AS-PL Generátor 12V, 115A
Cikkszám: A9011
Az RRP-hez képest. RRP 86445,12 HUF

52994,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
4996 BOSCH 0 986 049 960 Generátor 14V, 70A, B+(M8), D+(M5), vákuumszivattyú nélkül, Ø 57 mm
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 70
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsák: többszörös szíjtárcsával
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 57
  • Rovátkák száma: 6
  • cserealkatrész
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • Generátor kivitel: vákuumszivattyú nélkül
  • Rögzítési mód: kettős lengőkar
  • javasolt javítási kiterjesztés: Ékszíj / hosszbordás szíj
  • Bilincs: B+(M8), D+(M5)
  • Hossz [mm]: 170
  • Szíjtárcsa és generátor távolsága [mm]: 29
  • BOSCH: Generátor
  • Cikkszám: 0 986 049 960
  • A mi árunk: 57501,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
BOSCH Generátor 14V, 70A, B+(M8), D+(M5), vákuumszivattyú nélkül, Ø 57 mm
Cikkszám: 0 986 049 960
57501,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
LUCAS LRB00502 Generátor 14V, 70A, M8 B+, L-DFM, 0129, Ø 54 mm
Vélemények - 2
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 70
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsák: többszörös szíjtárcsával
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 54
  • Bordák száma: 6
  • Csatlakozókivitel száma: 0129
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Bilincs: M8 B+, L-DFM
  • 1. furatátmérő [mm]: 10
  • Nettó súly [kg]: 4,7
  • LUCAS: Generátor
  • Cikkszám: LRB00502
  • A mi árunk: 30260,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
LUCAS Generátor 14V, 70A, M8 B+, L-DFM, 0129, Ø 54 mm
Cikkszám: LRB00502
30260,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., szállítási költségeket
MARC1220 MAGNETI MARELLI 943312201010 Generátor 14V, 75A
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 75
  • Feszültség [V]: 14
  • MAGNETI MARELLI: Generátor
  • Cikkszám: 943312201010
  • A mi árunk: 41087,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
MAGNETI MARELLI Generátor 14V, 75A
Cikkszám: 943312201010
41087,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., szállítási költségeket
-22%
121000-0600+ BV PSH 695.002.035.050 Generátor 12V, 35A, B+ (M8), Ø 75,0 mm
Vélemények - 1
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 35
  • Feszültség [V]: 12
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 75,0
  • Rovátkák száma: 1
  • Bilincs: B+ (M8)
  • Minőség: +Line Original
  • rögzítő furatok száma: 3
  • Rögzítési szög [fok] 0
  • BV PSH: Generátor
  • Cikkszám: 695.002.035.050
  • A mi árunk: 31429,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
BV PSH Generátor 12V, 35A, B+ (M8), Ø 75,0 mm
Cikkszám: 695.002.035.050
Az RRP-hez képest. RRP 40328,79 HUF

31429,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., szállítási költségeket
DENSO DAN1375 Generátor 14V, 105A, Ø 60 mm
Vélemények - 21
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 105
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsák: többszörös szíjtárcsával
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 60
  • Bordák száma: 7
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Új alkatrész
  • Minőség: OE
  • Bruttó tömeg [g]: 6050
  • DENSO: Generátor
  • Cikkszám: DAN1375
  • A mi árunk: 92211,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
DENSO Generátor 14V, 105A, Ø 60 mm
Cikkszám: DAN1375
92211,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
570901076 YUASA YBX9000 YBX9096 Indító akkumulátor 12V 70Ah 760A fogantyúval, AGM-akkumulátor
Vélemények - 11
Termékinformáció
  • Termékcsoport: YBX9000
  • Akkumulátor kapacitás [Ah]: 70
  • Akkumulátor: fogantyúval, AGM-akkumulátor
  • Hidegindítási áram EN szerint [A]: 760
  • Hossz [mm]: 278
  • Szélesség [mm]: 175
  • Magasság [mm]: 190
  • Feszültség [V]: 12
  • Feltöltött tömeg [kg]: 20,5
  • DIN / ISO: L3
  • Végpólus fajta: T1
  • Csatlakozás technika: T1
  • alkalmas a következőhöz (indítóakkumulátor): központi gázkivezetéssel
  • Padlóléc kivitel: B03
  • Polaritás 0
  • YUASA: Indító akkumulátor
  • Cikkszám: YBX9096
  • A mi árunk: 78919,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
YUASA Indító akkumulátor 12V 70Ah 760A fogantyúval, AGM-akkumulátor
Cikkszám: YBX9096
78919,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
2594 BOSCH 0 986 025 940 Önindító 12V, 1,7kW, Fogszám: 12, 30,50, links, Ø 70 mm
Vélemények - 10
Termékinformáció
  • Névleges teljesítmény [kW]: 1,7
  • Feszültség [V]: 12
  • Fogszám: 12
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • rögzítő furatok száma 0
  • Peremátmérő [mm]: 70
  • Menetes furatok száma: 2
  • cserealkatrész
  • Bilincs: 30,50
  • Helyzet / fok: links
  • Kis fogaskerék alappozíció [mm]: 15,78
  • Indítómotor kivitel: saját csapágyazású
  • Hossz [mm]: 202
  • Menetméret: M10x1.5
  • Menetméret 1: M10x1.5
  • Rögzítési szög [fok]: 30
  • Pofanyílás-szögmérték [fok]: 140
  • Rögzítőfurat szögmérték [fok]: 30
  • BOSCH: Önindító
  • Cikkszám: 0 986 025 940
  • A mi árunk: 55676,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
BOSCH Önindító 12V, 1,7kW, Fogszám: 12, 30,50, links, Ø 70 mm
Cikkszám: 0 986 025 940
55676,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
1831 BOSCH 0 986 018 310 Önindító 12V, 1,4kW, Fogszám: 10, 13, 12, 11, 30,50, links
Vélemények - 8
Termékinformáció
  • Névleges teljesítmény [kW]: 1,4
  • Feszültség [V]: 12
  • Fogszám: 10, 13, 12, 11
  • Forgásirány: óramutató járásával megegyező forgásirány
  • rögzítő furatok száma 0
  • Menetes furatok száma: 3
  • cserealkatrész
  • Bilincs: 30,50
  • Helyzet / fok: links
  • Kis fogaskerék alappozíció [mm]: -5,5
  • Indítómotor kivitel: saját csapágyazású
  • Hossz [mm]: 238
  • Menetméret: M10x1.5
  • Menetméret 1: M10x1.5
  • Menetméret 2: M10x1.5
  • Rögzítési szög [fok]: 56
  • Pofanyílás-szögmérték [fok]: 35
  • Rögzítőfurat szögmérték [fok]: 56
  • BOSCH: Önindító
  • Cikkszám: 0 986 018 310
  • A mi árunk: 39073,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
BOSCH Önindító 12V, 1,4kW, Fogszám: 10, 13, 12, 11, 30,50, links
Cikkszám: 0 986 018 310
39073,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., szállítási költségeket
-11%
AS-PL A4043PR Generátor 12V, 100A
Vélemények - 17
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 100
  • Feszültség [V]: 12
  • Szíjtárcsák: Szabadonfutó szíjtárcsával
  • Minőség: PREMIUM LINE
  • Cserealkatrész betét nélkül
  • AS-PL: Generátor
  • Cikkszám: A4043PR
  • A mi árunk: 57566,00 HUF
  • Állapot: Újrafeldolgozott
Részletek
AS-PL Generátor 12V, 100A
Cikkszám: A4043PR
Az RRP-hez képest. RRP 65360,27 HUF

57566,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
S3 008 BOSCH S3 0 092 S30 080 Indító akkumulátor 12V 70Ah 640A B13 Ólom-sav akkumulátor
Vélemények - 28
Termékinformáció
  • Termékcsoport: S3
  • Akkumulátor kapacitás [Ah]: 70
  • Akkumulátor: Ólom-sav akkumulátor
  • Padlóléc kivitel: B13
  • Hidegindítási áram EN szerint [A]: 640
  • Hossz [mm]: 278
  • Szélesség [mm]: 175
  • Magasság [mm]: 190
  • Feszültség [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Végpólus fajta: 1
  • BOSCH: Indító akkumulátor
  • Cikkszám: 0 092 S30 080
  • A mi árunk: 50965,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
BOSCH Indító akkumulátor 12V 70Ah 640A B13 Ólom-sav akkumulátor
Cikkszám: 0 092 S30 080
50965,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
DENSO DAN930 Generátor 14V, 150A, Ø 54 mm
Vélemények - 33
Termékinformáció
  • Generátor-töltőáram [A]: 150
  • Feszültség [V]: 14
  • Szíjtárcsák: Szabadonfutó szíjtárcsával
  • Szíjtárcsa-Ø [mm]: 54
  • Bordák száma: 6
  • Járműhálózat-kivitel: 12 V-os hálózatú járművekhez
  • Új alkatrész
  • Minőség: OE
  • Bruttó tömeg [g]: 6420
  • DENSO: Generátor
  • Cikkszám: DAN930
  • A mi árunk: 66308,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
DENSO Generátor 14V, 150A, Ø 54 mm
Cikkszám: DAN930
66308,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás
EXIDE Li-ion ELTX20H Indító akkumulátor 12V 7Ah 380A Li-Ion akkumulátor, Lítium-vas akkumulátor (LiFePO4), töltési fok mérővel
Termékinformáció
  • Termékcsoport: Li-ion
  • Akkumulátor kapacitás [Ah]: 7
  • Akkumulátor: Li-Ion akkumulátor, Lítium-vas akkumulátor (LiFePO4), töltési fok mérővel
  • Hidegindítási áram EN szerint [A]: 380
  • Hossz [mm]: 175
  • Szélesség [mm]: 87
  • Magasság [mm]: 130
  • Feszültség [V]: 12
  • Névleges teljesítmény [W]: 84
  • Padlóléc kivitel: B00
  • Polaritás: 1
  • EXIDE: Indító akkumulátor
  • Cikkszám: ELTX20H
  • A mi árunk: 159284,00 HUF
  • Állapot: új
Részletek
EXIDE Indító akkumulátor 12V 7Ah 380A Li-Ion akkumulátor, Lítium-vas akkumulátor (LiFePO4), töltési fok mérővel
Cikkszám: ELTX20H
159284,00 HUF
Az ár 27% áfát tartalmaz., ingyenes szállítás

Népszerű bejegyzések

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Legfrissebb híreinkhez és tippjeinkhez kérjük, adja meg e-mail címét: